بازار مسکن کم رونق بهاری و پیش بینی وضعیت به مراتب بهتر پاییزی

Submitted on پ., 08/02/2018 - 19:46

بازار مسکن کم رونق بهاری و پیش بینی وضعیت به مراتب بهتر پاییزی
به گفته کریستین ورماست از شرکت معاملات املاک اینترنشنال ریلتی کانادا، این روزها در تورنتو بازار ملک و املاک به ویژه در مناطق کلیدی روند رو به رونق در پیش گرقته است. این امر به خصوص در مورد ملک و املاکی صدق می کند، که نیاز به تعمیر ندارند. چراکه می توان بلاقاصله به آنها اسباب کشی کرد. در عین حال 90 درصد فروشندگان، همزمان خریدار نیز هستند. به عبارت دیگر در حال حاضر کم رونقی نسبی بازار به سبب ترس مالکان از ارائه املاک شان در بازار می باشد. زیرا نگران آنند که در صورت فروش ملک کنونی خویش، نتوانند خانه مناسب دیگری بخرند.

پل مارانگر دیگر کارشناس شرکت مورد اشاره نیز، خاطرنشان می کند: عرضه خانه های خوب جهت فروش، تازه دارد آغاز می شود.

براساس اظهارات وی سبب تمایل به خرید و فروش همزمان ملک و املاک این است، که برخی از مردم درصدد بچه دار شدن و افزایش شمار اعضای خانواده خویش می باشند. بنابراین محل اقامت کنونی خود را می فروشند، تا مسکنی بزرگ تر بخرند. در حالی که فرزندان گروهی دیگر بزرگ شده، و به دنبال زندگی خود رفته اند. درنتیجه والدین آنها می خواهند، محل اقامت کنونی خویش را به مسکنی کوچک تر تبدیل کنند. بااینهمه هر دو گروه دست به عصا راه می روند. اما کریستین ورماست امیدوار است و همچنین شواهدی را مشاهده می کند، که این احتیاط ها در فصل پاییز رو به کاهش بگذارند.

جاش نای اقتصاددان ارشد بانک سلطنتی کانادا/ Royal Bank of Canada نیز می گوید، بازار مسکن شهر ما سرانجام در ماه ژوئن در جایگاه مناسب خود قرار گرفت. زیرا بازار فصل بهار سبب احساس عدم اطمینان در بین فروشندگان شد. بگونه ای که فروش مسکن در تورنتو در ماه مه به کمترین میزان از سال 2009 کاهش یافت. اما به گزارش اتحادیه شرکت های معاملات املاک، در ماه ژوئن افزایش 4.1 درصدی پیدا کرد. چراکه سرانجام خریداران توانستند خود را با قوانین سفت و سخت تر وام مسکن مطابقت بدهند، که از اول ژانویه به اجرا گذاشته شده اند. این قوانین شرایط را برای خریداران بالقوه سخت تر کردند. به همین سبب به مدت چند ماه بر بازار مسکن تاثیر داشتند. البته این بازار دوباره گرمی و رونق خود را از سر گرفت. اما انتظار نمی رود، به این زودی ها کاملا به وضعیت پیشین بازگردد. کمااینکه جاش نای پیش بینی می کند، فروش مسکن در سال جاری در مجموع نسبت به پارسال کاهش 10 درصدی داشته باشد. بهای آن نیز، در نیمه دوم 2018 ثبات پیدا می کند.

از دیگر سو به گفته جیمی مولوی مشاور باتجربه شرکت معاملات املاک چستنات پارک کمبود عرضه مسکن در بازار تورنتو و حتی در بخش مرکزی شهر نیز، به سبب نگرانی مالکان می باشد. در عین حال تنها کمتر از 1 درصد مسکن های استیجاری خالی هستند. همچنین اینک خرید مسکن در حال ساخت نیز که چند سال دیگر آماده بهره برداری شود، دیگر راهی برای گرفتن تخفیف به شمار نمی رود.

اما آقای مولوی همچنین بر این باور است، که بازار در پاییز شاهد عرضه بیشتر مسکن خواهد بود. در عین حال سخت ترین شرایط را در مورد افرادی می داند که اجاره نشین هستند، و همزمان در جستجوی خرید مسکن می باشند. زیرا با یا بی مشاوران املاک به دیدن برخی از مسکن های موجود در بازار می روند، و بعضی از آنها را می پسندند. اما نمی توانند ملکی را پیدا کنند که مورد علاقه شان بوده، و در عین حال با وضعیت مالی شان تناسب داشته باشد.

همچنین برخی از خانه های موجود در بازار به درد خانواده هایی نمی خورد، که فرزندان کم سن و سال دارند. بیشتر خریداران بالقوه هم در پی یافتن ملکی هستند، که نیاز به نوسازی نداشته باشد. یعنی بتوان بلافاصله پس از خرید، به آن نقل مکان کرد. کمااینکه می افزاید: چنین املاکی گزینه همه خریداران هستند. زیرا زمانی که همه چیز آماده اسباب کشی می باشد، مردم هم آماده خرید آنها و نقل مکان هستند.

راه اندازی قطار تورنتو – ماسکوکا از سه آگوست
تورنتو- مسوولین شرکت Metrolinx وOntario Northland با راه اندازیGo Train تورنتو به ماسکوکا (Muskoka) یا کاتج کانتری، رفت و آمد به این منطقه زیبای ساحلی را برای انتاریویی ها راحت تر کردند. این قطار به صورت آزمایشی، از 3 آگوست تا 3 سپتامبر، در روزهای آخر هفته در دسترس شهروندان خواهد بود. بنابراین می توانید به جای گرفتار شدن در ترافیک سنگین بزرگراه 400 با قطار به ماسکوکا سفر نمایید. قطار ساعت 5 و 35 دقیقه بعد از ظهر جمعه از Union Station تورنتو حرکت کرده و پس از عبور از 9 ایستگاه، ساعت 7 عصر به ایستگاه Allandale Waterfront می رسد. مسافران می توانند از ایستگاه مقصد با اتوبوس Northland به Gravenhurst، Bracebridge، Huntsville و بالاخره North Bay عزیمت نمایند و بعد از ظهر یکشنبه از همان طریق و مسیر به تورنتو بازگردند.

برای کسب اطلاع از ساعت رفت و برگشت قطار به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://muskoka411.com/start/go-transit-launches-new-toronto-to-muskoka-route

فراخوان آبجوی غیر الکلی کانادایی به دلیل وجود الکل!
مونترال- شرکت آبجوسازی Glutenberg مستقر در کبک، به صورت داوطلبانه یک نوع آبجوی غیرالکلی خود را به دلیل وجود الکل در آن، فراخوان کرد. مسوولین شرکت با صدور بیانیه ای نتیجه آزمایشات را اعلام کرده و اذعان داشتند که این محصول حاوی 3.4 درصد الکل بوده است. این فراخوان شامل قوطی های با شماره Lot Number 24606298 و تاریخ انقضای 29 مارچ 2019 می باشد.

به گفته مسوولین شرکت، اکثر آبجوی توزیع شده، قبل از فروش به مصرف کننده جمع آوری شده و دستورات لازم به مراکز عرضه داده شده است. خریداران این آبجوها می توانند آبجوی فراخوان شده را به فروشگاه محل عرضه عودت داده و وجه آن را دریافت کنند.

پیامدهای منفی رخدادها بر رونق کسب و کارها
روز بیست و چهارم ژوئیه ایوانکا ترامپ از تعطیلی خط تولید پوشاک خود خبر داد. او اشتغالات فراوان در واشنگتن و اینکه نمی داند چه زمانی می تواند به نیویورک برگردد و بالای سر کار خودش باشد را، سبب این تعطیلی ذکر کرد. کمااینکه در بیانیه ای از جمله آورد: زمانی که این کسب و کار را آغاز کردم، هیچ کس نمی توانست پیش بینی نماید، ما به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا خواهیم کرد. اما اینک پس از 17 ماه اقامت در واشنگتن نمی دانم، چه زمانی به سر این کسب و کار بازمی گردم. و یا اینکه آیا اصولا بازگشتی در کار خواهد بود؟ در مقابل این را می دانم که تا آینده قابل رؤیت تمرکزم بر کاری قرار خواهد داشت، که اینک در واشنگتن انجام می دهم. بنابراین گرقتن چنین تصمیمی تنها برآیند منصفانه برای گروه و طرف های کاری ام است.

در حالی که این دلیل می تواند بخشی از واقعیت پشت تصمیم وی و یا حتی تمامی آن باشد، اما امکان دارد عوامل دیگری هم در این میان تاثیرگذار و یا حتی تاثیرگذارترین باشند. چراکه مثلا از هنگامی که ایوانکا نقش خود به عنوان دستیار رئیس جمهور را آغاز کرده، چگونگی پوشاکش هدف انتقادهای مداوم بوده است. زیرا مثلا از بین مارس تا اکتبر 2017 در 46 قاب از 68 عکسی که از او در رسانه های اجتماعی مجازی منتشر شد، لباس های خط تولیدی خود را به تن داشت. بنابراین متهم می شد، که به صورت تابلوی تبلیغاتی متحرک محصولاتش درآمده است. کمااینکه گوییان مک کی استاد مطالعات ریاست جمهوری دانشگاه ویرجینیا گفته: ایوانکا ترامپ دارد محدودیت های قوانین مبنی بر ممنوعیت کارکنان دولت از استقاده از موقعیت خویش برای ترویج و تبلیغ محصولات خود را که برایشان منفعت مالی دارد، زیر پا می گذارد.

انتقاد دیگر این بود که شرکت متعلق به او بیشترین محصولات خود را نه در آمریکا، که در کارخانه ای در چین تولید می کند، که دستمزد کارکنانش تنها حدود هفته ای 60 دلار است. در عین حال کاربران رسانه های اجتماعی مجازی از این خشمگین بوده اند که بنا بر اظهارات ماریسا کرگبرگر، این شرکت با تکیه بر اینکه تازه تاسیس است، به کارکنان خود مرخصی زایمان نمی دهد.

در سال 2017 نیز کلین کانوی مشاور رییس جمهور آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فاکس و دوستان گفت: این یک خط تولیدی عالی است، که من مالک بخشی از آن می باشم. اینک می خواهم از فرصت تبلیغات رایگان استفاده کنم و بگویم، همگی بروید و از محصولات این شرکت خرید کنید.

این اظهارات از سوی منتقدان نقض احتمالی قانون مقررات اخلاقی کارکنان دولت تلقی شد، و مورد انتقاد قرار گرفت.

از دیگر سو دست کم از بیش از یک سال پیش بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ به دلایل گوناگون و عمدتا سیاسی، از عرضه تولیدات او خودداری کردند. کمااینکه از اوایل سال پیش فروشگاه های زنجیره ای بزرگی مانند نورداستورم/ نیمن مارکوس/ تختخواب، حمام و غیره/ و…، عرضه این تولیدات را متوقف، و یا دست کم از اختصاص بخش هایی از فروشگاه های خود به این محصولات خودداری کردند. مدتی بعد هم فروشگاه هایی مانند هادسون بی به این روند پیوستند. کمااینکه دست اندرکاران این فروشگاه زنجیره ای در سیزدهم ژوئیه امسال با صدور بیانیه ای اعلام نمودند که به دلیل کاهش فروش این تولیدات، دیگر آنها را عرضه نمی کنند. البته تصمیم مربوطه مدت ها پیش گرفته، و به اطلاع ایوانکا ترامپ رسانده شده بود.

اینگونه کاهش ها بدون مقدمه به وجود نیامدند. کمااینکه پویش موسوم به کیف پول خود را محکم بگیرید، تشکیل شد و از مصرف کنندگان خواست، دیگر از فروشگاه هایی که محصولات خط تولید ایوانکا ترامپ را عرضه می نمایند، خرید نکنند. در عین حال پا را فراتر گذاشت و خواستار آن هم شد، که فروشگاه ها عرضه هر گونه محصولات در پیوند با کل خانواده ترامپ را متوقف نمایند. چراکه نوار اظهارات سخیف دانلد ترامپ در مورد چگونگی رفتار با زنان منتشر شد.

پویش موسوم به تحریم/ بایکوت هم به ویژه حملات خود را بر فروشگاه های بی متمرکز کرد. از هنگام به راه افتادن چنین پویش هایی بسیاری از فروشگاه ها هر محصول تولید شرکت های خانواده نامبرده از جمله خط تولید مورد اشاره را متوقف نمودند.


یک نمونه ی دیگر

در دهم ژوئیه شرکت مسافربری گری هاند اعلام کرد، از اول اکتبر خدماتش در استان های آلبرتا، سسکچوان و منی توبا را لغو، و در بریتیش کلمبیا محدود خواهد کرد. اقدامی که به نوبه خود سبب از دست رفتن 415 فرصت شغلی، و بی بهره ماندن تقریبا دو میلیون مشتری از این خدمات می شود. فراتر اینکه بسیاری از دانشجویان، سالمندان، ساکنان شهرهای کوچک و جوامع اقوام نخستین ساکن در این مناطق، بدون وسایل حمل و نقل عمومی می مانند.

دست اندرکاران گری هاند کاهش میزان مسافر، تمایل مردم به داشتن اتومبیل شخصی، کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، و نادیده گرفتن درخواست کمک مالی شرکت از سوی دولت های مرکزی و استانی اعلام کردند.

بنابراین از رونق افتادن یا تعطیلی کسب و کارهای ذکر شده نه به اراده صاحبان شان، که به سبب عواملی خارج از کنترل آنهاست. اما این ها تنها موارد از این دست به شمار نمی روند. بیکاری شمار زیادی از دارندگان چاپخانه ها به سبب اینترنتی شدن کتب، مجلات، دفترچه های راهنمای تلفن و…، تعطیلی تعداد فراوانی از آژانس های فروش بلیط های اتوبوس، قطار، هواپیما و… به دلیل آن-لاین شدن فروش ها، و از رونق افتادن شمار زیادی از مراکز خرید پوشاک، کفش و… در اثر افزایش سفارش های اینترنتی، مشت نمونه خروار از پرشمار موارد دیگر از این دست هستند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز