بازار املاک کانادا هنوز سرد است، قیمت خانه برای ۸ ماه متوالی بالا نرفته است

Submitted on Mon, 05/20/2019 - 19:05

بنا بر گزارش گلوب اند میل، اخیراً بانک ملی کانادا شاخص انتشار قیمت خانه را انتشار داد (Teranet/National Bank Composite House Price Index) نشان می دهد که قیمت خانه در سطح کشور در ماه آپریل امسال همانند ماه مارچ می ماند و تغییری رخ نداده است. از سال ۱۹۹۸ تا امسال بعد از ۲۱ سال تنها دو بار هیچ افزایش قیمت در ماه آپریل مشاهده نمی کنیم: یکبار در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ و یکبار در آپریل همین امسال.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اطلاعات نشان می دهد که شاخص کامپوزیت برای ۸ ماه بالا نرفته است و کاهش ۱/۷ درصدی داشته است.

۶ شهر از ۱۱ شهر ماهانه کاهش داشته اند
گلوب اند میل گزارش داد که شاخص قیمت خانه توسط بانک ملی کانادا فروش مجدد خانه های مستقل در ۱۱ شهر در کشور را محاسبه می کند. این محاسبه به این نتیجه رسیده است که در ۶ شهر از ۱۱ شهر کانادا
قیمت ها هنوز در حال کاهش است.

بیشترین کاهش ماهانه در ماه آپریل مربوط به وینیپگ می باشد که معادل (-2.0%) است و بعد از آن به این ترتیب می باشد: Halifax (-1.1%), Vancouver (-0.4%), Quebec City (-0.4%),
Calgary (-0.3) %) ) and Montreal (-0.2%).

شاخص پنج بازار دیگر بالا رفته است و به این ترتیب می باشد:
the biggest gains were Ottawa-Gatineau (0.9%), Hamilton (0.8%), Toronto (0.3%), Victoria (0.2%) and Edmonton (0.1%).

اوتاوا نسبت به سال گذشته بیشترین افزایش را داشته است
اگر به سال گذشته نگاهی بیندازید،‌۷ بازار املاک رشد داشته است و ۴ بازار املاک رکود داشته است. و اگر با نقطه ی اوج مقایسه کنیم تقریباً تمام ۱۱ بازار املاک رکود داشته اند.

در چهار منطقه جایی که قیمت خانه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، کلگری به نسبت ۳/۱٪، ونکوور ۲/۸٪، وینیپگ ۰/۸٪ و ادمونتون ۰/۱٪ کاهش داشته اند.

تمامی ۱۱ بازار املاک، شاخص کامپوزیت به میزان ۱/۲٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند. بیشترین افزایش سالانه در اوتاوا با افزایش ۶/۲٪ و مونترال با ۵/۱٪ بوده است. تورنتو
و هامیلتون ۳/۳٪ افزایش داشته اند، کبک سیتی ۲٪، فکس ۱/۲٪ و ویکتوریا ۰/۷، افزایش
داشته اند.

Marc Pinsonneault، کارشناس ارشد اقتصادی در بانک ملی کانادا می گوید که شاخص قیمت خانه در ماه آپریل امسال بالا نرفته است که این اولین بار است که بعد از بحران اقتصادی جهانی در طی ده سال گذشته اتفاق افتاده است.

از آغاز سال گذشته بازار داغ املاک کانادا به یکباره ضعیف شد و این نه تنها به خاطر اجرای استرس تست سختگیرانه بود بلکه همچنین بانک کانادا نرخ بهره را از ماه جولای ۲۰۱۷ چندین بار بالا برد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز