بروس مک آرتور متهم به قتل سه نفر دیگر به اسامی مجید کیهان، سروش محمودی، و دین لیزوویک شد

بروس مک آرتور 66 ساله که هفته گذشته متهم به قتل دو نفر از اعضای کامیونیتی دگرباشان تورنتو شده بود، روز دوشنبه 29 ژانویه از سوی پلیس تورنتو متهم به سه فقره قتل دیگر شد.

به گزارش کندین پرس کارآگاه پلیس هانک ایدسینگا صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت بروس مک آرتور اینک به قتل از نوع درجه اول سه نفر دیگر به اسامی مجید کیهان، سروش محمودی و دین لیزوویک متهم می باشد.


Bruce McArthur, 66, of Toronto, has been charged with, five counts of First-Degree Murder
بروس مک آرتور کارش محوطه سازی Landscaping بوده. وی در 18 ژانویه دستگیر شد و ابتدا متهم به قنل دو نفر به اسامی سلیم اسن Selim Esen و اندرو کینزمن Andrew Kinsman شد.

این هر دو سال گذشته در دو مقطع مختلف، از محدوده خیابانهای چرچ و ولزلی (منطقه موسوم به دهکده دگرباشان تورنتو) ناپدید شده بودند.

هفته گذشته همچنین اعلام شد که پلیس معتقد است مک آرتور مسئول مرگ چند نفر دیگر نیز می باشد.

صبح دوشنبه 29 ژانویه پلیس اسامی سه قربانی دیگر را اعلام کرد و بروس مک آرتور را متهم به قتل آنها اعلام کرد.

مجید کیهان Majid Keyhan پنجاه و هشت ساله بود و در در اکتبر 2012 ناپدید شده بود.

سروش محمودی Soroush Marmudi پنجاه ساله بود که خانواده اش در اسکاربرو گزارش کردند که ناپدید شده است.

قربانی دیگری که روز دوشنبه نامش اعلام شد، دین لیزوویک Dean Lisowick هرگز گزارشی از ناپدید شدنش به پلیس نرسیده بود.

کارآگاهان معتقدند که وی در فاصله می 2016 تا جولای 2017 به قتل رسیده است، و به هنگام مرگ حدود 47 سال سن داشته است.

پلیس روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که بقایای جنازه مربوط به «حداقل» سه نفر در کف سه گلدان بزرگ Large Planters پیدا شده.

پلیس حدود 30 ملک را در ارتباط با بروس مک آرتور شناسایی کرده، و اکثریت آنها را تاکنون مورد جستجو قرار داده.

پلیس از صاحب خانه ها درخواست کرد تا اگر درگذشته تماسی با مک آرتور داشته اند با پلیس تماس بگیرند تا پلیس بتواند ملک آنها را مورد جستجو قرار دهد.

کارآگاه هانک ایدسینگا گفت شهر تورنتو تاکنون چنین چیزی ندیده، و این تحقیقات را بی سابقه خواند.

پلیس به خبرنگاران گفت که اکنون می توان این جنایات را از نوع قتل هایی دانست که توسط قاتل های زنجیره ای Serial Killer انجام می شود.

در توئیت ها چه گفتند

اظهارات پلیس در کنفرانس خبری روز دوشنبه به صورت توئیت توسط خبرنگاران به اطلاع عموم می رسید. در یکی از توئیت ها از قول کارآگاه ایدسینگا گفته شد که در حال حاضر صدها افسر پلیس مشغول کار روی این پرونده هستند.

در توئیت دیگری آمده است: بقایایی که در آدرس .Mallory Cres پیدا شده، هنوز شناسایی نشده اند.

سروش محمودی و مجید کیهان، جزو 5 قربانی قاتل سریالی!
تورنتو- پلیس تورنتو بروس مک آرتور 66 ساله که به اتهام قتل اندرو کینزمن 49 ساله و سلیم اسن 44 ساله در بازداشت بسر می برد را با سه اتهام قتل عمد دیگر روبرو کرد. او هم اکنون متهم است که مجید کیهان 58 ساله، سروش محمودی 50 ساله و دین لیزاویک 47 ساله را نیز به قتل رسانده است. البته پلیس احتمال می دهد که قربانیان قاتل سریالی بیشتر از تعداد اعلام شده باشند.

پلیس اعلام کرد که بقایای اجساد را در خانه ای در تورنتو که مک آرتور، لوازم کارش را در گاراژ آن انبار می کرد، پیدا کرده است. به گزارش پلیس، مک آرتور که به حرفه landscaping اشتغال داشت، اجساد قربانیانش را قطعه قطعه کرده و در مکان های مختلف (حیاط خانه مشتریانش) دفن می کرد. پلس می گوید که تشخیص هویت اسکلت های کشف شده بدون انجام آزمایش DNA و مطابقت دادن آن با DNA افراد مفقود شده و خانواده شان، ممکن نخواهد بود. پلیس، لیست مشتریان مک آرتور را در اختیار دارد و حداقل در مورد 30 آدرس در تورنتو، تحقیق کرده است.

اما نحوه بازداشت مک آرتور نیز بسیار جالب بود. پلیس در روز 18 ژانویه، با مشاهده مردی که وارد آپارتمان بروس مک آرتور در Thorncliffe Park تورنتو شد، نگران امنیت جانی وی شده و با شکستن درب آپارتمان و ورود به آن مک آرتور را بازداشت کردند. آنها در اتاق خواب، مرد میهمان را در حالی که به تخت بسته شده بود، پیدا کردند. خوشبختانه او صدمه ندیده بود. پلیس در کامپیوتر مک آرتور، عکس قربانیان وی را پیدا کرد.

مجید کیهان یکی از سه مرد مفقود شده از Gay Village تورنتو بود که در فاصله سال 2012 تا 2014، تحت عملیات پلیس تورنتو با کد رمز Project Houston ، در مورد وی تحقیق شد. تحقیقات پلیس بی نتیجه ماند و پرونده بسته شد. دو مرد دیگر عبدالبسیر فیضی 42 ساله و اسکانداراج ناواراتنام نام دارند.

سروش محمودی، در سال 2015 توسط خانواده اش مفقود اعلام شد. پلیس در باره ماهیت رابطه محمودی و مک آرتور اظهار نظر نکرده است.

دین لیزاویک، مرد بی خانمانی است که هرگز مفقود اعلام نشد. اما پلیس معتقد است که او در فاصله ماه مه 2016 تا جولای 2017 به قتل رسیده است. افسر پلیس هنک اینسینگا در مورد لیزاویک می گوید: او با قربانیان دیگر همخوانی ندارد. زیرا اکثر آنها همجنسگرا و خاورمیانه ای بودند. پلیس در مورد ماهیت رابطه لیزاویک و مک آرتور اظهار نظر نکرده است.

سلیم اسن، در آوریل 2017 از Gay Village ناپدید شد. پلیس با عملیات Project Prism درباره مفقود شدن اسن تحقیق کرد و 5 ماه بعد مک آرتور را به اتهام قتل وی بازداشت نمود.

اندرو کینزمن در جون 2017 از Gay Village ناپدید شد. او نیز جزو عملیات Project Prism بود. پلیس می گوید که کینزمن با مک آرتور رابطه جنسی داشت.

قیافش به قاتلا نمی خوره اصلا! آدم به دو چشم خودشم نمی تونه اعتماد کنه!!!
دنیای خیلی بدی شده.
من یادمه خیلی سال پیش یه مردی به اسم ایاز که کارگر یه خونه ای بود توی ایران به یه دختر بچه تجاوز کرد و بعدش دختر رو کشت و این خبر دیگه مثل توپ صدا کرد و همه ناراحت و
افسرده که چرا این اتفاق افتاده.این روزا قتل و کشت کشتار مثل آب خوردن شده.
چیزی که ارزش نداره جون آدم هاست.

سروش محمودی، یکی از ۵ قربانی قاتل زنجیره‌ای تورنتو ایرانی بوده است.

چند روز پس از انتشار نام و تصویر ۵ تن از قربانیان تاکنون شناسایی شده بروس مک آرتور، قاتل زنجیره‌ای که روز ۱۸ ژانویه در تورنتو دستگیر شد، اعلام شد سروش محمودی ۵۰ ساله، یک پناهنده ایرانی تبار بوده است.

بِرِت موریسون، یکی از دوستان نزدیک سروش محمودی، در باره زندگی و شخصیت او گفته است که بیست سال پیش به مدت ۱۰ سال با سروش محمودی در کارخانه ساخت لوازم یدکی اتومبیل در شهر Berry در شمال تورنتو همکار بوده است.

به گفته بِرِت موریسون، سروش محمودی در سن بیست سالگی به دلیل مشکلات سیاسی از ایران به کانادا پناهنده شده بود و بدون خانواده تنها زندگی می‌کرد.

دوست قدیمی سروش محمودی در باره شخصیت و رفتار او گفته است:«سروش آدم خوب و شوخ‌طبعی بود. اغلب روزها بعد از ساعت کار با هم آبجویی می‌نوشیدیم و با همه روابط خوبی داشت.»

سروش محمودی ۱۷ سال پیش در شهر بِری ازدواج کرده بود. در سال ۲۰۰۸ کار در کارخانه تولید لوازم یدکی را رها کرده بود و به رانندگی تاکسی مشغول شده بود.

برت موریسون به خبرنگاران گفته است:«سروش مدتی بعد از اشتغال به رانندگی تاکسی، به شهر تورنتو نقل مکان کرد تا نزدیک اعضای خانواده همسرش باشد و پس از آن خبری از او نداشتم.»

سروش محمودی آخرین بار در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ در نزدیکی آپارتمان محل زندگی‌اش در خیابان مارکهام رود، در منطقه اسکاربورو دیده شده بود. خانواده سروش محمودی در همان زمان ناپدید شدن او را به پلیس گزارش داده بودند اما تا چند روز پیش هیچ اثری از او پیدا نشده بود.

هنوز روشن نیست رابطه و دلیل آشنایی سروش محمودی با بروس مک آرتور چه بوده است.

معمای قتل های سریالی تورنتو
پلیس تورنتو می گوید بروس مک آرتور که به شغل لند اسکیپینگ اشتغال داشت و حتی در ایام کریسمس به عنوان بابانوئل در مراکز خرید تورنتو نیز کار کرده است، حداقل 6 مرد را به قتل رسانده و پس از قطعه قطعه کردن اجساد آنها، بقایایشان را در باغچه و حیاط خانه های مشتریانش دفن کرده است.

***

بروس مک آرتور تا قبل از 23 فوریه 2018 با اتهام قتل 5 نفر: سروش محمودی 50 ساله، دین لیزوویک 47 ساله،‌ اندرو کینزمن 49 ساله، مجید کیهان 58 ساله و سلیم اسن 44 ساله روبرو بود. اما در ادامه تحقیقات، با پیدا شدن بقایای دفن شده جسد اسکانداراج ناواراتنام 40 ساله در حیاط خانه یکی از مشتریان مک آرتور، با ششمین اتهام قتل عمد نیز روبرو شد.

ناوارتنام یکی از سه مرد مفقود شده از محله عمدتا همجنسگرانشین Church و Wellesley تورنتو بود که پلیس در سال 2012 تحت عملیات Project Houston درباره شان تحقیق کرد. همگی این مردان به نوعی با جامعه همجنسگرایان تورنتو و بروس مک آرتور در ارتباط بودند. تحقیقات پلیس در سال 2014 به دلیل فقدان مدرک کافی متوقف شد.

***

مک آرتور در سنین چهل سالگی نزد همسر و دو فرزندش به همجنسگرا بودن خود اعتراف کرد. اما ارتباط نزدیک و دوستانه خود با همسر سابق، فرزندان و بخصوص نوه هایش را حفظ کرد. او در مراکز خرید تورنتو به عنوان بابانوئل با بچه ها عکس می گرفت و صحبت می کرد. بروس همچنین از مشتریان همیشگی و شناخته شده فروشگاه ها و رستوران های واقع در محله Gay Village تورنتو بود. او حتی نزد هم محله ای هایش به عنوان مردی سخاوتمند و گشاده دست شناخته می شد که افراد بی خانمان و فقیر را در پروژه های لند اسکیپینگ به کار می گرفت. مک آرتور هر سال به صورت داوطلبانه در برنامه های خیریه شرکت کرده و با گل آرایی و اهدای گلدان های زیبا به جمع آوری اعانه برای اهداف خیریه کمک می کرد. در حالی که مشتریان و مردم از دیدن باغچه ها و گلدان های آراسته شده توسط مک آرتور لذت می بردند، تنها او از حقیقت وحشتناکی که زیر خاک باغچه و گلدان مدفون بود، آگاه بود.

مک آرتور 18 ژانویه 2018 در آپارتمانش بازداشت و با اتهام قتل عمد 6 مرد روبرو شده است.

خبر وجود یک قاتل سریالی در تورنتو، ساکنان بزرگترین شهر کانادا را شوکه کرده است. زیرا میزان جرم و جنایت در تورنتو که مساحت آن تقریبا معادل مساحت شیکاگو است، نسبتا پایین می باشد. در سال 2017 تنها 65 جنایت در این شهر 2.8 میلیونی رخ داد.

کارن فریزر و همسرش ران اسمیت که به مدت 10 سال گاراژ خانه شان را برای انبار کردن وسایل و لوازم کار لنداسکیپینگ در اختیار مک آرتور گذاشته بودند، 18 ژانویه به دستور پلیس مجبور به ترک خانه شان شدند تا پلیس خانه، حیاط و گاراژ را مورد تفتیش و بررسی دقیق قرار بدهد.

ساکنان Gay Village که مک آرتور را خودی تلقی می کردند نیز شوکه شده اند. آلفونسو کینگ جونیور می گوید: خبر باورنکردنی بود. اینجا همه بروس را می شناختند. شاون سیمز نیز می گوید: بارها بروس را در بار Black Eagle در حال گپ زدن با کارکنان رستوران و مشتری ها دیده بودم. خیلی از دوستانم بروس را می شناختند.

***

مدت ها قبل از بازداشت بروس مک آرتور، ساکنان Gay Village تورنتو به مفقود شدن ناگهانی مردان همجنسگرا مشکوک بودند و حتی با مراجعه به پلیس، از وجود یک قاتل سریالی در منطقه صحبت کردند. اما پلیس این ادعا را نپذیرفت. در سپتامبر 2010 ناواراتنام سریلانکایی تبار پس از اینکه آخرین بار در حال ترک یک بار، همراه مرد ناشناس دیده شد،‌ ناپدید شد. همان سال، مرد دیگری به نام عبدالبشیر فیضی از Village و دو سال بعد نیز مجید کیهان مفقود شدند. پلیس تحقیقات خود درباره این سه مرد را تحت کد رمز Project Houston آغاز کرد. اما همانطور که گفته شد تحقیقات بی نتیجه بود.

از نظر پلیس همه چیز در منطقه آرام بود، تا اینکه آوریل سال گذشته اسن (دانشجوی رشته فلسفه و معتاد در حال ترک) ناپدید شد. دو ماه بعد اندرو کینزمن 49 ساله بدون به جا گذاشتن ردی از خود ناپدید شد. آنچه پلیس در آن زمان از آن بی خبر بود، مفقود شدن مهاجر ایرانی تبار متاهل به نام سروش محمودی و همچنین لیزوویک، مرد بی خانمان و معتادی بود که به تن فروشی اشتغال داشت. این دو مرد در سال های 2015 و 2016 ناپدید شده بودند.

پلیس چند هفته پس از آغاز عملیات جدید به نام Project Prism، متوجه سابقه دوستی بین کینزمن و مک آرتور شد. افسر پلیس ایدسینگا (مسوول پرونده مک آرتور می گوید) ما از آن زمان مک آرتور را زیر نظر گرفتیم. تحقیقات پلیس بالاخره 18 ژانویه،‌ هنگامی که مک آرتور مردی را به داخل آپارتمانش در ساختمان مسکونی 19 طبقه راهنمایی کرد، به نتیجه رسید. پلیس که نگران جان میهمان مرد مک آرتور بود با یورش به آپارتمان و شکستن درب وارد شد و مرد بیچاره را در حالی که دست ها و پاهایش به تخت بسته شده بود، پیدا کرد.

***

این اولین بار نیست که مک آرتور با پلیس و قانون سر و کار پیدا می کند. در سال 2001 یعنی یک سال پس از جدایی مک آرتور و همسرش و فروش خانه و تقسیم اموال بین خود، مک آرتور به اتهام ضرب و شتم یک مرد با میله آهنی بازداشت و به شرکت در جلسات کنترل خشم یا anger management محکوم شد.

پلیس که معتقد است شمار قربانیان مک آرتور احتمالا بیش از 6 نفر می باشد، مشغول بازبینی چندین پرونده افراد گم شده می باشد، تا به وجود ارتباط احتمالی بین آنها و مک آرتور پی ببرد.

Most viewed topics today