اقتصاد انتاریو در معرض خطر عقب ماندگی بلندمدت

Submitted on ی., 09/02/2018 - 21:00

اقتصاد انتاریو در معرض خطر عقب ماندگی بلندمدت به دلیل عهدشکنی دولت فدرال
تورنتو- هزینه های زیربنایی دولت فدرال در انتاریو کاهش یافته است و می تواند در طول سال های آینده بر اقتصاد استان تاثیر منفی داشته باشد. به گزارش مرکز کانادایی تجزیه و تحلیل اقتصادی (CANCEA)، دولت فدرال در عمل به تعهد خود برای سرمایه گذاری در زیرساخت های انتاریو، مانند ترانزیت و حمل و نقل کوتاهی کرده است. اقتصاد ضعیف، در کنار سیستم ترانزیت و حمل و نقل ناکارآمد می تواند بر بازار املاک و مستغلات به ویژه تورنتو تاثیر بگذارد.

اندی ماناهان، مدیر اجرایی ائتلاف ساخت و ساز مسکونی در انتاریو (RCCAO)، گفت: ماناهان افزود:

سرمایه گذاری زیربنایی در انتاریو 8 سال پیش یعنی هنگامی که 4.2 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داد، به حداکثر رسید. اما از آن زمان به این سو کاهش یافته و در سال 2016 تنها 2.4 درصد از تولید ناخالص داخلی در این بخش صرف شد.

ماناهان گفت: وی افزود:

هزار دانشجوی پزشکی عربستانی در کانادا می مانند!
ریاض- دولت عربستان با تجدید نظر در تصمیم قبلی خود به بیش از 1 هزار فارغ التحصیل رشته پزشکی که مشغول گذراندن دوره رزیدنسی در کانادا می باشند، اجازه داد تا در کانادا باقی بمانند و تا پیدا شدن گزینه دیگر (در کشوری غیر از کانادا)، دوره آموزشی خود را تکمیل کنند. اما هزاران دانشجوی سعودی که در دانشگاه های کانادا تحصیل می کنند، بایستی هرچه زودتر به کشورشان بازگردند.

این خبر برای فارغ التحصیلان عربستانی رشته پزشکی و همچنین بیمارستان های کانادا که بر روی خدمت این پزشکان حساب کرده بودند، خبری عالی است. دولت کانادا سال هاست که در ازای دریافت 100 هزار دلار بابت هر پزشک عربستانی به آنها اجازه می دهد که دوره رزیدنسی خود را در یکی از بیمارستان های آموزشی کانادا سپری کنند. این پزشکان با کار در بیمارستان ها و درمان بیماران کانادایی تجربیات ارزشمندی را کسب می کنند. فراخوان این پزشکان از کانادا می توانست مراکز درمانی کشور را با کمبود پزشک روبرو کند.

دو سوم از زنان شاغل قربانی قلدری همکاران زن!
تورنتو- بحث های زیادی در مورد آزار و اذیت جنسی زنان توسط همکاران مرد در جریان می باشد، اما به نظر می رسد که مدیران زن تنها نباید نگران همکاران مرد خود باشند. نتایج نظرسنجی اخیر نشان می دهد که دو سوم از زنان شاغل در محل کار قربانی قلدری همجنسان خود می باشند.

این مشکل اصطلاحا نامیده شده و نتیجه بدرفتاری، تضعیف و توهین همکاران زن به یکدیگر می باشد. در گزارش مطالعاتی که در نشریه Development and Learning in Organizations منتشر شده، تاکید شده که نباید با زنان قوی و جاه طلب در محل کار اشتباه گرفته شود.

سیسیلیا هاروی، مشاور و پژوهشگری که نظرسنجی را انجام داده است، می گوید:

هاروی در پایان مطالعات خود دریافت که 70 درصد از زنان قربانی قلدری همکاران یا مدیر زن خود می باشند. 33 درصد نیز اعتقاد داشتند که همکاران زن با مقام و مسوولیت شغلی مشابه، عمدا از کمک و راهنمایی شان اجتناب می کنند.

هاروی می افزاید: بدجنسی می تواند اثرات منفی بر آینده حرفه ای فرد و عملکرد سازمانی داشته باشد. زیرا می تواند موجب کاهش بهره وری، رضایت کارکنان و همچنین کاهش سودآوری شود.

مادربزرگ نود ساله، قربانی کلاهبرداری ده هزار دلاری
تورنتو- الیزابت ماری ماهونی چندی قبل تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت. اما این عمل جراحی سنگین مانع تحرک وی نشد. او که به تنهایی در دان تاون زندگی می کند، هر روز به پیاده روی می رود، با TTC رفت و آمد می کند و هفته ای دو بار در کلاس اروبیک آبی شرکت می کند. الیزابت اغلب برای دیدن نمایش به استرتفورد سفر می کند و عضو گروهی از ساکنان محلی است که با توسعه پروژه کاندومینیوم در منطقه High Park دان تاون مخالف است. ماهونی سال ها در یک شرکت شیمیایی واقع در سارنیا کار کرده و دارای 4 فرزند و 7 نوه است. با اینکه تمام کارهای بانکی اش را شخصا انجام می دهد، اما نقل و انتقال بانکی 4 جولای او، دردسر بزرگی برایش ایجاد کرد.

ماهونی همچون صدها سالمند دیگر، قربانی کلاهبرداری تلفنی شده است. اعضای باندهای خلاف در سال 2017، مجموعا مبلغ 20 میلیون دلار از صدها سالمند بالای 60 سال کانادایی، کلاهبرداری کردند.

دردسر ماهونی با تماس تلفنی فردی که خود را کالین (نوه 20 ساله اش) معرفی می کرد، آغاز شد. فرد تماس گیرنده پشت تلفن مدعی شد که تصادف کرده و بازداشت شده و باید 9 هزار و 500 دلار خسارت بپردازد تا آزاد شود. کالین قلابی از الیزابت خواست که این پول را به آدرسی در مونترال ارسال کند و از او قول گرفت که موضوع را به پدر و مادرش نگوید.

ماهونی که نگران نوه اش بود به شعبه TD مراجعه کرد و 10 هزار دلار از حساب اش برداشت کرد، تا فقط 1 هزار دلار در حساب باقی بماند. کارمند بانک هم پول نقد را وی تحویل داد. همچنان که در حال خارج شدن از بانک بود، کارمند بانک به همراه یکی از همکاران به الیزابت نزدیک شد و پرسید که پول را برای چه می خواهد؟ ماهونی مدعی شد که آن را برای یکی از اعضای خانواده و نوسازی خانه لازم دارد. کارمند بانک هم ماهونی را مجبور کرد که فرم Standard Release of Liability را که مشتریان در هنگام خارج کردن مبالغ بالا از حساب تکمیل می کنند را امضاء کند. این فرم در واقع برای سلب مسوولیت از بانک در برابر سرقت یا از دست رفتن مال پس از خارج شدن مشتری از بانک می باشد. الیزابت فرم را بدون مطالعه امضاء و از بانک خارج شد. زیرا نگران بود که مبادا کسی از اتفاقی که برای کالین افتاده بود، باخبر شود.

حساب الیزابت با دخترش سوزان مشترک است. اما بانک در مورد برداشت این مبلغ سنگین توسط الیزابت به سوزان هشدار نداد، چون ماهونی به تنهایی حق برداشت پول را داشت. ماهونی پس از بازگشت به خانه 9 هزار و 500 دلار را در پاکت گذاشت و به دفتر FedEx مراجعه کرد. بسته پستی روز بعد ساعت 9 و 22 دقیقه به شماره 3235 بلوار la Grande-Allee، آپارتمان 42 در شمال مونترال تحویل داده شد. همان روز ماهونی تماس دیگری از به اصطلاح نوه اش دریافت کرد که خواهان 6 هزار دلار دیگر شده بود. ماهونی این درخواست را رد کرد، اما هنوز به چیزی مشکوک نشده بود. او 6 جولای با نوه اش کالین تماس گرفت تا توصیه کند که موضوع را به والدینش اطلاع بدهد. کالین واقعی که از حرف های مادربزرگ شوکه شده بود، به وی هشدار داد که قربانی کلاهبرداری شده است.

متاسفانه علیرغم مراجعه ماهونی به بانک TD به همراه یکی از دخترانش و صحبت با حداقل 5 کارمند ارشد بانک، TD از قبول مسوولیت شانه خالی کرده است. در نامه رسمی بانک آمده است که کارمند بانک در مورد علت برداشت این مبلغ پرس و جو کرده و در مورد ریسک خارج کردن آن از بانک به وی هشدار داده بود، و ماهونی نیز فرم سلب مسوولیت بانک را امضاء کرده بود. بانک به الیزابت توصیه کرده که موضوع را از طریق پلیس دنبال کند.

نگرانی درباره تأثیر درازمدت ماری جوانا بر چگونگی رانندگی
در مورد تعیین زمانی که باید پس از مصرف ماری جوانا رانندگی نکرد، مقرراتی وجود دارند که رعایتشان آسان است. کمااینکه از جمله توصیه های نهاد موسوم به مادران مخالف مست پشت فرمان نشستن، همواره این بوده است که پس از کشیدن و خوردن این ماده، به ترتیب 4 و 8 ساعت از رانندگی خودداری شود.

اما اینک اوضاع تغییر کرده است. چراکه استفاده تفریحی از ماری جوانا نیز (البته با برخی شرایط) آزاد شده است. بااینهمه قانونگذاران ما در سطح کشوری همچنان به علم ناقص مربوطه چسبیده اند. به این مفهوم که پژوهش های نوین نشان می دهند از بین رفتن مواد تآثیرگذار موجود در ماری جوانا به نابودی موادی شباهت ندارند، که در مشروبات الکلی موجود هستند. اما قوانین ما بگونه ای عمل می کنند، که گویی این دو دقیقا مانند یکدیگرند. کمااینکه دولت مرکزی مدعیست، که مصرف این ماده تنها تا 6 ساعت بعد بر چگونگی رانندگی تأثیر دارد. حال آنکه چندین پژوهش معتبر نشانگر آنند که حتی اگر فردی که بگونه ای مستمر از ماری جوانا به عنوان دارو و یا به شکل تفریحی استفاده می کند مدتی طولانی پس از مصرف آن پشت فرمان بنشیند، میزان زیانباری از این ماده همچنان در بدنش وجود دارد. برای نمونه پژوهشی که در سال 2014 در نروژ صورت گرفت، نشان می دهد مواد تأثیرگذار موجود در ماری جوانا حتی روزها و هفته ها پس از استفاده نکردن از آن، همچنان در بدن مصرف کنندگانش باقی می مانند. در گزارش منتشره در مورد نتایج این پژوهش از جمله آمده: عملکرد مواد سمی تآثیرگذار موجود در ماری جوانا به آن سادگی نیست، که پیشترها گمان می رفت. زیرا در این نتایج مشاهده می شود که تأثیرات متقابل این مواد بر یکدیگر پیچیده تر از آنند، که قبلا فکر می کردیم. کمااینکه از مواد تآثیرگذار موجود در الکل پیچیده تر عمل می نمایند. در نتیجه علم توانایی آن را ندارد که برای رانندگان در مورد میزان استفاده از ماری جوانا به اندازه ای که پیش از آغاز نشستن پشت فرمان سبب ایجاد ناامنی نشود، راهنمایی جامع ارائه دهد.

این واقعیت سبب نگرانی برخی از کارشناسان مربوطه از جمله جک لوید وکیل دعاوی شده است. کمااینکه می گوید: قراراست این قانون محافظ ما در برابر رانندگی در حال نشئگی باشد. اما چنین نیست. بلکه تنها به پلیس این اجازه را می دهد، که برخی از مصرف کنندگان آن را متهم کند.

چرا قانونگذاران ملی ما همچنان به راه خود ادامه می دهد؟
پاسخ این پرسش این است که تظاهر به داشتن روشی کارا جهت تعیین مقدار مصرف ماری جوانا با همان راه موجود برای مشروبات الکلی، جهت غلبه بر نگرانی های کوشندگان ضد این ماده آسانتر است. بنابراین قانونگذاران مورد اشاره ادعا می کنند، روش مذکور کارایی لازم را دارد. اما چنین نیست.

درنتیجه قانونی کردن مصرف تفریحی ماری جوانا می تواند، سبب تغییر نظر مثبت رأی دهندگان نسبت به دولت مرکزی شود. در مقابل گرفتن موضعی سفت و سخت در برابر رانندگی در حال نشئگی می تواند، به از بین رفتن دلنگرانی های مربوطه کمک کند. کمکی که به نوبه خود از این مسئله پیشگیری می نماید که رأی دهندگان از آنها دلسرد شوند و رقبایشان را برای تشکیل دولت برگزینند.

از دیگر سو حتی یک ایالت آمریکا را سراغ نداریم، که قانونی کردن مصرف ماری جوانا سبب افزایش تصادفات رانندگی شده باشد. بنابراین دلیلی وجود ندارد، که در کانادا چنین نباشد. اما این گفته بدان معنی نیست، که مردم باید در حال نشئگی پس از چنین استفاده ای پشت فرمان بنشینند. در عین حال احتمال اینکه مصرف ماری جوانا به هر شکل تفریحی و دارویی سبب رد شدن راننده در آزمایش مورد اشاره گردد، 50 درصد بیش از افرادی است که از آن استفاده نمی نمایند.

توصیه مشاوران حوزه حقوق این است که در صورتی که راننده ای از سوی پلیس برای گرفتن این آزمایش متوقف شود، دهانش را ببندد و با او در مورد زمان استفاده جر و بحث نکند. البته چنین روشی می تواند، شامل هر دو آزمایش بزاق و خون باشد.

در نهایت اینکه شهروندانی که در مورد قوانین و مقررات مربوطه دلنگرانند، می توانند با نماینده حوزه انتخابیه خود در مجلس ملی تماس بگیرند، و از او خواستار شفافیت این قوانین و مقررات شوند. زیرا همانگونه که آمد پژوهش های نوین نشان می دهند، که تعیین تأثیر درازمدت مصرف ماری جوانا بر چگونگی رانندگی با استفاده از آزمایش در پیوند با میزان وجود مواد مخدر در بدن رانندگان زیر سؤال رفته است. اما قانونگذاران ما در سطح کشوری همچنان به علم ناقص این عملکرد چسبیده اند. چراکه در مقایسه با اعتراف به اینکه برای گیرانداختن رانندگان تحت تأثیر استفاده از ماری جوانا راه موثری ندارند، روشی آسان تر برای غلبه بر نگرانی های کوشندگان ضد این ماده است.

آیا یک دولت خارجی می تواند ادعای قانونی بر ملک کانادایی داشته باشد؟
اتاوا- این سوالی است که یک زوج کانادایی در حین خرید ملکی در Georgian Bay با آن روبرو شدند. آنها پس از جستجوی فراوان برای یافتن خانه ای در ساحل دریاچه، ملک مورد نظرشان را پیدا کرده و گمان کردند به آرزوی چندین و چند ساله شان رسیده اند. اما متوجه شدند که FBI آمریکا برای فروشنده حکم جلب صادر کرده و دارایی های او، از جمله خانه مورد اشاره را توقیف کرده است.

سابرینا استونتون، مشاور املاک Royal LePage First Contact که نمایندگی زوج خریدار را به عهده داشت، می گوید: ما ملک ایده آل را پیدا کردیم و خریدار قرار بود آن را بازسازی کند.

فروشنده متهم به نقض تحریم تجاری بر علیه ایران می باشد. اما خریدار از خرید منصرف شد و فروشنده از خریدار به دلیل نقض قولنامه شکایت کرده است.

باب آرون، وکیل املاک و مستغلات می گوید:

آرون در عین حال تاکید کرد که فروشنده با طرح شکایت از خریدار راه به جایی نخواهد برد، چون به محض حضور در دادگاه بازداشت خواهد شد.

با اینکه یک خانه الزاما نیاز به title insurance یا بیمه سند مالکیت ندارد، اما استونتون تخمین می زند که 95 درصد از املاک آن را داشته باشند. او می گوید:

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز