از احتمال ممنوعیت استفاده از چادر در کبک تا کشته شدن خواننده بریتیش کلمبیایی در هنگام ضبط برنامه

Submitted on پ., 10/25/2018 - 21:02

چپ شدن کامیون دیزل بزرگراه 40 غربی در مونترال را مسدود کرد
چپ شدن کامیون حامل در بزرگراه 40 غربی، این بزرگراه را سه شنبه شب مسدود کرد.

به نقل از سی تی وی، این حادثه در حوالی بلوار St. Jean Baptiste Blvd., در مونترال در بخش RDP-PAT به وقوع پیوسته است.

درپی این حادثه راننده کامیون دچار جراحات مختصری شد.

احتمال ممنوعیت استفاده از چادر در کبک
حزب The Coalition Avenir Québec ، حزب حاکم کبک، لایحه ممانعت استفاده از پوشش چادر را بعنوان نمادی مذهبی به مجلس ارائه کرد.

به گزارش رسانه هد به نقل از سی تی وی، سیمون جولین بارت، وزیر مهاجرت کبک، که مسئول تهیه پیش‌نویس این قانون را دارد گفت این قانون فقط شامل سمبل مذهبی چادر است.

افزایش سن مصرف ماریجوانا در کبک
استان کبک امیدوار است تا پایان امسال حداقل سن مصرف ماریجوانا را به 21 سال افزایش دهد.

به نقل از سی تی وی، لیونل کارمنت ، وزیر امور سلامت و جامعه کبک، با ارائه این طرح کابینه از پیگیری دولت کبک برای قانونی شدن این موضوع خبر داد.

وی همچنین گفت که به جای سونیا لوبل، وزیر دادگستری مسئولیت پرونده این پرونده را دارد که فرانسوا لوگو، نخست وزیر ارائه کرد.

کشته شدن خواننده رپ کانادایی در بریتیش کلمبیا
جان جیمز مکموری، خواننده رپ کانادایی، درپی ضبط یک برنامه روی بال هواپیما سقوط کرد و کشته شد.

به نقل از سی تی وی، به گفته گروه این خواننده، رپر 34 ساله کانادایی در بریتیش کلمبیا با حمایت گروه خود مشغول ضبط برنامه جدید خود روی بال یک هواپیما بود که پایش لغزید و پیش از آنکه فرصت باز کردن چترش را داشته باشد سقوط کرد و کشته شد.

بنابر بیانیه تیم این رپر، جان جیمز مکموری (Jon James McMurray) ماه‌ها برای ارائه این نقش جلو دوربین تمرین کرده و آموزش‌های زیادی دیده بود .

درپی این سانحه برای خلبان و سایر اعضای گروه مشکلی پیش نیامد و همه سالم هستند.

کشته شدن خواننده رپ کانادایی در بریتیش کلمبیا
پلیس یکی از شهرهای جنوبی انتاریو به دنبال شعار نویسی با اسپری در یک مسجد در ساعت 2:30 صبح روز شنبه گذشته، در جستجو دو مرد مظنون این حادثه است.

به نقل از سی تی وی، این حادثه در برنتفورد (Brantford) رخداده است و پلیس اقدام صورت گرفته را اقدام نفرت انگیز خوانده است.

پلیس این حادثه را بسیار جدی خواند و با انتشار تصاویر مظنونین این حادثه از عموم مردم خواست در شناسایی این افراد همکاری کنند.

نقص فنی باعث فراخوان بیش از یک میلیون خودروی بی ام و در دنیا شد
خودروسازی بی ام و در طی بیانیه‌ای یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خودروی ساخت این شرکت را در دنیا فراخواند.

کانادا به نقل از فاینشیال پست، روز سه شنبه 24 اکتبر شرکت خودروسازی بی ام و طی یک بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از یک میلیون و ششصد هزار خودرو به دلیل نقص فنی در سیستم خنک کننده فراخوانده شد.

در این بیانیه نقص فنی را در جریان سیستم خنک کننده در اگزوز ذکر شده و تصریح شده که این نقص ربطی به رسوایی دستکاری موتورهای دیزلی ندارد.

چندی پیش افشاء شده بود که شرکت‌های خودروسازی فولکس واگن و بی ام و موتورهای دیزلی خودروهای تولیدی خود را دستکاری می‌کردند تا در آزمایشات فنی میزان تولید دی‌اکسید کربن را کمتر نشان دهد.

غول خودروسازی آلمان گفته است: این شرکت و در چهارچوب آزمایشات فنی تکمیلی موتورهای مدل‌های مشابه، به موارد انگشت‌شماری برخورد کرد که پیش از این با آن برخورد نشده بوده است.

این مشکلات برای صاحبان خودرو خطری ایجاد نخواهد کرد اما این شرکت تصمیم گرفته است تا برای ایجاد اطمینان مشتریان، این فراخوان را صادر کند.

پیش از این، این شرکت و در حدود ۴۸۰ هزار خودروی تولیدی خود را در اروپا و کره جنوبی فراخوانده بود.

این فراخوان در پی آتش‌ گرفتن ۳۰ خودروی بی ام و به دلیل نقص فنی صورت گرفته بود.
شرکت بی ام و در طول تابستان به دلیل آتش‌ گرفتن خودروهایش عذرخواهی و دلیل آن را تغییرات موتور دیزلی برای کاهش تولید آلودگی اعلام کرده بود.

در ماه اوت گذشته ده نفر از صاحبان خودروی بی ام و علیه این شرکت در کره جنوبی شکایت کردند.

به دنبال شکایت مشتریان، پلیس کره جنوبی تحقیقی را برای روشن کردن این شکایات در نمایندگی بی ام و در این کشور آغاز کرد.

از ناگفته‌های کنسرت شهرام ناظری و حافظ ناظری در مونترال تا کنسرت ناگفته در سالن تورنتو و تقدیر مجلس کانادا
شهرام ناظری و حافظ ناظری کنسرت ناگفته را در دو اجرای مونترال و تورنتو به روی صحنه بردند، سالن دوهزار پانصد نفره سنت دنی شهر مونترال محل اجرای این هنرمندان بود.

هرچند سالنی با این گنجایش و جمعیتی شاید در حدود پانزده درصد ظرفیت این سالن که در این برنامه شرکت کردند و در نهایت باعث رنجش این هنرمندان از شهروندان مونترالی نیز شد.


شهرام ناظری و حافظ ناظری

حال نگاه پرسش‌گر اینجاست که چگونه برنامه‌های فرهنگی دیگری در شهر مونترال اجرا می‌شود که بعضا گوی سبقت را از تورنتو می‌رباید!

با اینکه جمعیت ایرانیان تورنتو شاید یکصد برابر جمعیت ایرانیان مونترال است اما استقبال از برخی برنامه‌های مونترال چیزی از تورنتو کم ندارد، به شکلی که اگر تا سالیان گذشته اجرای هنرمندان و برنامه‌های فرهنگی فقط محدود به شهر تورنتو بود، اما امروزه هنرمندان نیز در حال باز کردن حساب ویژه‌ای برای شهر مونترال هستند.

اما چگونه می‌شود که شهرام ناظری و حافظ ناظری در مونترال با این مشکل مواجه می‌شوند ولی در تورنتو استقبال بسیار بالاست؟
شاید پاسخ را بتوان در نحوه مدیریت و برنامه ریزی مدیران منطقه‌ای مونترال (یا به اصطلاح برنامه گزاران ایرانی – بومی مونترال) جستجو کرد!؟

عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح و نداشتن تجارب کافی موفق، باعث بروز چنین اتفاقاتی می‌شود که جبران آنها کار ساده‌ای نیست چراکه این لطمه به کل ایرانیان مونترال وارد شده است، به اعتقاد نگارنده مدیران بومی این برنامه‌ها می‌بایست نسبت به بروز چنین لطمه‌های فرهنگی به جامعه ایرانیان مونترال پاسخگو باشند.

چطور می‌شود که این افراد از مجموعه‌های موفق فرهنگی با سوابق طولانی در امر اجرای برنامه‌ها در مونترال یاری نمی‌خواهند؟

مجموعه‌هایی که بابت حفظ فرهنگ ایران زمین و هنرمندانی که از ایران به کانادا می‌آیند تا به حال تاوان‌های سنگینی را در مونترال داده‌اند!

مجموعه‌هایی که بابت اجرای برنامه‌های هنرمندان ایرانی که به کانادا می‌آیند، از سد تحریم‌ها و یا تهدیدها، دشمنی‌ها عبور کرده‌ و می‌کنند!

در هرحال بروز چنین اتفاقات و ناراحتی‌هایی که برای هنرمندان بزرگ همچون ناظری‌ها پیش می‌آید باعث رنجش این عزیزان از تمامی ایرانیان مونترال می‌شود و شاید عملکرد مثبت دیگر مجموعه‌های حرفه‌ای این شهر را نیز زیر سئوال می‌برد.

امید است که همدلی و همکاری بیشتری صورت بگیرد تا شاهد این اتفاقات ناخوشایندی همچون کنسرت شهرام ناظری و حافظ ناظری در مونترال یا لغو نمایش کمدی بهمن کوچیک در شهر مونترال به دلیل عدم استقبال مردم! و یا کنسرت مژگان شجریان در مونترال که شاید بهتر باشد اصلا مطلبی در این‌باره و حواشی اتفاقات آن گفته نشود!

مجلس از ناظری‌ها تقدیر کرد
کنسرت ناگفته شهرام ناظری و حافظ ناظری روز یکشنبه ۲۱ اکتبر در سالن سه‌هزار و پانصد نفره سونی سنتر همراه با تقدیر مجلس برگزار شد.

در متن این تقدیر آمده است: از شما سپاسگزای می‌کنیم که استعداد اسطوره‌ای و نبوغ هنری‌تان را با مردم تورنتو در میان گذاشتید و بدانید که طرفدارهای بسیار زیادی در این‌جا دارید.

در ابتدای این اجرا شهرام ناظری ضمن خوش‌آمدگویی به حضار از این‌ که در کنسرت ناگفته شرکت کردند تشکر کرد و گفت: بسیار سپاسگزاریم که با سختی خودتان را به این کنسرت رساندید.

حافظ ناظری خالق ناگفته نیز ضمن تشکر از همراهی مردم گفت: هدف این کنسرت این است که فرهنگ شنیداری مردم را عوض کند. ما می‌توانستیم قطعاتی خاطره‌‌انگیز اجرا کنیم اما کار سخت را انتخاب کردیم تا بر شما و نسل جوان دوستدار موسیقی تاثیر بگذاریم و از طریق موسیقی با جهان ارتباط برقرار کنیم.

گزارش کامل جشن افتتاحیه ساخت فیلم آزاد مثل هوا در تورنتو + (گزارش تصویری)
یکشنبه 21 اکتبر جشن افتتاحیه ساخت فیلم «آزاد مثل هوا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی برگزار شد. در این جشن اوفلی بو بازیگر فرانسوی در کنار رضا عطاران بازیگر سرشناس ایرانی حضور داشت.

همچنین دیگر افراد سرشناس جامعه ایرانیان تورنتو نیز در این جشن حضور داشتند و به نمایندگی از پارلمان کانادا آقای مجید جوهری و علی احساسی نیز تقدیرنامه‌هایی را به عبدالرضا کاهانی و دیگر عوامل فیلم اهدا کردند.

فیلم آزاد مثل هوا توسط کمپانی «ای پلاس» و به تهیه کنندگی امیر گنجوی و مجید قلم‌شاهی در کشور کانادا تولید می‌شود.


آزاد مثل هوا افتتاحیه ساخت فیلم

گفتنی است که بودجه فیلم آزاد مثل هوا به طور کامل و مستقل توسط بخش خصوصی در کانادا تأمین می‌شود و قرار است بازیگران دیگری از فرانسه و کانادا به پروژه اضافه شوند.

در بخش‌هایی از جشن افتتاحیه، تهیه کنندگان فیلم ابراز کردند که جامعه ایرانیان کانادا تا کنون کمتر وارد مباحثی چون فیلم‌سازی شده و امیدوار هستیم که با این‌کار راهی را فراهم کنیم که در آینده‌ای نزدیک، ایرانیان به اینگونه مباحث گرایش بیشتری پیدا کنند.

لازم به توضیح است که در این جشن چهره‌های سرشناسی همچون ایرج طهماسب، محمدرضا دادگو و ژیان قمیشی حضور داشتند.

مجید قلم‌شاهی یکی تهیه کنندگان فیلم طی سخنانی اعلام کرد: فیلم‌برداری فیلم آزاد مثل هوا قرار است از تاریخ یکم ماه نوامبر 2018 آغاز شود.

در دیگر بخش این جشن، عبدالرضا کاهانی به خبرنگار سی بی سی گفت؛ پروژه‌ آزاد مثل هوا برای بازار کشورهای مختلف ساخته می‌شود و تا کنون پخش‌کننده‌هایی از فرانسه و کانادا برای اکران فیلم اعلام آمادگی کرده‌اند.

مراسم جشن افتتاحیه ساخت فیلم آزاد مثل هوا به روایت تصویر:

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز