افزایش قیمت نوشدنی های گازدار کوکاکولا به دنبال رشد تعرفه آلومینیوم

Submitted on س., 08/07/2018 - 19:58

افزایش قیمت نوشدنی های گازدار کوکاکولا به دنبال رشد تعرفه آلومینیوم
اخیرا خبر افزایش قیمت نوشیدنی های گازدار شرکت کوکا کولا (CCE) منتشر شده است. علت این امر ناشی از افزایش 10 درصدی تعرفه واردات آلومینیوم بوده که موجبات گرانی محصولات کوکا را فراهم کرده است.

James Quincey مدیر عامل شرکت Coca-Cola روز چهارشنبه از درآمد رضایت بخش این شرکت خبر داد و افزایش قیمت تولیدات این شرکت را رویدادی ناخوشایند اما ضروری خواند. بدیهی است این مساله ممکن است باعث فشار مالی بر مشتریان شود. در واقع افزایش تعرفه فولاد و آلومینیم، بر افزایش هزینه های تولید قوطی کنسروهای مختلف، هزینه حمل و نقل، بسته بندی و مواد اولیه تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی شرکت Coca-Cola به CNNMoney اعلام کرد که این افزایش قیمت بسته به هزینه های خرده فروشی متغیر است. وی در ادامه افزود در فروشگاه ها مشخص می شود آیا این افزایش قیمت برای مشتریان به صرفه است یا خیر.

کانادا با وجود مشکل کمبود تعداد پلیس های ویژه تشخیص رانندگان تحت تاثیر مواد مخدر چگونه برخورد خواهد کرد؟
با توجه به قانونی شدن مصرف ماری جوانا در اکتبر امسال، Mario Harel رئیس انجمن افسران پلیس کانادا CACP در اینباره اظهار کرد، "پلیس کانادا جهت اطمینان سازی امنیت تمام شهروندان کانادایی- بویژه امنیت جاده ­ها- با چالشهای شدیدی روبرو خواهد شد.

با توجه به اینکه تعداد افسران آموزش دیده "درحال افزایش است" اما پلیس کانادا هنوز با هدف خود در راستای آموزش 2000 کارشناس ویژه تشخیص مواد مخدر (DRE) تا زمان قانونی شدن کانابیس در اکتبر امسال فاصله دارد. اگر چه طبق گفته CACP این بدان معنا نیست که در منابع کلی پلیس کمبودی وجود دارد.

طبق اظهارات Natalie Wright، سخنگوی CACP، "کارشناسان تشخیص مواد مخدر افسران آموزش دیده ای برای انجام تستهای SFST نیستند بلکه موظفند رانندگان تحت تاثیر مواد مخدر را در جاده­ ها شناسایی نمایند.

به گفته وی در حال حاضر، بیش از 13 هزار افسر آموزش دیده SFST در سراسر کانادا و 825 DRE تایید شده وجود دارد.

در حال حاضر، تعداد 825 افسر آموزش دیده کمتر از هدفی است که مرکز اعتیاد و مصرف مواد مخدر کانادا در سال 2009 تعیین کرده بود چرا که کانادا برای اجرای اصلاحات قوانین جنایی مربوط به رانندگان تحت تاثیر تقریبا نیاز به 2000 کارشناس تشخیص مواد مخدر دارد.

وی افزود: اگرچه CACP درصدد است تا به مردم کانادا این اطمینان را بدهد که عدم دستیابی به هدف آموزش تقریبا 2000 کارشناس تشخیص مواد مخدر، مانع از تشخیص و شناسایی رانندگان تحت تاثیر مواد امروز و در زمان قانونی شدن کانابیس در 17 اکتبر، از سوی پلیس نمیشود.

طبق گفته Harel، دستگاه­های غربالگری مواد مخدر نیز به کمک آزمایشات جاده­ ای میآیند. درحال حاضر"ما منتظر تایید دولت فدرال هستیم تا ببینیم کدام واحدها از مشخصات فنی لازم برای اینکار برخورداند و از سوی وزارت دادگستری و دادستان کانادا مورد تاییدند.

تا زمانیکه این روند کامل نشود، خدمات پلیس قادر نیستند افسران را خریداری و آموزش دهند.

Harel خاطر نشان کرد که "بدون توجه به وضعیت کنونی دستگاه­های غربالگری دارو"عدم وجود آنها مانع از شناسایی و برخورد با رانندگان تحت تاثیر و متخلف به مواد مخدر نمیشود."

انتظارمیرود که در 3 سال آینده در سراسر کانادا بیش از 7000 افسر در زمینه SFST آموزش ببینند. همچنین RCMP و همتایان استانی تصمیم دارند تا 5 سال آینده حداقل 500 افسر پلیس تایید شده DRE را آموزش دهند.

روند آموزش
تست تشخیصی (SFST) با هماهنگی نیروهای پلیس واحد، منطقه ها و استانها صورت می­گیرد و بسته ­های آموزشی مطابق استاندارد IACP هستند و از طریق RCMP در دسترس تمام نیروهای پلیس کانادا قرار می­گیرند.

RCMP همچنین بر اجرا و تایید برنامه کارشناس تشخیص مواد مخدر در کانادا مطابق با استانداردهای بین المللی افسران پلیس (LACP) که در مقررات قانون جزایی مشخص شده است، نظارت دارد.

آموزش DRE از دو بخش تشکیل شده است: 10 روز کلاسهای تئوری و به دنبال آن 3 تا 5 روز تمرینات عملی.

در طول تمرینات عملی، داوطلبان DRE باید 12 نوع ارزیابی را انجام دهند و حداقل آسیب­های 3 مورد از 7 طبقه دارویی (تایید شده توسط مرکز تحلیل و با آزمایش سم شناسی و ادرار) در یک دوره 4 روزه را مشاهده کنند.

در این حین Harel پیامی ساده اما تاثیرگذار برای شهروندانی که ممکن است بهنگام رانندگی مواد مصرف کنند دارد " ما باید بخاطر داشته باشیم الکل و رانندگی هیچگاهنمی توانند در کنار هم قرار بی­گیرند."

به زودی می توانید با ارز دیجیتال بیت کوین از استارباکس نوشیدنی بخرید!
استارباکس امروز از همکاری جدیدش با مایکروسافت خبر داد. این همکاری به مشتریان استارباکس این امکان را میدهد که بهای قهوه، نوشیدنی های سرد و فراپاچینو را با بیت کوین پرداخت کنند.

استارباکس و مایکروسافت در حال کار بر روی نوعی جدید از ارز دیجیتال به نام Bakkt هستند.

Brian Kelly موسس و مسئول بازاریابی BKCM میگوید: "این خبر اتفاقی مهم برای بیت کوین است، چراکه سوال مردم همیشه این است که کجا میتوانیم آنرا خرج کنیم؟ هم اکنون در تمامی شعبه های استارباکس!"

طبق اخباری که اخیرا منتشر شده است، این سیستم در حال آماده سازی و احتمالا از نوامبر 2018 عملی خواهد شد.

هدف استفاده از فضای ابری مایکروسافت برای ایجاد یک اکوسیستم جهانی باز و مناسب برای اقدامات دیجیتال است. بنابرین مایکروسافت در حال کار با شرکت های مختلف برای ایجاد سیستمی جامع است که به مردم و فروشندگان امکان خرید، فروش و خرج کردن ارزهای دیجیتال را در شبکه جهانی میدهد.

به عنوان اولین خرده فروش، استارباکس نقشی مهم در توسعه سیستمی کارامد، مطمئن و مناسب ایفا میکند. سیستمی که در آن مشتریان میتوانند ارز دیجیتال خود را به دلار آمریکا برای استفاده در استارباکس تبدیل کنند.

Maria Smith نایب رییس استارباکس همچنین افزود که "به عنوان پیشتاز در فراهم کردن اینگونه پرداخت به بیش از 15 میلیون مشتری، استارباکس همچنان برای گسترده کردن شیوه های پرداخت برای مشتریانش تلاش میکند."

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز