بر اساس یک نظرسنجی، یک سوم کانادایی ها دغدغه بالای معیشتی دارند

Submitted on Mon, 07/23/2018 - 22:17

بر اساس یافته های یک تحقیق جدید حدود یک سوم کانادایی ها اغلب اوقات یا همیشه در رابطه با معیشت شان دغدغه دارند.

به نقل از سی تی وی، موسسه Angus Reid Institute -ARI مجری این تحقیق که در رابطه با فقر و غنی بوده است، دریافته که بیش از یک چهارم افراد در کانادا در تلاش برای لغو دیدارهایشان هستند.

در این تحقیق که به صورت آنلاین انجام شده است پاسخ دهندگان نه تنها در رابطه با فعالیت های کاریشان بلکه راجع به درآمدهایشان گفته اند.

مجریان این تحقیق افراد پاسخ دهنده را به چهار گروه اصلی تقسیم کردند که عبارتند از:

قشر آسیب پذیر (16درصد )، متوسط (11 درصد) متوسط رو به بالا(36درصد) و مرفه(37درصد).

شکی کورل مدیر اجرایی موسسه ARI، در این رابطه به سی تی وی گفت: برای افرادی قشر متوسط (لب خط) هزینه های غیرمنتظره زندگی فاجعه محسوب می شود و حتی آنها را بیش از اقشار زیر خط فقر درگیر می کند.

وی می افزاید: بیش از یک نفر از هر چهار کانادایی شرایط اضطراری و فشار مالی را تجربه کرده اند.

پاسخ دهندگان در این نظرسنجی همچنین در رابطه با موضوعات مختلف مالی نیز اظهار نظر کردند و بر همین اساس بیش از یک چهارم جمعیت کانادا( 27درصد) اذعان می دارند که درحال حاضر دچار مشکلات مالی هستند.

بر اساس این پاسخ ها، 44درصد از پاسخ دهندگان (به دلیل مسائل مالی) از خرید کالاهای لوکس و فیلم دیدن صرف نظر کرده اند، 46درصد، صرفا مواد غذایی خاصی تهیه می کنند، 16 درصد از این افراد از بانک غذا مایحتاج خوراکی شان را دریافت می کنند و 17درصد نیز قادر به داشتن سرپناه و لباس مناسب نیستند.

همچنین پاسخ دهندگان به این نظرسنجی را از یک جهت دیگر به 8 گروه ذیل تقسیم کرده است:

استفاده از وام های روزانه ، وام هایی که سریع تر به پول نقد دسترسی پیدا می شود و بیشترین متقاضی را نیز دارد (11 درصد کانادایی ها در حال حاضر به این روش امورات شان را می گذرانند)

پرداخت دیرهنگام اجاره و وام( 18درصد)

عدم امکان و قدرت پرداخت قبوض (24درصد)

لزوم قرض گرفتن برای تهیه مایحتاج ضروری زندگی مانند خواروبار و جا به جایی (25درصد)

زندگی در مکانهای فوق العاده کوچک و یا بسیار دور از محل کار یا مراکز تهیه نیازهای زندگی(27درصد)

عدم توانایی خرید پوشاک ضروری (39درصد)

و عدم توانایی دریافت خدمات دندانپزشکی (40درصد)

و بالاخره اینکه عدم توانایی تهیه مواد غذایی باکیفیت و صرفا تهیه ضروریات زندگی با قیمت ارزان(43درصد)

بر اساس این گزارش، بسیاری از کانادایی های شرکت کننده در این نظرسنجی که در این شرایط بوده اند، اذعان داشته اند که مدتها پیش، در زمان بچگی شان، این شرایط را تجربه کرده اند و مدتها از آن دوران گذشته است.

اما برای سایرین این چالش ها یا اخیرا بروز پیدا کرده و یا در بیشتر طول عمرشان با آنها سر و کار داشته و دارند.

21درصد از کانادایی ها گفتند که آنها بطور معمول قادر به پرداخت خدمات دندانپزشکی شان نیستند، 18درصد گفتند که نمی توانند خوار و بار با کیفیت خوب بخرند، 17درصد نیز بیان کرده اند که قادر به خرید پوشاک مورد نیازشان نیستند.

بر اساس این گزارش از هر 6 کانادایی با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم و می کنند و در تقلا برای معیشت شان هستند، یک نفر با افراد فقیر و یا کسانی که همواره دچار مسائل مالی هستند اشتراکات زیادی دارند.

این افراد که بخش اعظمی از آنها را اقلیت هایی شامل افراد بومی، معلولین، همجنس بازان، زنان و حتی افرادی با سطح تحصیلات دبیرستانی یا پایین تر می شوند.

بر اساس این گزارش، بیش از یکنفر از هر 5نفر کانادایی که در تلاش معیشت است(22درصد)، سالانه بین 50.000 تا 100.000 دلار برای خانواده باید هزینه کند و چنانچه افرادی درآمدشان اجازه ندهد برای این هزینه باید از هزینه های متداولشان بزنند.

این افراد به دلیل مسائلی مانند بدهی، هزینه های زندگی در برخی مناطق و یا هزینه های بچه ها با مشکلات متعدد مالی رو به رو هستند که ارتباط تنگاتنگی با درآمد آنها دارد.

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز