الهه احمدی رکورددار جهان شد

Submitted on Mon, 04/16/2018 - 12:35

الهه احمدی رکورددار جهان شد
بانوی ملی‌پوش تفنگ ایران با ثبت ۶۳۰/۳ امتیاز، رکورد قهرمان جهان را که توسط نماینده چین در مسابقات جهانی به دست آمده بود،ارتقاء بخشید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ، الهه احمدی در قانون جدید 60 تیر موفق به کسب 630/3 امتیاز شد و بر سکوی نخست این رقابت‌ها تکیه زد.

سون نیگ از چین در مسابقات جهانی مکزیک در اسفند 96 با کسب 629/5 امتیاز عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود.

دوشنبه ۲۷ فروردین | ثبات نرخ دلار، افزایش قیمت یورو و پوند
بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۴ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز یکشنبه افزایش و نرخ ۱۶ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ ۹ ارز مانند دلار نیز ثابت ماند.
به گزارش مهر ، براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه بیست و هفتم فروردین ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۱۱۱ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه ۵۹ هزار و ۹۰۸ و هر یورو نیز با ۱۶ ریال افزايش در مدت مشابه ۵۱ هزار و ۸۲۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۶۴۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۵۷ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۴۰۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۵۹ ریال، روپیه هند ۶۴۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۷۱۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۳۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۷۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۳۰۷ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۴۷۹ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۲۴۹ ریال، روبل روسیه ۶۶۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۶۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۹۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۹۸۳ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۸ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۶۵۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۸۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴هزار و ۵۶۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۰۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۱۲۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۸۰۶ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۳۷۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، سامانی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۴۸ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی:
پرونده سعید مرتضوی، در اختیار ضابطین قرار گرفته است
- وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی گفت: پرونده سعید مرتضوی در حال حاضر در دسترس قاضی اجرای احکام نیست و نزد سرپرست دادسرای کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگیری را انجام می دهند.
به گزارش ايسنا، میرمجید طاهری گفت: پس از اینکه حکم پرونده‌ای قطعی می شود، به همان دادسرایی که در ابتدا تحقیقات انجام شده و قرار مجرمیت صادر کرده می رود و تشریفات قانونی انجام می شود؛ در واقع زمانی که حکم محکومیت قطعی شد، پرونده را به اجرای احکام برای اجرای حکم ارسال می‌کنند. پرونده سعید مرتضوی تمام این مراحل را طی کرده است.

طاهری افزود: وقتی پرونده به اجرای احکام می رود، قاضی اجرای احکام اقدامات اولیه را انجام می‌دهد و بعد دستور جلب را صادر می کند.

وی خاطرنشان کرد: روند پرونده‌ها در دادسرای کارکنان دولت متفاوت است و حتی پرونده سعید مرتضوی در حال حاضر در دسترس قاضی اجرای احکام نیست و نزد سرپرست دادسرای کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگیری را انجام می دهند. اعلام شده که پرونده جهت انجام امور در اختیار ضابطین قرار گرفته است.

وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی اضافه کرد: زمانی که آقای مرتضوی در خصوص حکم قطعی پرونده‌ مصاحبه می کند و درخواست اعمال ماده 477 را کرده و اعتراض می کند، یعنی در جریان موضوع قرار دارد.

طاهری با یادآوری اینکه پرونده در شعبه دوم اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت است، گفت: ما دخالت یا ورود مستقیمی به موضوع جلب مرتضوی نداریم که مامور بگیریم و او را جلب کنیم. حکم جلب مرتضوی صادر شده و اگر پرونده وی به اجرای احکام نمی رفت، حکم جلب صادر نمی شد.

به گزارش ایسنا، پرونده نخست مرتضوی در رابطه با حادثه کهریزک و پیرامون قتل‌هایی بود که شکات خصوصی شکایت کردند، دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد، اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند. مرتضوی در این پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد و نهایتا دادگاه بدوی وی را به 5 سال حبس محکوم کرد و شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت وی، حکم حبس را به دو سال تقلیل داد.

طاهری 12 اسفندماه سال 96 از صدور حکم جلب برای سعید مرتضوی خبر داد و گفته بود: از اجرای احکام پیگیری کردم و به من گفتند که حکم جلب سعید مرتضوی دادستان وقت تهران برای اجرای محکومیت دو سال حبس به اتهام معاونت در قتل صادر شده است. این در حالی بود که سعید مرتضوی در توضیحی اعلام کرد که تا بحال از طرف اجرای احکام هیچگونه احضار یا دعوتی از اینجانب یا ضامن به عمل نیامده؛ بنابراین چنانچه بدون طی مراحل آیین دادرسی اقدامی هم صورت گرفته باشد اینجانب از آن بی‌اطلاع بوده و خلاف قانون و رویه معمول در اجرای احکام و آیین دادرسی عمل شده است.

روسیه مسدود کردن تلگرام را شروع می‌کند
سازمان دولتی ناظر مخابرات روسیه روز دوشنبه ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) اعلام کرد پس از همکاری نکردن شرکت تلگرام در دادن امکان دسترسی سرویس امنیتی این کشور به پیام‌های سری کاربرانش، مسدود کردن این پیام‌رسان اینترنتی را شروع کرده است.
به گزارش رویترز روسکومنادزور، سازمان ناظر مخابرات روسیه در بیانیه‌ای در وب‌سایتش اعلام کرد که به اپراتورهای مخابراتی دستور داده است که دسترسی به پیام‌رسان تلگرام را در درون روسیه مسدود کنند.

سرویس پیام‌رسان تلگرام که یک سرمایه‌گذاری آن را بنیان گذاشت، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد و در میان محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایل به رده نهم رسیده است.

یک مقام روسکومنادزور گفت عملیات مسدود کردن تلگرام چند ساعت طول می‌کشد.

بر اساس گزارش‌ها اپلیکیشن تلگرام تا میانه بعدازظهر روز دوشنبه در مسکو هنوز کار می‌کرد، اما وب‌سایت آن به‌وسیله بزرگ‌ترین دو شرکت فراهم‌آورنده خدمات اینترنتی در روسیه، ام‌تی‌اس و مگافون، مسدود شده است.

تصمیم روسکومنادزور برای مسدود کردن تلگرام، بر اساس حکمی است که روز جمعه دادگاهی در روسیه صادر کرد و بر اساس آن تلگرام به خاطر تخطی از مقررات این کشور باید مسدود شود.

تلگرام به دفعات تقاضاها برای دادن دسترسی به سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) به پیام‌های رمزگذاری شده کاربران را رد کرده بود.

اف‌اس‌بی گفته است که برای محافظت در برابر تهدیدهای امنیتی مانند حملات تروریستی به این دسترسی نیاز دارد. اما تلگرام می‌گوید پذیرش چنین درخواستی تجاوز به حریم شخصی کاربران است.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعالم تلگرام گفته است که ممنوعیت تلگرام کیفیت زندگی ۱۵ میلیون کاربر روسی این پیام رسان را پایین می‌آورد و هیچ تاثیری در بهبود امنیت روسیه ندارد.

دوروف گفت: «تهدید تروریستی در روسیه در همان سطح قبل باقی خواهد ماند، زیرا افراد افراطی به استفاده از کانال ارتباطی رمزگذاری‌شده در سایر پیام‌رسان‌های اینترنتی یا از طریق وی‌پی‌ان ادامه خواهند داد.»

او افزود:‌«ما تصمیم ممنوعیت تلگرام را خلاف قانون اساسی می‌دانیم و به دفاع از حق شهروندان روسی برای تبادل پیام سری ادامه خواهیم داد.»

دوروف پیشگام رسانه‌های اجتماعی در روسیه بود، اما در سال ۲۰۱۴ این کشور را ترک کرد. او ازآن‌پس منتقد صریح سیاست‌های کرملین درباره آزادی اینترنت بوده است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز