بازپرداخت مالیاتی دولت به کانادایی ها بیش از مالیات بر کربن پرداختی آنان خواهد بود

Submitted on ش., 04/27/2019 - 21:09

سازمان نظارت بر بودجه کانادا با ادعای دولت فدرال مبنی بر بازپرداخت مالیاتی دولت به مردم بیشتر از مالیات بر کربن پرداختی آنان، موافقت نموده، و دولت فدرال نیز طی ماه جاری، مالیات بر کربن چهار استان ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو و نیوبرانزویک که مالیات جدیدی بر کربن خود تصویب ننموده اند، را به میزان 20 دلار به ازای هر تن، افزایش داده است.

تجزیه و تحلیلات جدید دفتر بودجه پارلمان پیش بینی کرده است که طی سال جاری مالیات سوختی بیش از 2.4 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت، که 200 میلیون دلار دیگر آن نیز از طریق مالیات بر انتشار گازهای گلخانه ای توسط سرمایه گذاران بزرگ صنعتی که سهمی بیش از مقدار تعیین شده توسط دولت پرداخت می نمایند، به دست خواهد آمد.

در سال 2022-23، که میزان مالیات 50 دلار به ازای هر تن خواهد بود، درآمد حاصل از سوخت این استان ها به 5.8 میلیارد دلار و درآمد حاصل از سرمایه گذاران بزرگ نیز به 448 میلیون دلار خواهد رسید.

این ارقام بسیار نزدیک به پیش بینی های دولت در رابطه با درآمدهای حاصله بوده، در حالی که بنا بر پیش بینی های وزارت دارایی، مالیات سوختی در سال های 2019-20 حدود 2.36 میلیارد دلار و در سال های 2022-23، 5.7 میلیارد دلار درآمد در پی خواهد داشت.

دولت اتاوا نیز متعهد گشته است که 90 درصد از درآمدهای حاصل از مالیات سوختی را به هر خانوار در استان هایی که این درآمد از آنان کسب گشته، بازگرداند. بنا بر گزارش PBO طی پنج سال آینده، تمامی خانوارهای کانادایی به جز 20 درصد قشر ثروتمند، از این بازپرداخت ها بیشتر از میزان پرداختی مالیات بر کربن خود، بهره خواهند برد.

این بازپرداخت ها صرف نظر از درآمد بوده، اما قشر ثروتمند که خانه های بزرگتری داشته، و اتومبیل های بیشتر و بزرگتری نیز در اختیار دارند و بیش از سایرین از این محصولات استفاده می کنند، در کل مالیات بر کربن بیشتری نیز پرداخت خواهند نمود.

به عنوان مثال، انتظار میرود که طی سال جاری، خانوارهای ساکن ساسکاچوان، به طور میانگین ​​مبلغی به میزان 425 دلار مالیات بر کربن پرداخته و حدود 598 دلار نیز بازپرداخت دریافت نمایند. در انتاریو متوسط پرداختی ​​256 دلار و متوسط بازپرداخت ​​300 دلار، در مانیتوبا، متوسط پرداختی ​​260 دلار و متوسط بازپرداخت ​​336 دلار، در نیوبرانزویک متوسط پرداختی 193 دلار و متوسط بازپرداخت نیز ​​248 دلار خواهد بود.

قشر ثروتمند اما در استان های ساسکاچوان، انتاریو و نیوبرانزویک، 13 تا 50 دلار بیش از آنچه به عنوان بازپرداخت دریافت می نمایند، به عنوان مالیات بر کربن پرداخت خواهند نمود. اما در مانیتوبا، قشر ثروتمند با 37 دلار وضعیت بهتری خواهند داشت.

میزان بازپرداختی قشر کم درآمد در ساسکاچوان 70 دلار، در مانیتوبا 101 دلار، در انتاریو 89 دلار و در نیوبرانزویک 63 دلار بیش از مالیات بر کربن آنان خواهد بود.

لازم به ذکر است که سود حاصله نیز هر ساله رشد خود را در میان تمامی اقشار خواهد داشت. بنا بر پیش بینی های PBO تا سال 2023-24، قشر کم درآمد 131 دلار در ساسکاچوان، 214 دلار در مانیتوبا، 195 دلار در انتاریو، و 143 دلار در نیوبرانزویک بیش از مالیات بر کربن پرداختی خود، دریافت خواهند نمود.

مالیات بر کربن به این دلیل در نظر گرفته شده است، تا کانادایی ها را به یافتن راهی برای کاهش مصرف کربن خود و پرداخت مالیات کربن کمتر، بدون ایجاد مشکلات اقتصادی تشویق نماید.

مالیات بر کربن یکی از مهم ترین اختلافات سیاسی در سال 2019 بوده که محافظه کاران از آن به عنوان یک اقدام زیست محیطی موثر یاد نموده و سه استان از چهار استان مذکور دارای مالیات فدرال نیز در حال حاضر به مقابله با آن در دادگاه مشغول می باشند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز