اصلاحیات گسترده جاستین ترودو در کابینه خود با هدف حفظ استقلال در مقابل آمریکا

Submitted on پ., 07/19/2018 - 21:17

اصلاحیات گسترده جاستین ترودو در کابینه خود با هدف حفظ استقلال در مقابل آمریکا
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز چهارشنبه (18 ژوئیه)، پیش از انتخابات سال 2019، تغییراتی در کابینه اش انجام داد. البته وزرای اصلی مانند بیل مورنو، وزیر امور خارجه و امور مالی، در جایگاه خود باقی ماندند.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که لیبرال های حاکم، تهدیدی جدی برای محافظه کاران هستند، و ترودو این 11 تغییر را به منظور بهبود بخشیدن به جایگاه خود و محکم کردن آن انجام داده است.

علاوه بر این بحران های اقتصادی پس از برقراری تعرفه‌های گمرکی جدید از سوی ایالات متحده بر فولاد و آلومینیوم کانادا نیز باعث نگرانی‌های جدی برای حزب لیبرال کانادا و جاستین ترودو شده، به همین دلیل تغییر کابینه و ایجاد رویه ی تازه‌ای در دولت فدرال ضروری به نظر می رسید.

نظرسنجی Nanos Research که در روز سه شنبه در مورد حامیان هر حزب منتشر شد، لیبرال ها 37 درصد و محافظه کاران 35 درصد را از آن خود کردند، و بیانگر اینست که اگر انتخابات در حال حاضر برگزار شود، ترودو با یک دولت اقلیت ضعیف به پایان خواهد رسید.

جاستین ترودو به دنبال کاهش وابستگی به آمریکا است. وی بیان کرد ما باید اطمینان حاصل کنیم که به ایالات متحده وابسته نیستیم. ترودو به خبرنگاران گفت: "مشارکت های کوچک برای صادرات بیشتر، حصول اطمینان از اینکه کار تجارت را متنوع انجام میدهیم، مسئولیت بزرگی برای این دولت است."

تغیرات اعمال شده در کابینه به صورت زیر می باشد:

- Mary Ng: وی کارمند سابق دفتر جاستین ترودو بوده که اخیرا در انتخابات میان دوره ای مارکهام تورن هیل انتخاب شد و اکنون به عنوان وزیر کسب و کار کوچک و صادرات و نماینده پارلمان انتخاب شده است.

- Jonathan Wilkinson: وی در پارلمان فدرال به عنوان نماینده ونکوور بود و اکنون وزیر بخش ماهیگیران، اقیانوس و گارد ساحلی کانادایی است.

- Filomena Tassi: او به عنوان نماینده همیلتون در پارلمان فدرال به عنوان وزیر امور سالمندان قرار گرفت.

- Pablo Rodriguez: به عنوان مسئول هماهنگی های امور نمایندگان حذب لیبرال بود اکنون وزیر میراث فرهنگی است.

- Bill Blaie: رییس پلیس سابق تورنتو و اکنون وزیر امنیتی مزرهای کانادا جهت کاهش جرایم سازمان یافته

- Amarjeet Sohi: وزیر سابق در ایجاد زیرساخت دولت و اکنون وزیر منابع طبیعی

- Jim Carr: وزیر سابق منابع طبیعی و اکنون وزیر تنوع تجارت بین المللی

- Dominic LeBlanc: وزیر سابق ماهیگیران، اقیانوس و گارد ساحلی و اکنون وزیر امور شمال و بین دولتی و همچنین تجارت های داخلی

- Melanie Joly: وزیر سابق میراث فرهنگی و اکنون وزیر زبان رسمی و گردشگری

- François-Philippe Champagne: وزیر سابق تجارت بین المللی و اکنون وزیر زیرساخت ها و کامیونیتی ها

- Carla Qualtrough: به عنوان وزیر تدارکات و خدمات عمومی با اختیارات بیشتر در کابینه باقی می ماند

تحریم محصولات ترامپ توسط بزرگترین فروشگاه کانادا
پس از اجرای کمپین عوامانه ریاست جمهوری ترامپ در سال 2015، تحریم برند وی روندی جهانی یافت.
با افزایش تعرفه های آمریکایی و اوضاع نابسامان اقتصادی و سیاست های سختگیرانه مرزی، کانادایی ها سیاست های ترامپ را شخصی تلقی کرده و روند این تحریم در این کشور شدتی چشمگیر یافت. 75 درصد کانادایی ها از سفر به ایالات متحده سر باز زده و خیل عظیمی از افراد سایر کشورها نیز به حمایت از این تصمیم سفر خود را به این کشور کنسل کردند.

در صدر لیست خرده فروشانی که علیرغم تحریم مردمی، همچنان به فروش محصولات این برند می پرداختند، نام فروشگاه بزرگ کانادایی Hudson Bay نیز به چشم می خورد، اما حتی این فروشگاه بزرگ نیز در برابر این فشار ملی دوام نیاورده و اعلام به جمع آوری محصولات ترامپ از قفسه هایش کرد. گرچه وفاداری ملی این فروشگاه نسبت به این تصمیم همچنان در پرده ابهام است، اما آسودگی خاطر مردم را نسبت به تحریم خرده فروشان در برداشته است.

اخیرا دولت ترامپ اعلام داشت که در دادگاه سازمان تجارت جهانی تعرفه کالاهای کانادایی را به صورت قانونی پیگیری خواهد کرد. با این وجود مقامات ایالت متحده مدعی هستند که نه تنها تعرفه آمریکا بر کالاهای کانادایی کاملا منطقی بوده، بلکه مالیات بر کالاهای آمریکایی تهدیدی بر "امنیت ملی " می باشد.

سرویس سفارش آنلاین در فروشگاه های کاستکو انتاریو راه اندازی شد
دیگر نیازی به پیدا کردن جای پارک در فروشگاه های کاستکو در انتاریو نیست.

Costco Wholesale سرویس تحویل مواد غذایی به صورت آنلاین را در جنوب انتاریو راه اندازی کرد. امروزه، ساکنان و کسبه انتاریو می توانند از طریق کارت عضویت خود در کاستکو از تحویل مستقیم درب منزل بهره مند شوند.

آندری برین، معاون ارشد رئیس کاستکوی کانادا و مدیر ارشد تجارت عمومی در یک نشریه خبری عنوان کرد: "ما تاکنون در مورد راه اندازی فروشگاه مواد غذایی کاستکو بسیار هوشمندانه عمل کرده ایم. این گزینه جدید خرید نیز فرصت های شغلی را فراهم می کند و انتخاب گسترده ای از محصولات با کیفیت را در اختیار اعضا و شرکت های تجاری در جنوب انتاریو قرار می دهد."

سفارشات آنلاین در مرکز بازرگانی، تورنتو، پردازش می شوند و شامل مجموعه وسیعی از محصولات، از جمله صدها کالای مواد غذایی، محصولات بهداشتی و آرایشی، ویتامین ها و مکمل ها می شوند.

تحویل دو روزه در تمام سفارشات تضمین شده است و برای سفارشات بالای 75 دلار تحویل رایگان است .

از اهداف آینده این طرح گسترش تحویل درب منزل در باقی مناطق انتاریو و کبک می باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز