افزایش کمک هزینه ی کودکان از ماه جولای

Submitted on ش., 06/08/2019 - 19:30

استفاده هوشمندانه از کمک هزینه حمایتی فرزندان

کمک هزینه حمایتی فرزندان از ماه جولای افزایش خواهد یافت و این خبر بسیار خوبی برای والدین است.

کمک هزینه حمایتی فرزندان، یک برنامه اقتصادی و معاف از مالیات برای کمک به خانواده های دارای فرزند است. در این برنامه به هر خانواده به ازای هر فرزند زیر 6 سال مبلغ 6,639 دلار، و به ازای هر فرزند بین 6 تا 17 سال مبلغ 5,602 دلار تعلق می گیرد. این مبلغ به نسبت سال 2016، 3 درصد افزایش داشته است.

خوش آیند است، اینطور نیست؟ شما می توانید با نام نویسی در CRA's Automated Benefits Application این کمک هزینه را دریافت کنید. اما توجه داشته باشید برای اینکه واجد شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه باشید، ابتدا باید مالیات خود را بپردازید.

به محض اینکه کمک هزینه حمایتی را دریافت کردید، در نظر داشته باشید می توانید از آن در یکی از راه های هوشمندانه زیر استفاده کنید.

تامین نیازهای اولیه
اگر برای تهیه پوشک و غذای فرزند خود در تنگنا هستید، بهتر است این پول را صرف نیازهای اولیه فرزندتان کنید. اگر والدین باهوشی باشید با استفاده از کوپن های دیجیتالی و تخفیفات خرده فروشی ها می توانید تا 30% تخفیف بگیرید و خرید بهتری انجام دهید.

استفاده از کمک هزینه حمایتی برای طرح پس انداز تحصیلی این امکان را برای شما فراهم می کند که برای آینده تحصیلی فرزندانتان برنامه ریزی کنید. این طرح یک ویژگی عالی نیز دارد: کمک هزینه پس انداز تحصیلی (CESG). این کمک هزینه به میزان 20% مبلغ پس انداز تا سقف 500 دلار در سال و 7,200 دلار در کل دوره، پرداخت می شود. برای والدین با درآمد پایین علاوه بر این برنامه، طرح دیگری نیز وجود دارد که تا سقف 2,000 دلار کمک هزینه برای ادامه تحصیل فرزندان پرداخت می کند.

پس انداز روز مبادا
با کنار گذاشتن مبلغ قابل توجهی از این کمک هزینه، می توانید پس اندازی برای روز مبادا داشته باشید، تا در صورت هرگونه اتفاق غیرمنتظره مانند یک سفر ناگهانی و یا تعمیر سقفی که چکه می کند، از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشید. مطمئن شوید که این پس انداز به راحتی قابل دسترسی نباشد تا بتوانید در برابر وسوسه خرج کردن آن برای موارد غیرضروری مقاومت کنید. به عنوان یک تمرین تلاش کنید مبلغ پس انداز همیشه برابر با 3 ماه حقوق باشد.

سیستم پول توجیبی را آغاز کنید
هنگامی که فرزند شما به سن 5 یا 6 سالگی می رسد، زمان خوبی است تا مدیریت پول را به وی بیاموزید. با 5 یا 10 دلار پول توجیبی در هفته شروع کنید، و مربی وی برای نحوه خرج کردن پولش باشید. با هر تصمیم اشتباه در کنارش باشید و به ازای هر تصمیم هوشمندانه ای که می گیرد وی را تشویق کنید.

قرض های زمان مرخصی زایمان را بپردازید
مرخصی زایمان می تواند خانواده شما را از لحاظ مالی تنزل دهد، چرا که درآمدی ندارید و خرج های بچه نیز زیاد است. بنابراین اگر از کارت اعتباری بیش از اندازه خرج کرده اید، ابتدا قرض های بزرگ خود را پرداخت کنید و سپس به سراغ قرض هایی با مبلغ کمتری بروید تا زمانی که تمامی آن ها را بپردازید.

در نهایت بستگی به صلاحدید والدین دارد که کمک هزینه حمایتی را چگونه استفاده کنند. مطمئنا تهیه نیازهای اولیه در اولویت است، اما اگر برای تهیه این موارد مشکلی ندارید، بهتر است پس انداز کردن را مد نظر داشته باشید. پس انداز سبب می شود خانواده شما همیشه از لحاظ مالی قوی باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز