بازگشت بزرگترین جشنواره خیابانی در خیابان King street تورنتو

Submitted on پ., 08/23/2018 - 22:05

بازگشت بزرگترین جشنواره خیابانی در خیابان King street تورنتو
جشنواره فیلم بین ­المللی 2018 تورنتو بازگشته است تا بزرگترین جشنواره خیابانی خود را تا برگزار کند.


Photos by Jesse Milns
مسیر پیاده روی خیابان King Street در طی 4 روز آینده با ایجاد فضای کافی برای اجرای موسیقی زنده، کامیون­ های حاوی غذا، فعالیت ها، تاسیسات و صفحه ­های نمایش فیلم آماده می شود.


Photos by Jesse Milns
از برنامه­ های امسال همچنین می­ توان به نمایش فیلم Share her Journey Rally در حمایت از حقوق زنان، و جشن بزرگی در TIFF Bell Lightbox اشاره کرد.

این جشنواره خیابانی برای عموم آزاد و کاملا رایگان است، همانند سال گذشته، می توانید تمام مسیر شلوغ خیابان را قدم بزنید و از تماشای بسیاری از برنامه­ های سرگرم کننده در طول مسیر لذت ببرید.

این جشن بزرگ خیابانی از خیابان Peter street و University Avenue آغاز و در تاریخ 6 الی 9 سپتامبر برگزار می­ شود. جشنواره فیلم نیز تا 16 سپتامبر ادامه دارد.

احتمال نامزد شدن کلگری برای میزبانی مسابقات المپیک 2026

شهرداری کلگری با انتشار جدیدترین نظرسنجی بیان داشت احتمالا شهر کلگری برای میزبانی بازی های زمستانی 2026 نامزد شود. این نظرسنجی بین 23 تا 29 جولای طی تماس با 500 شهروند اهل کلگری انجام شده است. طبق آمار منتشر شده 30% مردم کاملا از این موضوع حمایت می کنند و 23% به نوعی موافق با این قضیه هستند. حدود 23% از پاسخ دهندگان کاملا مخالف انجام این کار بوده و 11% نیز موافقتی نشان ندادند. 13% از مردم بیان داشتند هنوز اطلاعی در مورد مخارج این میزبانی ندارند بنابراین نمی توانند جواب دهند. 1% شرکت کنندگان نیز از جواب دادن طفره رفتند.


2018 Citizen Perspectives Survey Report (City of Calgary)

از مهم ترین دلایل مخالفان با برگزاری این مسابقات در شهر کلگری می توان به افزایش هزینه/مالیات، چگونگی تامین بودجه، و تاثیرات اقتصادی منفی اشاره کرد.


2018 Citizen Perspectives Survey Report (City of Calgary)

برای کمیته بین المللی المپیک، حمایت مردم شهر از برگزاری مسابقات امری کلیدی محسوب می شود. شهر کلگری قصد دارد با برگزاری رفراندوم در 13 نوامبر میزان حمایت شهروندان برای میزبانی مسابقات المپیک 2026 را بسنجد. مخالفان معتقدند چنانچه دولت هرچه زودتر هزینه های این میزبانی را مشخص نکند زمان کافی برای جمع آراء مثبت را از دست می دهد.

نقشه دود حاصل از آتش سوزی های بریتیش کلمبیا در سراسر کانادا
دود حاصل از آتش سوزی بریتیش کلمبیا در سراسر کشور گسترش یافته است، و این نقشه (معروف به National Wildfire Smoke Model) نشان می دهد که در 48 ساعت آینده دود تا چه حد گسترده می شود.

هنگامی که به طور مستقیم بر روی منطقه بریتیش کلمبیا کلیک کنید، می توانید ببینید که چگونه دود در سراسر استان در حرکت است و در کدام مناطق بالاترین میزان تراکم را دارد.

هنگامی که نقشه را از زوم در بیاورید، می توانید ببینید که چه مقدار از دود بریتیش کلمبیا در سراسر کشور پخش می شود.


National Wildlife Smoke Model

طبق گزارش منتشر شده از اداره محیط زیست کانادا، "انتظار میرود سطح زیادی از ریزگردها در چند روز آینده کمتر شود."

با نگاهی به نقشه هوایی مترو ونکوور نیز می شود شاخص سلامت کیفیت هوا (AQHI) در اطراف نواحی خاص هر منطقه را به طور دقیق تر به دست آورد.


AQHI as provided by Metro Vancouver’s AirMap

AQHI برای سوری، لانگلی، میژن، و ابوتسفورد عدد 4 ثبت شده است.

سایر نواحی مترو ونکوور، از جمله North Shore، مرکز شهر ونکوور، برنابی، کوکیتلم و میپل ریدج همه دارای AQHI با رتبه 10 یا بالاتر هستند که به عنوان رتبه ی "بسیار بالا" ثبت می شود.

اما پیش بینی می شود که، به دلیل بارش باران در چندین منطقه در سراسر بریتیش کلمبیا در آخر هفته، آتش سوزی های سرتاسر استان کمتر شود.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللى فیلم هلند برای لادن صحرایی
لادن صحرایی اولین فیلمساز ناشنوای ایران جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللى فیلم هلند را برای مستند بلند «پسر ناشنوای دانهام» دریافت کرد.مستند «پسر ناشنوای دانهام» ساخته لادن صحرایی نامزد بهترین کارگردان و بهترین مستند این رویداد شده بود.

در خلاصه داستان این مستند آمده: ﭘﺎﺗﺮﯾﮏ و ﻣﺎرﮔﺮت ﻓﯽ در ﺳﺎل ۱۹۲۵ از اﯾﺮﻟﻨﺪ ﻣﻬﺎﺟﺮت ﮐﺮدﻧﺪ و زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺳﻌﯽ داﺷﺘﻨﺪ از ﻣﺮز آﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﮕﺬرﻧﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ۲۰ ﻣﺎﯾﻞ ﻗﺒﻞ از ﻣﺮز ﺑﻪدﻟﯿﻞ ﺑﻪ دﻧﯿﺎ آﻣﺪن ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﻨﺠﻤﺸﺎن از اداﻣﻪ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﻧﺪ.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز