بازار املاک در حال ترمیم است و اگر نرخ بهره در ماه اکتبر پایین بیاید، دوباره سیاست های گرفتن مورتگیج سخت تر می شود.

Submitted on ش., 09/21/2019 - 11:24

Robert Hogue، کارشناس اقتصادی ارشد رویال بانک کانادا اعلام کرد بارار املاک دیگر رو به پایین نیست بعد از سیاست اعمال شده ی استرس تست بازار دچار شک شد ولی دوباره بازار به تعادل رسیده است و به وضعیت سالمی رسیده است.

بنا بر گزارش گلوب اند میل، این کارشناس اقتصادی این بحث را در ماه جولای امسال انتشار داد. فروش خانه در سطح ملی به میزان ۳/۵٪ در مقایسه با ماه جون افزایش داشت و ماه جولای پنجمین ماه متوالی بود که فروش رشد داشته است و و این افزایش ۱۵٪ بیش از ماه فوریه بوده است.در ماه فوریه میزان فروش در طی شش سال کمترین می باشد.

همزمان آنچنانکه فروش آرام آرام افزایش می یابد، شاخص قیمت خانه ی MLS نشان داد که قیمت خانه ی دست دوم به میزان ۰/۲٪ در ماه جولای نسبت به همین زمان در سال گذشته رشد داشته است که این اولین افزایش در طی شش ماه گذشته بوده است.

بازار املاک امتحان استرس تست را پشت سر گذاشته است
Hogue به این نکته اشاره کرد که بازار ملی املاک « استرس تست » را پشت سر گذاشته است و امتحانات دیگر از قبیل بهره ی بیشتر برای خارجی ها، باعث سرد شدن بازار شد ولی کاهش نرخ بهره ی وام نیز امسال به بازار املاک کمک کرد.

روی هم رفته بازار املاک کانادا از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ قوی ترین وضعیت خود را دارد.

دولت فدرال در ماه ژانویه ی سال ۲۰۱۸ استرس تست را آغاز کرد، بانک ها برای ارائه ی وام مورتگیج بالاترین نرخ بهره را در نظر می گرفتند. در بازار تورنتو و ونکوور که قیمت ملک بالاست، بسیاری از خریداران قادر به پرداخت وام ها تحت فشار استرس تست نبودند و بازار به سردی گرایید.

Hogue اعتقاد دارد که بازار در ونکوور، کلگری و ادمونتون در‌آغاز مرحله ی تجدید حیات است. بازار تورنتو به مسیر درست برگشته است ، و بازار در کبک و استانهای ساحلی شرقی کاهش چشمگیری نداشته است و شتاب رشد در ماه جون ادامه دارد.

بازار خوب است، ممکن است وام گیری دوباره سخت شود
رشد مجدد فروش در ونکوور ، افزایش قیمت فروش و قیمت مسکن در تورنتو و افزایش معاملات در اتاوا و مونترال ، تصمیمات آینده ی مورتگیج برای دولت را پیچیده تر خواهدکرد.

در حال حاضر، صنعت املاک از دولت می خواهد که سختگیری های مورتگیج و استرس تست را آسان کند. Hogue هشدار داداعلام کرد که اگر بازار در ماه های آینده در وضعیت تحرک خوبی که در ماه جولای داشت، بماند، ممکن است سیاست مورتگیج بازار املاک سختگیرانه تر شود.

اتخاذ سیاست همچنان برای رأی گیری دولت فدرال در پاییز امسال داغ ترین مسئله می باشد.

Marc Desormeaux، کارشناس اقتصادی اسکوشیا بانک گفت که فروش ملی در ماه جولای که آغاز فصل سوم سال می باشد نسبت به ماه جون ۳/۵٪ افزایش یافت و نموداری سالم داشت. نمودار ماه جولای نشان می دهد که بازار در منطقه ی Ontario's Horseshoe نعل اسبی اونتاریو و ونکوور قوی است و بازاری که در قعر بود به سطح رسیده است. Desormeaux انتظار دارد در آینده رشد استخدام کمتر از آغاز سال باشد و ممکن است تقاضای خرید خانه را محدود کند. کاهش قیمت در قسمت جنوبی بریتیش کلمبیا مانند منطقه ی نعل اسب طلایی باعث می شود که افزایش قیمت مانند سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ جنون آمیز نباشد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در چند سال آینده بازار املاک به نرخ بهره، رشد جمعیت سالم که توسط مهاجران تأمین می شود متکی می باشد.

پیش بینی بانک مرکزی از کاهش نرخ بهره
Stephen Brown، کارشناس اقتصادی Captial Economics به این نکته اشاره کرد که در صنعت بانکداری اعتقاد بر این است که بانک کانادا نرخ بهره را قبل از پایان سال ۲۰۱۹ دو دفعه کاهش خواهد داد. وی گفت که اگر بانک مرکزی نرخ بهره را بخواهد بالا ببرد، قبل از انجام آن اعلام خواهد کرد. اگر نرخ بهره کاهش یابد، اعلامیه ای قبل از آن صادر نخواهد شد. وی پیش بینی کرد که اولین کاهش نرخ بهره ممکن است در ماه اکتبر باشد.
تورنتوپرشیز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز