بازار املاک در ماه سپتامبر بسیار داغ بود ومتوسط قیمت خانه در مقایسه با دو سال و نیم گذشته در بالاترین نقطه قرار گرفت

Submitted on Mon, 10/28/2019 - 21:06

بنا بر گزارش ماهیانه ی انجمن مشاوران املاک کانادا (TREB)، ۷۸۲۵ باب از انواع خانه در جی تی ای در ماه سپتامبر فروخته شد. حجم فروش در مقایسه با سال گذشته به میزان ۲۲٪ افزایش یافت. سال گذشته در همین زمان تعداد ۶۴۱۴ باب خانه فروش رفت و به آرامی از ماه آگوست امسال افزایش یافت.

جالب تر اینکه در ماه سپتامبر متوسط قیمت فروش ۸۴۳۱۱۵ دلار بالا رفت و این افزایش سریع ۵/۸٪ درصدی در مقایسه با همین زمان در سال گذشته بوده است.

حجم معاملات خانه برای ۵ ماه متوالی افزایش داشت
بنابر گزارش ماهانه ی (TREB)، معاملات املاک در جی تی ای برای ۵ ماه متوالی افزایش داشت. در ماه آگوست این افزایش ۱۳٪ بود. بیشترین افزایش در ماه جولای بود که به ۲۴٪ رسید. در ماه جون افزایش ۱۰٪ بود. در ماه می و آپریل افزایش به ترتیب ۱۹٪ و ۱۷٪ بود. و افزایش اساساً دو رقمی یا حتی بیشتر بود.

اگر به ۹ ماه اول امسال نگاهی بیندازیم، در مقایسه با سال گذشته در ماه فوریه معاملات کاهشی ۲/۴٪ و در ماه مارچ ثابت و هفت ماه دیگر افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش در بیش از دو سال به بالا ترین نقطه ی خود رسید
بنا بر گزارش ماهانه ی انجمن مشاوران املاک، متوسط قیمت فروش انواع خانه در ماه گذشته به ۸۴۳۱۱۵ باب رسید و نه تنها نسبت به سال گذشته افزایشی ۵/۸ درصدی داشته است بلکه نسبت به سال گذشته بیشترین افزایش بوده است که در طی بیش از دو سال اتفاق افتاده است و همچنین از ماه می سال ۲۰۱۷ بیشترین افزایش قیمت می باشد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، پیش از این، از ماه می تا ماه آگوست امسال، نرخ رشد ماهانه ی هر ماه بین ۳٪ تا ۳/۶٪ درصد بوده است که نشانگر پایداری و ثبات افزایش قیمت است.

از سوی دیگر، اگرشاخص دقیق MLS Composite Index (HPI) را دنبال کنید، شاخص قیمت نسبت به سال گذشته ۵/۲٪ افزایش نشان داده است.

کاهش سهام و رقابت خریداران منجر به افزایش قیمت می شود
Michael Collins، رئیس جدید انجمن مشاوران املاک تورنتو در مصاحبه ی مطبوعاتی به این نکته اشاره کرد که تأمین مسکن در جی تی ای هنوز مشکل و نگران کننده است.

وی گفت که اگرچه در ماه گذشته فروش بالا رفت اما خانه های جدید موجود در لیست به طور کلی ۱۵۶۱۱ باب بوده است که در مقایسه با سپتامبر سال گذشته که ۱۵۹۲۱ واحد بوده است کاهشی ۱/۹٪ درصدی داشته است.

Collins گفت به این علت که نرخ رشد فروش در ماه های اخیربر تعداد لیست شده ها فزونی یافته است، افزایش قیمت خانه منطقی به نظر می رسد. همزمان این نیز به این معنی می باشد که بازار هنوز دشوار است و قیمت احتمالاً در آینده بالا می رود.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز