اگر قصد سفر دارید بشتابید- ژانویه ارزانترین ماه برای خرید بلیط است!

Submitted on ی., 01/06/2019 - 18:16

‌اگر قصد سفر دارید بشتابید- ژانویه ارزانترین ماه برای خرید بلیط است!
اگر ما عشق سفرها یک گوی بلورین داشتیم، اولین و مهمترین سوالی که میپرسیدیم این بود که کی زمان رزرو ارزانترین بلیط هواپیما میباشد. اما اکنون خبر خوشی برای شما داریم. آیا میخواهید بدانید چه زمانی بهترین زمان برای تهیه بلیط های ارزان قیمت است؟

Skyscanner داده های سال گذشته را تجزیه و تحلیل کرده و دریافته است که ارزانترین ماه برای خرید بلیط هواپیما ... ژانویه است!

این اطلاعات براساس پروازهای ایالات متحده است، و اگر ما عشق سفرهای کانادایی کوچکترین نشانه ای از بابت ارزان بودن بلیط ببینیم بلیط را رو هوا میزنیم.

در ادامه یافته های Skyscanner بر اساس رزرو بلیط هواپیما از سال 2016 و 2017 آمده است:

• به طور متوسط، بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی 2 تا 3 هفته پیش بود.
• برای پروازهای خارجی، بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما، دو ماه پیش بود.
• بلیط را در ساعت 5:00 صبح خیلی ارزان بخرید و پولتان را پس انداز کنید. از رزرو بلیط بین ساعت 7 - 10 شب خودداری کنید.
•رزرو بلیط برای پروازهای داخلی و بین المللی را در روزهای یکشنبه برای صرفه جویی بیشتر در پولتان انجام دهید.

پس از ماه ژانویه، ارزان ترین ماه ها برای رزرو بلیط هواپیما ماه اوت و فوریه می باشد. میانگین قیمتهای سفر به دور دنیا در این نمودار خلاصه شده است.

‌ضرر ۹ میلیارد دلاری اپل در آغاز ۲۰۱۹
امضای قانون ممنوعیت استفاده از هوآوی و ZTE توسط ترامپ نشان داد که دولت آمریکا به‌طور عملی وارد جنگ تجاری با چین به‌ویژه در حوزه تکنولوژی شده است. اما زمانی که این جنگ با اعمال تعرفه ۲۰۰میلیارد دلاری روی کالای چینی ادامه یافت تمام معادلات غول‎های IT آمریکایی را بر‌هم زد. اگرچه در هما‌ن زمان اپل در نامه‌ای به دفتر نمایندگی تجاری آمریکا از تبعات منفی این تصمیم بر بازار محصولات این شرکت گفت، اما تنها پاسخ ترامپ برای آنها این بود که اپل، محصولاتش را به‌جای چین در ایالات‌متحده تولید کند.

کوتاه نیامدن دولت آمریکا باعث شد در همان زمان؛ قیمت سهام این شرکت ۸/ ۰ درصد کاهش یابد. به‌نظر می‌رسد شرکت اپل همچنان با پیامدهای این جنگ تجاری دست به گریبان است به‌طوری که روز پنج‌شنبه در نامه‌ای به سهامداران این شرکت، درباره کاهش قابل‌توجه درآمد اپل در سه ماهه اول ۲۰۱۹ هشدار داد. مدیرعامل اپل دلیل این موضوع را کاهش پیش‌بینی نشده فروش آ‌ی‌فون به‌خصوص در چین عنوان کرده است. کوک در عین حال گفته است که سایر بخش‌های اپل رشد ۱۹درصدی سالانه خود را حفظ کرده‌اند اما نکته این است که اپل بیش از پیش به فروش آ‌ی‌فون وابسته شده است. آ‌ی‌فون امروز هسته اصلی کسب و کار اپل به‌شمار می‌رود و به همین دلیل تغییر در فروش این شرکت به سرعت روی وضعیت اپل تاثیر می‌گذارد.

تیم کوک در مصاحبه با CNBC به تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و تاثیر اقتصادی آن هم اشاره کرده که باعث کمتر شدن مشتری است. کوک همچنین از تعداد مشترکان کمتر برای آ‌ی‌فون جدید (از طریق اپراتورها) و موضوع تعویض باتری آ‌ی‌فون‌های قدیمی به‌عنوان دلایل دیگر کاهش درآمد اپل اشاره کرد. با این حال تیم کوک حرف آخر را هم زده و آن اینکه درآمد اپل در این فصل ۹ میلیارد دلار نسبت به تخمین قبلی کمتر خواهد بود. همین موضوع کافی بود تا سهام اپل ۱۰ درصد کاهش یابد. کاهش ارزش سهام اپل باعث شد وارن بافت یکی از بزرگ‌ترین‌ سرمایه‌گذاران اپل و از ثروتمندترین افراد جهان تنها در روز پنج‌شنبه ۸/ ۲ میلیارد دلار از ثروتش را از دست بدهد.

روزهای ناخوشایند سهامداران اپل

کاهش درآمد اپل برای فصل اول سال ۲۰۱۹ فقط باعث ناراحتی این شرکت نشد بلکه یکی از سهامداران اصلی آن یعنی وارن بافت را هم ناامید کرد. وارن بافت بابت کاهش سهام اپل در روز پنج‌شنبه ۸/ ۲ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد. برکشایر شرکتی که وارن بافت صاحب آن است حدود ۲۵۲ میلیون سهم اپل را در اختیار دارد. سهام اپل پس از اعلام کاهش درآمد آن از ۱۵۷ دلار به ۱۴۷ دلار رسید و این به معنی ۷۷/ ۲ میلیارد دلار ضرر برای یک سهامدار اصلی آن یعنی برکشایر و وارن بافت بود. تیم کوک دلیل کاهش سهام اپل را تنش بین چین و آمریکا و کاهش قدرت خرید مردم در چین برای خرید آ‌ی‌فون اعلام کرده است. وارن بافت یکی از بزرگ‌ترین‌ سرمایه‌گذاران جهان است که به‌طور عمومی علاقه‌ای به سهام تکنولوژی نداشت. فقط در اوایل سال ۲۰۱۸ او حدود ۷۵میلیون سهم اپل را خرید. او در آن زمان حدود ۱۶۵میلیون سهم اپل را در اختیار داشت.

وارن بافت گفته بود اپل با شرکت‌های تکنولوژی دیگر تفاوت دارد چراکه اپل به دلیل ایجاد کانال فروش محصول و برند قوی یک شرکت متمایز است. وارن بافت بابت یک تریلیون دلاری شدن اپل سود سرشاری برد اما اوضاع امسال برای دیگر پرتفوهای برکشایر هم چندان مساعد نبوده است. Bank of America که برکشایر ۱۱ درصد سهام آن را در اختیار دارد، امسال ۱۷ درصد افت قیمت سهام داشت. همچنین بانک WellsFargo دیگر پرتفوی برکشایر نیز با بحران‌های پیاپی که در نحوه مدیریت آن پیش آمد ۲۳ درصد کاهش ارزش سهام داشت. شرکت American Express دیگر شرکت این سرمایه‌گذار سنتی و قدیمی آمریکایی هم ۳ درصد کاهش و J.P Morgan هم ۸ درصد کاهش داشتند. البته در عوض سهام کوکاکولا یکی دیگر از شرکت‌هایی که وارن بافت ۱۰ درصد سهام آن را دارد ۳ درصد رشد داشته است.

‌نسل جدید اتاق فرار - اتاق فرار در فضای باز سرگرمی متفاوت!
"اتاق فرار در فضای باز" در واقع غیر ممکن به نظر می رسد، نظیر "دونات کم چرب" یا "برف گرم"، با این وجود شرکتی کانادایی مفهوم اتاق فرار را در اذهان دگرگون ساخته است.

تورهای مرموز در شهر همانند بازی اتاق فرار عمل می کنند که همه با آن آشنا بوده و عاشقش هستیم (هرچند گاهی واقعا از آن متنفریم)، اما مسئله این است که در واقع در این تورها از چیزی فرار نمی کنید، بلکه تنها سرنخ هایی را در سراسر شهر دنبال کرده، اطلاعات لازم را از طریق تلفن دریافت و به معماهایی که در طول روز دریافت می کنید پاسخ می دهید.

این بازی ممکن است یک روز کامل به طول انجامد، در حالی که اکثرا بین 90 دقیقه تا یک بعد از ظهر با ماجراجویی خود در اطراف شهر به نتیجه میرسند. و برخلاف بازی اتاق فرار در فضای بسته، تنها به چند اتاق محدود نبوده و شامل محدوده ای 6 کیلومتری پر از سرنخ و معما بوده و ماجراجویان قادر خواهند بود این مسیر را پیاده یا با دوچرخه بپیمایند.

بنابر سخنان Andrew Nickerson، موسس تورهای مرموز در شهر: "این گونه تورها بسیار انعطاف پذیر بوده و سیاحان خوشگذران می توانند از مناظر و دیدنی های سفر خود لذت ببرند، در حالیکه سایرین قادر خواهند بود جهت ثبت نام خود به عنوان قهرمان مسابقه، با سرعت بیشتری عمل کرده و با رقیبان خود رقابت کنند. همچنین هر شخص می تواند در تاریخ و محدوده زمانی دلخواه خود در مسابقه شرکت کرده، و یکی از انواع تورهای موجود را انتخاب نماید."

در مجموع چهار نوع معما در این تورها ارائه گشته که عبارتند از:

Signature Adventures، که اصولا بین چهار تا پنج ساعت زمان برده و کسب و کارهای محلی (از جمله بارها) را بررسی می کند؛
Discovery Adventures، که بر کاوش در بخشی تعیین شده از شهر تاکید داشته؛
Scavenger Adventures، که کمی کوتاه تر بوده و جهت رقابت سرعتی برای یافتن تمامی موارد مناسب می باشد؛
Group Adventures، که برای گروه های بزرگ مناسب بوده و رقابت های تیمی را به نمایش می گذارد.

در حال حاضر سه نوع تور در کلگری موجود بوده، که شامل ماجراجویی "Sculpted in Time" بین سه تا چهار ساعت (99 دلار به ازای هر تیم)، " Riotous Roundup" بین یک یا دو ساعت (79 دلار) و YYC Aiport Caper بین یک تا 1.5 ساعت (49 دلار) می باشد.

توصیه می گردد که هر تیم از دو تا چهار عضو تشکیل شود، که البته قابل تغییر نیز می باشد.

تورهای شهر مرموز در شهر های Canmore ،Banff ،Cochrane ،Edmonton و Fort McMurray در آلبرتا، و ونکوور و ویکتوریا در بریتیش کلمبیا نیز اجرا می گردند.

ماجراجویی های هر منطقه متفاوت بوده و امکان کشف نواحی جدید در هر شهر را برای ماجراجویان فراهم می سازد.

زمان ثبت نام: در حال حاضر ثبت نام امکان پذیر می باشد.

زمان مسابقه: یک تا پنج ساعت

مکان: کلگری، Canmore Banff، Cochrane، ادمونتون و Fort McMurray در آلبرتا و ونکوور و ویکتوریا در بریتیش کلمبیا

هزینه هر بلیط: 49 تا 99 دلار به ازای هر گروه متشکل از 2 تا 4 نفر

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز