اجاره یا خرید: شاید بهترین موقع باشد که از خرید خانه در کانادا دست بردارید

Submitted on ی., 01/27/2019 - 22:18

اجاره یا خرید: شاید بهترین موقع باشد که از خرید خانه در کانادا دست بردارید
این روزها به هنگام بحث پیرامون موضوع اجاره یا خرید خانه، امتیازات نسبت به اجاره کمی بالاتر بوده، حداقل در بزرگترین شهرهای کانادا.

به گزارش بانک ملی کانادا، روند افزایشی قیمت خانه طی چند سال گذشته، همراه با افزایش نرخ بهره امروزه، بدان معنی است که برای نخستین بار هزینه اجاره نسبت به هزینه خرید آن در سطح ملی مقرون به صرفه تر است.

بنا بر نتایج حاصله این گزارش، مبلغ رهن یک آپارتمان متوسط دو خوابه در سه ماهه چهارم سال 2018 به 2000 دلار افزایش یافته، یا به عبارتی اجاره ماهانه آن 150 دلار افزایش داشته است.

البته شایان ذکر است که داده های ملی، تفاوت های موجود در شهرهای کوچک را آشکار نساخته و در واقع، این موضوع تنها در سه شهر بزرگ کانادا - تورنتو، مونترال و ونکوور – صدق می کند.

در حالی که قیمت خانه و نرخ اجاره از سال 2015 روندی صعودی داشته، اما روند قیمت خانه سریعتر بوده و روند رهن خانه، نرخ اجاره را در ابهام فرو برده است.

در پی رویدادهای حاضر، سرمایه گذاران آپارتمان ها بیشترین ضرر را متحمل گشته، که بنا بر گزارش Urbanation و CIBC چنین برآورد گشت که 44 درصد از سرمایه گذارانی که در سال 2017 در آپارتمان های تورنتو سرمایه گذاری کرده، و 75 درصد از سرمایه گذاران آپارتمان های مونترآل، سرمایه خود را از دست داده اند.

نرخ اجاره و هزینه خرید منزل در 10 شهر بزرگ کانادا، تحت پوشش گزارش NBF، در ذیل به روایت تصویر مطرح گشته است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز