آیا پیش بینی سازمان مودی صحیح می باشد؟ قیمت های خانه در جی تی ای در ۵ سال اخیر کمی افزایش داشته است!

Submitted on جمعه, 02/22/2019 - 12:12

با توجه به گزارش انجمن مشاوران املاک کانادا CREA که هفته ی گذشته انتشار یافت، در ماه ژانویه ی امسال حجم معاملات ملکی در ماه پیش نسبت به دسامبر سال گذشته افزایش یافت اما متوسط قیمت به ۴۵۵۰۰۰ دلار تنزل یافت و این تنزل ۵/۵ درصد نسبت به سال گذشته است.

با توجه به گزارش گلوب اند میل، شرکت مودی آنالیتیکس که شعبه ای از شرکت مودی می باشد و شرکتی شناخته شده است اخیراْ پیش بینی کرده است که روزهای هیجانی بازار املاک کانادا پشت سر گذاشته شده است. بازار املاک کانادا از سال ۲۰۱۹ به بعد دیگر شاهد این هیجانات نخواهد بود در سال های پیش رو بازار قیمت، حرکتی آرام ولی پایدار خواهد داشت.

Andres Carbacho-Burgos، تحلیلگر شرکت مودی آنالیتیکس به این نکته اشاره کرد که از آنجاییکه حباب بازار املاک در ونکوور و جی تی ای از بین رفته است، دولت برای حل بحران قابلیت توان خرید خانه در این دو کلانشهر مداخله کرده است. قضاوت درباره ی این وضعیت به دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بر می گردد. این مداخله ی دولت تا سطحی نتیجه داشته است و موفق بوده است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، این اصطلاح سیاست مداخله اول و مهمتر از همه شامل دولت بی سی و اونتاریو می شود که برای خریداران خارجی مالیات مقرر کرده است و همچنین دولت فدرال، استرس تست مورتگیج را بعنوان تعدیل کننده ی بازار اعمال کرده است.

سیاست دولت به نسبت موفق بوده است زیرا که فشار وارده بر بازار املاک کانادا را تقلیل داده است بخصوص این که دو شهر مهم ونکوور و تورنتو را تبدیل به یک بازار متعادل کرده است. دلیل اینکه چرا مداخله دولت صد در صد موفق نبوده است قیمت گذاری های بیشتر از ارزش واقعی خانه است و خانه ها با قیمت کاذب به فروش می روند و هنوز بار خرید خانه بر دوش خانواده های کانادایی سنگینی می کند.

اگر به اطلاعات دریافتی از RPS Real Property Solutions نگاهی بیندازیم، بیشترین افزایش قیمت خانه مربوط به خانه اعم از مستقل، تاون هاوس و نیمه متصل در پنج سال آینده می باشد که این افزایش را در بزرگترین شهرها از جمله گولف و بری در اونتاریو شاهد می باشیم. در مقام سوم رجینا پایتخت ساسکاچوان قرار دارد که قیمت خانه در این شهر بیش از ٪۴ افزایش داشته است.

سه شهری که در گروه دوم قرار می گیرند، متوسط نرخ صعود قیمت سالانه ی آنها بیش از ٪۳ بوده است. این شهرها ادمونتون، اوشاوا، اونتاریو و سن جان پایتخت نیوفانلند می باشند.

در بازارهای بزرگ املاک، متوسط نرخ رشد قیمت سالانه ی تورنتو ٪۲/۹ بوده است که تقریبا دو برابر ونکوور با ٪۱/۵ و از رشد متوسط ملی که ٪۱/۶ می باشد پیشی گرفته است. Carbacho-

Burgos، گفت در سال های آتی قیمت خانه در مونترال بیش از هر کلانشهر دیگر بالا می رود. در چند سال آینده قیمت در دیگر کلانشهرها تا حدودی بهبود می یابند. شرایط در تورنتو به طور فوق العاده ای بهتر خواهد شد. تغییرات در ونکوور چندان نخواهد بود اما نوسانات کمی را بر اساس سطح قیمت کنونی خواهد داشت.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز