بازار کار کانادا در بهترین حالت خود

Submitted on ی., 03/10/2019 - 21:34

بازار کار کانادا در بهترین حالت خود
اقتصاد کانادا، دستاورد های شغلی شگفت انگیزی از خود به نمایش گذاشته، که نقطه ای روشن در کشاکش کسادی های اقتصادی پدید آورده است.

بنا بر گزارشات سازمان آمار کار کانادا روز جمعه در اتاوا، با افزایش 66800 دست آورد شغلی در ماه ژانویه، میزان موارد استخدامی در ماه فوریه نیز 55900 مورد افزایش داشته، که پس از سال 1981، بهترین شروع را در اوایل سال شاهد بوده و 290 هزار موقعیت شغلی جدید در ماه اوت ایجاد نموده است.

این تشدید قدرت در بازار کار موجب ایجاد آرامش در میان سیاستمداران طی ماه های اخیر گشته و دلیلی کلیدی بر رونق اقتصاد و افزایش احتمالی نرخ بهره خواهد بود.

دستاوردهای شغلی ماه های اخیر در بحبوحه عملکرد نامطلوب اقتصادی به وقوع پیوسته، در حالی که اقتصاددانان سود اقتصادی را تنها 1200 پیش بینی کرده بودند.

هفته گذشته، سازمان آمار کانادا اعلام داشت که اقتصاد کشور در سه ماهه آخر سال 2018 تنها رشدی 0.1 درصدی داشته، که بنا بر انتظار اکثر اقتصاددانان این تنش در شش ماه اول سال جاری، مدت کوتاهی ثابت باقی خواهد ماند.

در حین افزایش موقعیت شغلی کنونی بنا بر افزایش نرخ مشارکت و رشد جمعیت طی چند سال گذشته، نیروی کار نیز افزایش خواهد یافت، که در نتیجه با وجود اینکه بخش عمده ای از جمعیت کانادا را مهاجرین کار بین المللی تشکیل می دهند، با وجود بیش از نیم میلیون موقیت کاری، اکثرا شغلی دست و پا خواهند نمود.

نیروی کار 55100 نفر در ماه فوریه و 159000 نفر طی سال افزایش یافته، و 67400 موقعیت شغلی تمام وقت نیز ایجاد گشته، در حالی که نرخ بیکاری با میزان 5.8 درصد، همچنان ثابت باقی مانده است.

شایان ذکر است که در این میان دستمزدها نیز بهبود یافته، و میانگین درآمد ساعتی سالانه در ماه فوریه 2.3 درصد نسبت به 2 درصد ماه گذشته و حقوق کارکنان دائمی 2.2 درصد، نسبت به 1.8 درصد ماه پیش افزایش داشته است.

تنها میزان کاهش مشاهده شده مربوط به میزان کل ساعات کاری بوده که نسبت به سال گذشته 0.1 درصد کاهش یافته است.

معرفی شهرهایی که مالیات املاک کمتری در GTHA دریافت می کنند؛ تورنتو در جایگاه چندم قرار دارد؟
با هدف کمک به توسعه زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز ساکنان تورنتو گزارش جدیدی مبنی افزایش مالیات املاک به میزان 20 درصد منتشر شد. بر اساس این گزارش فقط 5 مورد از 29 شهرداری در GTHA در مقایسه با تورنتو حق مالیات کمتری دریافت می کنند.

این گزارش که در پنج شنبه گذشته خبرساز شد بر اساس تحلیل داده های منتشر نشده از سرشماری سال 2016 می باشد.

King City با حق مالیاتی به ارزش 6,978 دلار در صدر لیست پرداخت مالیات از سوی مالک قرار دارد در صورتی که این هزینه در تورنتو به طور متوسط بین 2,951 تا 4,027 دلار متغیر می باشد.

در سال 2016 متوسط پرداخت مالیات املاک تورنتو 4,027 دلار تعیین شد که حدود 457 دلار کمتر از Newmarket و GTA بود.

محققان Ryerson به این نتیجه رسیدند حتی اگر تورنتو مالیات املاک خود را به میزان 20 درصد افزایش دهد در جایگاه وسط 28 شهرهای واقع در کلانشهر تورنتو و منطقه همیلتون (GTHA) قرار می گیرد.

به نقل از Frank Clayton محقق ارشد از دانشگاه Ryerson، در سطح Greater Toronto و Hamilton Area بیش از 20 شهرداری وجود دارد که نرخ مالیات بیشتری نسبت به تورنتو دریافت می کنند. وی افزود: تنها مالکان Milton ،Tecumseth New ،Georgina Hamilton و Burlington به نسبت حق مالیات کمتری پرداخت می کنند. پس از این موارد تورنتو در جایگاه ششم پرداخت ها قرار می گیرد.

شورای شهر تورنتو در روز پنج شنبه مورخ 7 مارس مالیات املاک را تعیین نمود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز