گوش درد

Submitted by mina on ش., 06/30/2012 - 20:58
انجمن‌ها

عفونت‌ها، عامل اولیه بسیاری از دردها و عارضه‌های فیزیکی هستند. یکی از انواع دردهایی که به واسطه عفونت ایجاد می‌شود، گوش‌درد است؛ بیماری‌ای که البته علت‌های بسیاری دارد.

عفونت‌های گوش ممکن است باکتریایی، ویروسی یا قارچی باشد. طبق تحقیقات حدود 80در صد کودکان در پنج سال اول زندگی لااقل یک‌بار دچار عفونت گوش میانی می‌شوند و البته آنهایی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند کمتر دچار عفونت گوش میانی می‌شوند. از نظر پزشکی درمان گوش درد با تسکین‌دادن درد شروع می‌شود و با داروهای آنتی بیوتیک و ضد‌احتقان، عفونت را درمان می‌کنند. طب مکمل اما به واسطه داروهای گیاهی پیشنهاد‌هایی برای تسکین گوش‌درد و درمان آن دارد؛ پیشنهاد‌هایی که البته بهتر است با مشاوره پزشک متخصص باشد.

سیر و عصاره آن به‌عنوان گیاهی که خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد، در تقویت دستگاه ایمنی بدن هم مؤثر است. خوردن سیر و ریختن چند قطره روغن سیر در گوش ازجمله روش‌های طبیعت درمانگران است. یاس زرد و پیچ امین‌الدوله نیز ازجمله گیاهان آنتی بیوتیکی هستند که در طب سنتی چینی برای درمان عفونت و گوش‌درد کودکان کاربرد دارند. روغن درخت چای نیز به‌عنوان یک گندزدای قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان با ریختن چند قطره روغن درخت چای در یک روغن گیاهی قطره گوش ساخت. لازم به توجه است درصورتی که علت گوش‌درد، پارگی پرده گوش باشد، باید به‌شدت از استفاده از این داروهای گیاهی خودداری کرد.

Most viewed topics today