افزایش قریب الوقوع قیمت مواد غذایی به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و کانادا

Submitted on ش., 08/25/2018 - 20:08

افزایش قریب الوقوع قیمت مواد غذایی به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و کانادا
کانادا- کانادایی هایی که برای خرید به سوپرمارکت مراجعه می کنند، احتمالا با افزایش قیمت مواد غذایی روبرو خواهد شد. دلیل: تعرفه گمرکی بین آمریکا و کانادا!

اریک لافلچ مدیر سوپرمارکت زنجیره ای Metro با دادن هشدار در مورد افزایش قریب الوقوع قیمت ها برای مصرف کننده، مدعی شد که شرکت متبوع او و سایر فروشگاه های زنجیره ای از سوی تامین کنندگان مواد غذایی برای پذیرش قیمت های جدید تحت فشار قرار گرفته اند.

همانطور که می دانید از 1 جولای 2018، دولت کانادا در واکنش به تعرفه های گمرکی تعیین شده از سوی آمریکا، عوارض گمرکی مشابه روی صدها محصول آمریکایی تعیین کرد. به گفته مدیر Metro، تعرفه های جدید که بر روی کالاهای مصرفی از جمله ماست، قهوه، سس سویا، مایونز و غیره تعیین شده، باعث شده این شرکت مجبور به بازبینی سفارشات و انتخاب تامین کننده جدید بشود. لافلچ گفت: ما با تامین کنندگانی روبرو هستیم که می خواهند قیمت محصولات خود را افزایش بدهند. گاهی چاره ای جز قبول افزایش قیمت نداریم.

مسوولین شرکت Empire Co. Ltd. که مدیریت فروشگاه های Sobeys را به عهده دارد نیز با مشکلات مشابه روبرو شده است. مسوولین Loblaws نیز از احتمال افزایش قیمت مواد غذایی در فروشگاه هایشان صحبت کرده و در کنار عوارض گمرکی، افزایش هزینه حمل و نقل و کاهش ارزش دلار کانادا را در این افزایش قریب الوقوع موثر دانستند.

قیمت برخی از اقلام خوار و بار از جمله قهوه، شکلات، مربای توت فرنگی، آب پرتقال، کاغذ توالت، سس سالاد و سس گوجه فرنگی، ممکن است 10 درصد افزایش پیدا کند.

کاهش امنیت شغلی در کانادا؛ تحصیلات عالی ضامن شغل ثابت نیست
تورنتو- داشتن تحصیلات عالی و حرفه تخصصی راه را برای برخورداری از امتیازات ویژه هموار می کرد، اما با توجه به تغییر و تحولات اقتصادی در کانادا، امنیت شغلی دیگر در زمره امتیازات ویژه قرار نمی گیرد. سارا مجتهدزاده گزارشی را در نشریه Toronto Star منتشر کرده است. در اینجا چکیده ای از این مقاله آورده می شود. مجتعهد زاده می نویسد: نتیجه نظرسنجی اخیر از 1000 متخصص در سراسر کشور، نشان داد که یک نفر از هر 5 متخصص، شغل موقت، نیمه وقت یا قراردادی دارند و یا به صورت آزاد کار می کنند. 60 درصد از این افراد مدعی شدند که مزایای بازنشستگی یا مرخصی استعلاجی با حقوق ندارند. بر عکس، 85 درصد از متخصصین شاغل در مشاغل ثابت مزایای بازنشستگی داشته و 94 درصد از آنها مرخصی استعلاجی با حقوق دریافت می کردند.

صرف نظر از وضعیت شغلی، مطالعه انجام شده توسط مرکز کانادایی سیاست های جایگزین یا CCPA، وجود حس گسترده ای از ناامنی اقتصادی را نشان داد. تنها 58 درصد از متخصصین شرکت کننده در نظرسنجی ادعا کردند که امنیت شغلی شان زمانی بیشتر بود. به گفته ریکاردو ترنجان، یکی از تهیه کنندگان گزارش نظرسنجی، تعدادی از نشانه های بی ثباتی که در مشاغل کم درآمد مشاهده می شود در برخی از مشاغل حرفه ای نیز دیده می شود. وی افزود: هنگامی که در مورد مشاغل فاقد امنیت شغلی در کانادا صبحت می کنیم، به مشاغل با دستمزد کم فکر می کنیم. در حالی که عدم امنیت شغلی در مشاغل تخصصی نیز وجود دارد.

مطالعات سال 2017 دو کارشناس مستقل منصوب شده از سوی دولت وقت انتاریو، نشان داد که تقریبا نیمی از افراد کم درآمد انتاریو در مشاغل غیرثابت کار می کنند. داده های آماری سال 2008 نیز نشان داد که افراد فاقد دیپلم دبیرستان، نومهاجران، زنان و رنگین پوستان بیشترین تعداد شاغلین در مشاغل بی ثبات و ناپایدار را تشکیل می دهند.

حدود 22 درصد از کارشناسان انتاریویی و کبکی شرکت کننده در نظرسنجی، در مشاغل غیرثابت مشغول کار بودند. این میزان در استان های آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا 25 درصد بود. درصد این افراد در بریتیش کلمبیا 20 درصد و در نووا اسکوشیا، نیوبرانزویک و جزیره شاهزاده ادوارد ، 17 درصد بود.

در گزارش تحقیقاتی، واژه professional به فردی اطلاق شده که در حرفه ای فعالیت می کند که نیاز به مدرک تخصصی دارد یا به عنوان متخصص ماهر شناخته می شود. با اینکه عدم امنیت شغلی در همه حرفه ها وجود دارد، اما میزان آن در مشاغل آموزشی، مراقبت های بهداشتی، بخش مالی و اداری بیشتر است. برای مثال تیفانی کوپر، از آموزگاران اداره آموزش و پرورش واترلو 12 سال به عنوان یا substitute teacher کار کرده است و درآمد سالانه اش به ندرت بیش از 20 هزار دلار بوده است. به همین دلیل 8 سال است که در یک فروشگاه نیز کار می کند.

در گزارش CCPA همچنین به بالا بودن عدم امنیت شغلی در میان کارکنان سالمند 55 تا 64 سال اشاره شده است.

سال گذشته، دولت انتاریو قوانین کاری خود را با هدف حمایت از کارکنان شاغل در مشاغل موقت و غیرثابت اصلاح کرد و حداقل حقوق و دستمزد را از 11.60 دلار به 14 دلار در ساعت در سال 2018 افزایش داد. همچنین قول افزایش آن به 15 دلار در ساعت در سال 2019 را داد. دولت همچنین دو مرخصی با حقوق اضطراری را معرفی کرده و تشکیل اتحادیه های کارگری را تسهیل کرد. همچنین دستمزد برابر برای کار یکسان را برای شاغلین نیمه وقت و موقت تعیین نمود. اما وزیر کار جدید انتاریو، در حال بررسی تغییرات اخیر و تاثیر آنها بر اقتصاد استان می باشد. داگ فورد نیز اعلام کرده که حداقل دستمزد را از 14 دلار در ساعت افزایش نخواهد داد.

تحول بزرگ در بازار مسکن کانادا با ورود شرکت مشاور املاک اینترنتی به صحنه
کبک- یک شرکت بین المللی که به صورت آنلاین در زمینه خرید و فروش املاک فعالیت می کند با خرید یکی از بزرگترین شرکت های املاک در تلاش است تا صنعت خرید و فروش مسکن را دگرگون کند.

بر اساس این معامله 51 میلیون دلاری برای خرید شرکت کانادایی duProprio، از سال آینده شاهد برپا شدن تابلوهای بنفش رنگ Purplebricks در سراسر کانادا خواهیم بود. مایکل بروس، رئیس شرکت، با اعلام این خبر تاکید کرد که به زودی شاهد کمپین های تبلیغاتی شرکت نیز خواهیم بود.

مشاوران سنتی املاک و مستغلات در کانادا معتقدند که این شرکت می تواند با شیوه یا مدل کار خود، یعنی به جای گرفتن کمیسیون برای مشاور فروشنده، یک نرخ ثابت را از فروشنده مطالبه کند. بد نیست بدانید که از سال 2012 به این سو، Purplebricks بیش از پنج درصد از بازار بریتانیا را به خود اختصاص داده و به استرالیا، ایالات متحده و در حال حاضر کانادا گسترش یافته است.

بر اساس سهم بازار، شرکت کانادایی که Purplebricks آن را خریداری کرده، خود در زمینه ارائه خدمات با تخفیف در بخش املاک و مستغلات پیشتاز می باشد. شرکت duProprio حدود 20 درصد از بازار مسکن کبک را در اختیار دارد.

بزرگترین امتیاز Purplebricks و duProprio، عدم دریافت 5 درصد کمیسیونی است که کارگزاران سنتی آن را مطالبه می کنند.

بر طبق گزارش هفته گذشته انجمن املاک و مستغلات کانادا، میانگین قیمت بازفروش خانه در کانادا 481 هزار دلار می باشد. در کمپین تبلیغاتی duProprio آمده است که می توان با استفاده از خدمات ارائه شده توسط این شرکت، 27 هزار دلار در هزینه فروش خانه صرفه جویی نمود.

همانطور که گفته شد کارگزاران یا بروکریج های سنتی از پیوند دو شرکت راضی نیستند. برای مثال کریستوفر آلکساندر از مدیران ارشد موسسه ReMax می گوید که فروشندگانی که شخصا و بدون استفاده از مشاور اقدام به فروش ملک خود می کنند، مبلغ به مراتب کمتری را بابت خانه شان دریافت می کنند. آلکساندر، استفاده از یک کارگزار ماهر و باتجربه را توصیه می کند و می گوید که چنانچه معامله صورت نگیرد و خانه فروخته نشود، فروشنده مجبور نیست وجهی را به مشاور بپردازد. جالب اینکه او استفاده از مشاور املاک و خدمات وب سایت مورد اشاره را مانند خرید هوندا و پورشه با یکدیگر مقایسه می کند و می گوید که با پرداخت مبلغی بیشتر، می توانید بهترین خدمات را دریافت نمایید.

از سوی دیگر بروس، عامل موفقیت شرکت اش را علاقه مردم به خرید هوندا می داند. او همچنین تاکید می کند که Purplebricks، بدون قیمت گران پورشه، خدمات مشاوره ای سطح بالا را ارائه می کند.

مسلما برای ارزیابی عملکرد Purplebricks در کانادا به زمان بیشتری وقت نیاز می باشد.

بازدید از 5 مکان زیبای انتاریو قبل از فرا رسیدن پاییز
تورنتو- زمان زیادی تا بازگشایی مدارس و فرا رسیدن فصل پاییز باقی نمانده است. بنابراین بهتر است اندک فرصت باقی مانده برای بازدید از 5 مکان طبیعی زیبای انتاریو را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که برای گذراندن تعطیلات خاطره انگیز مجبور نیستید از انتاریو دور بشوید. شما می توانید از آفتاب گرفتن در ساحل شنی جزیره تورنتو گرفته تا اردو زدن در پارک آلگانکوئین نیز لذت ببرید.

Scarborough Bluffs Park
پارک و منطقه صخره ای اسکاربورو بلاف، بهترین مکان برای پیاده روی و صخره نوردی و همزمان تماشای منظره زیبای دریاچه انتاریو است.

Toronto Islands
کافی است با کرجی خود را به جزیره برسانید و از امکانات تفریحی آن از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا در سواحل شنی و مکان بازی مخصوص کودکان لذت ببرید.

Algonquin Park
اگر می خواهید چند روزی را در دل طبیعت، دور از دغدغه زندگی شهری و مهم تر از همه تلفن و اینترنت سپری کنید، از قدیمی ترین پارک حفاظت شده و ملی انتاریو دیدن نمایید.

St. Jacobs Country
بازدید از بزرگترین بازارچه محصولات کشاورزی کانادا را در برنامه تابستانی خود بگنجانید و همزمان با خرید محصولات غذایی تازه و خوشمزه از پیاده روی و کالسکه سواری در این منطقه روستایی لذت ببرید.

Niagara on the Lake
تاکستان های زیبای منطقه نیاگارا آماده پذیرایی از شما با شراب ناب انتاریو هستند.

فراخوان هشت داروی فشار خون ساخت چین توسط وزارت بهداشت و درمان
اتاوا- بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می برند و داروی حاوی valsartan مصرف می کنند، هم اکنون می توانند به فهرست حاوی 36 داروی فشار خون فراخوان شده از سوی وزارت بهداشت و درمان کانادا دسترسی داشته باشند.

وزارت بهداشت و درمان کانادا اخیرا 8 داروی فشار خون حاوی valsartan را فراخوان کرد. این دارو برای کنترل فشار خون بالا و جلوگیری از حمله قلبی و سکته و همچنین برخی بیمارانی که اخیرا دچار سکته شده اند، تجویز می شود.

داروهای فراخوان شده ساخت شرکت داروسازی چینی Zhejiang Huahai Pharmaceuticals می باشند و ممکن است حاوی ناخالصی NDMA یا N-nitrosodimethylamine باشند.

NDMA، در زمره مواد احتمالا سرطان زا برای انسان قرار دارد. دانشمندان معتقدند که مصرف طولانی مدت دز بالای داروی حاوی این ماده می تواند ریسک ابتلا به سرطان را افزایش بدهد.

همانطور که گفته شد، اسامی 36 داروی فراخوان شده حاوی valsartan ساخت چین، از جمله برخی داروهای ساخت Teva Canada، Sandoz، Sanis، Pro Doc Ltee و Sivem Pharmaceuticals، در وب سایت وزارت بهداشت و درمان منتشر شده است.

فیل امبرلی، سخنگوی انجمن داروسازان کانادا در گفتگو با خبرنگاران گفت که مصرف کنندگان داروی فشار خون نبایستی بدون مشورت با پزشک معالج مصرف آن را متوقف کنند. زیرا توقف مصرف می تواند سبب بالا رفتن فشار خون و ایجاد شدن مشکلات جدی تر بشود. وی به بیماران توصیه کرد که از پزشک معالج خود در مورد اینکه آیا داروی مصرفی شان جزو داروهای فراخوان شده می باشد یا خیر، پرس و جو نمایند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز