اعلان تغییرات قابل توجه در برنامه محبوب مهاجرتی کبک

Submitted on چ., 04/04/2018 - 18:57

در ماه مارس 2018 اداره مهاجرت کبک تغییرات قابل توجهی در تعدادی از برنامه های خود از جمله برنامه نیروی کارماهر کبک (QSW)، برنامه سرمایه گذاری کبک برای مهاجرت (QIIP)، برنامه تجربه کبکی (PEQ) ایجاد کرد .

تغییرات در برنامه QSW شامل تمرکز بر پیشنهاد شغلی و بخش های اقامتی میباشد. در حال حاضر بیش از 28 امتياز برای پیشنهاد شغلی و حداکثر 5 امتیاز برای اقامت در کبک وجود دارد.
تحت برنامه QIIP آستانه سرمایه گذاری از 800000 به 1.2 میلیون دلار افزایش میابد. کاندیداها به جاي ارزش دارایی فعلی 1.6 میلیون دلار نیاز به ارزش دارایی خالص قانونی 2 میلیون دلار خواهند داشت. برنامه تجدید نظر در آگوست 2018 اجرا خواهد شد.

الزامات شرایط جدید برنامه QIIP
ارزش دارایی خالص قانونی 1.6 میلیون دلار
دوسال تجربه مدیریت در زمینه مورد نیاز یا تجربه تجاری در پنج سال پیش از تقاضا
سرمایه گذاری 800000 دلاري در یک سرمایه گذاری تضمین شده دولتی منفعل به مدت پنج سال
قصد اقامت در استان کبک

تغییرات PEQ متقاضيان با مجوز کار را واجد شرایط میداند. این برنامه همچنین شامل استخدام در طبقه بندی مشاغل ملی C و D میباشد.

پلن هايي نیز برای راه اندازی برنامه های جدید برای کارآفرینی و خوداشتغالي وجود دارد.

کبک از دولت فدرال خواستار 146 میلیون دلار بودجه برای پناهندگان غیرقانونی از آمریکا شد
دولت محلی اعلام کرد اتاوا باید هزینه غذا و سرپناه مهاجران را پرداخت کند. در ضمن این مبلغ صرف پناهجویانی که از مدت ها قبل در انتظار جواب دادخواست خود هستند نیز میشود.

در سال 2017 نزدیک به 25000 پناهجو به کانادا مهاجرت کردند که به نسبت 3500 نفر در 5 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. بیش از نیمی از این پناهجویان به کبک رفته اند.

مطابق جدول زیر RCMP کانادا از ورود 21000 پناه جو در سال 2017 جلوگیری کرده است. تعداد مهاجران در ماه های جولای و آگوست رشد چشمگیری داشته است و به ترتیب 3134 و 5712 نفر در این دوماه به کانادا مهاجرت کرده اند.


منبع: IRCC

مطابق آمار بدست آمده 18836 نفر از 20563 مهاجر به کبک مهاجرت کرده اند، منیتوبا با پذیرش 1018 مهاجر در رتبه دوم قرار دارد.


منبع: IRCC

این جریان به سبب تشدید سختگیریهای ترامپ در مورد مهاجران از ملیت های مختلف ایجاد شده است. با این حال دپارتمان امنیت ملی آمریکا اعلام کرد وضعیت 60 هزار مهاجر را تا پایان جولای 2019 مشخص می کند.

برخی محققان معتقدند کانادا باید انتظار یک افزایش مهاجر دیگر را داشته باشد. تعداد مهاجران از 20 الی 30 نفر در روز به 300 نفر در روز در ماه های جولای و آگوست خواهد رسید.

اماکنی مانند استادیوم المپیک مونترآل به عنوان یک پناهگاه موقتی برای مهاجران غیرقانونی استفاده می شود با توجه به اینکه والدین، فارغ از هرگونه ملیتی، تمایلی به مهاجرت در زمان مدارس ندارند، انتظار می رود تعداد مهاجران با شروع مدارس کاهش یابد.

Ahmed Hussen وزیر اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی در صدد است که این موقعیت به وضعیتی بحرانی تبدیل نشود. بنابرین کارگروه ایالتی – فدرالی شامل Ahmed Hussen، Ralph Goodale و Cathleen Weil جهت سازماندهی امور مهاجران تشکیل شده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز