قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دمب خروس را؟

Submitted by amir on س., 06/19/2018 - 18:32

سلام دوستان، در این دو خبر متناقض می خوانیم که ویلایی که بازمانده ی رژیم شاهنشاهی بوده است به حسن فیروزآبادی واگذار شده است و در خبر دیگر جناب فیروز آبادی ادعا می کند که این مکان خانه ای کهنه و غیر قابل سکونت بوده است که ۷۰ تا ۱۰۰ ساله می باشد.گویا ایشان کاخی جدید ساخت مورد نظرشان بوده است و ۲۵ سال سکونت در کاخ برایشان جالب نبوده است!

فیروزآبادی: تحویل ویلای لواسان با دستور آیت‌الله خامنه‌ای بود و حکمی برای تخلیه نگرفته‌ام

حسن فیروزآبادی در حال حاضر مشاور عالی نظامی آیت الله خامنه ای فرماندهی کل قوای مسلح ایران است
سرلشکر حسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی آیت الله علی خامنه ای درباره ویلای ۱۰ هزارمتری لواسان گفته که این ویلا ۲۲ سال پیش با دستور آقای خامنه ای به او تحویل داده شده و تاکنون هیچ حکمی برای تخلیه آن دریافت نکرده است.

آقای فیروزآبادی گفته است که در این مدت از این ویلا به عنوان "دفتر فوق سری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ایران" استفاده می شده است. آقای فیروزآبادی تا دو سال پیش به مدت ۲۷ سال این سمت را در اختیار داشت.

این در حالیست که غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران اکنون در سخنانی گفته است که "دادخواستی مبنی بر رفع تصرف به حوزه قضائیه لواسان واصل و هفته آینده برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده است".

تصویری از صورتجلسه تحویل این ویلا به آقای فیروزآبادی امروز ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) در رسانه های ایران منتشر شده که توسط این مقام نظامی در اختیار آنها قرار گرفته است.

این صورت جلسه نشان می دهد که ویلای مذکور در اواخر بهمن ۱۳۷۸ به "سیدحسن آقایی" که شغل او "عضو هیات علمی دانشگاه" ذکر شده تحویل داده و به او اجازه داده شده برای تغییرات غیراساسی و حصار کشی ویلا اقدام کند. صورتجلسه می‌گوید ویلا فاقد تاسیسات بهداشتی است.

تصویر صورتجلسه تحویل ویلای لواسان که حسن فیروزآبادی می گوید دفتر فوق سری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بوده است

تصویر صورتجلسه تحویل ویلای لواسان که حسن فیروزآبادی می گوید دفتر فوق سری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بوده است
آقای فیروزآبادی در توضیحی که همراه این سند منتشر کرده گفته "سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم. محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش می‌باشد".

این مقام نظامی گفته "اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده‌ام". آقای فیروزآبادی خبر داده که تصمیم به برگزاری کنفرانس خبری در این زمینه دارد و گفته برای اقدام "درخواست مجوز" کرده است.

ساعاتی پیش از انتشار این اظهارات سرتیپ حسین رحیمی فرمانده پلیس تهران گفته بود که برای تخلیه ویلای مصادره ای ۱۰ هزار متری لواسان که در اختیار سرلشکر پاسدار حسن فیروزآبادی است، دستوری دریافت نکرده است.

یک تشکل دانشجویی اصولگرا در ایران دو روز پیش خبر داده بود که سرلشکر فیروزآبادی، برای پس دادن "ویلای ۱۰ هزار متری که ساکن آن است" خودداری کرده و پلیس هم حکم قوه قضائیه را برای تخلیه این ویلا اجرا نکرده است.

این موضوع بازتاب بسیار وسیعی در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده و غیر از انتقاد از سرلشکر فیروزآبادی موجب ابراز نارضایتی شماری از چهره های اصولگرا از قوه قضائیه و پلیس شده است.

انتقادها از فیروزآبادی به دلیل رد خواسته آیت‌الله خامنه‌ای درباره ویلای ۱۰ هزار متری
باقری به جای فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران شد
فیروزآبادی؛ فرمانده‌ای که چهار سال آخر فرماندهی نکرد
فیروزآبادی: برای جنگ تعیین کننده آماده‌ایم
علیرضا زاکانی، از چهره های اصولگرا و نماینده پیشین مجلس ایران در توییتر خود نوشته که "برای آقای فیروزآبادی متاسفم و تاسف بیشتری نیز بر مماشات قوه قضائیه، ستاد اجرایی فرمان امام و نیروی انتظامی در عدم برخورد قاطع با اجحاف بیت‌المال و بر زمین ماندن دستور رهبری در احقاق حق مردم دارم".

ویلای مذکور که آقای فیروزآبادی در آن ساکن است ظاهرا متعلق به خانواده سلطنتی ایران در زمان محمدرضا پهلوی است که پس از انقلاب مصادره شده است. برخی از این املاک مصادره‌ای به طور رایگان در اختیار مقام‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

تشکل اصولگرای جنبش عدالتخواه دانشجویی می‌گوید این ملک پس از مصادره به مالکیت ستاد اجرای فرمان امام درآمده و آیت‌الله خامنه‌ای دو باره از سال ۱۳۹۲ خواستار تخلیه آن از سوی آقای فیروزآبادی شده است.

محمدجواد معتمدی، دبیر این تشکل گفته پس از آخرین درخواست آقای خامنه‌ای برای تخلیه ویلای لواسان "آقای فیروزآبادی اعلام می‌دارند که تا آخر اردیبهشت‌ماه ۹۷ ملک مذکور را تخلیه خواهند کرد".

این تشکل دانشجویی دو روز پیش در نامه‌ای به دادستان تهران از او خواسته بود تا سرلشکر فیروزآبادی را "ملزم" به تخلیه کند و هشدار داده بود در غیر این صورت "حق اقدام انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان برای خود محفوظ می‌داند".

برخی از تحلیلگران این بخش از نامه را در ارتباط به دعوت آیت الله خامنه‌ای از دانشجویان برای "آتش به اختیاری" دانسته اند.

آقای فیروزآبادی دانش آموخته رشته دامپزشکی است. او از زمان آغاز رهبری آیت‌الله علی خامنه‌ای و با حکم او تا دو سال پیش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود. آقای خامنه‌ای سال گذشته سرلشکر فیروزآبادی را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.

او از چهره‌های نظامی حامی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و پس از انتخابات بحث برانگیز سال ۱۳۸۸ از مخالفان سیاسی میرحسین موسوی بوده است. آقای فیروزآبادی از حامیان ریاست جمهوری حسن روحانی هم محسوب می‌شود.

توضیحات سرلشکر فیروز‌ آبادی درباره ویلای لواسان
سرلشکر فیروز آبادی با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی پیرامون مسائل پیش آمده درباره ویلای لواسان ارائه کرد.
به گزارش تسنیم، سرلشکر سید حسن فیروز آبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور فرمانده کل قوا با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی در خصوص مسائل پیش آمده درباره ویلای لواسان ارائه کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بدین‌وسیله سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم.

محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود 4 اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود 70 تا 100 سال پیش می باشد. جزئیات آن در متن سند آمده است. (یک برگ به پیوست). ضمناً اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکردم.

این محل 22 سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد. در مورد مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه انشااللّه اقدام خواهد شد.

رییس پلیس تهران بزرگ:
حکم قضایی برای ورود به ویلای لواسان به پلیس داده نشده‌ است
رییس پلیس تهران بزرگ به ماجرای ویلای لواسان واکنش نشان داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی درباره ویلای مصادره‌ای لواسان گفت: تاکنون هیچ حکمی از سوی مقام قضایی برای ورود به ویلای لواسان به ما داده نشده است.

اخیرا یکی از کاربران توییتر مطرح کرده بود رهبری درباره تصرف غیرقانونی ویلایی در لواسان از سوی یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی دستور تخلیه را صادر کرده‌اند.

سلام، خونه ی خاله من رو که سی سال پیش مصادره کردند که اتفاقا یک سپاهی ساکن آن است در تهران.
حتی دلیلی هم برای این کار نداشتند.فقط چون خاله من ساکن آمریکا بود و سالی یکبار می رفت ایران خانه اش را ازش گرفتند.
ظلم پایدار نیست

سرلشکر فیروزآبادی ویلای لواسان را تخلیه کرد و تحویل داد
رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز ویلای لواسان را تحویل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح ویلای لواسان را تحویل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داد.

سرلشکر فیروزآبادی شب گذشته این مکان را تخلیه و ساعت هشت و سی دقیقه صبح امروز چهارشنبه این ویلا را تحویل داده است.

سلام، به نظر شما باید یه موضوعی حتما رسانه ای بشه تا بهش پایان داده بشه؟ چقدر تا حالا از این املاک بیت المال بذل و بخشش کردند؟چقدر حقوق های آنچنانی به خودشون میدن در حالیکه مردم برای گذران زندگی باید اعضای بدن خودشون رو بفروشند.
اگر عدالت برقرار بود مردم این همه در شرایط سخت زندگی نمی کردند.متأسفم که هرروز اخبار دزدی و یا تجاوز و امثال آن را از کشور عزیزم دریافت می کنیم.متأسفم که حتی مردم شنیدن اخباری از این دست برایشان عادی شده است.بسکه که اخباری از این دست زیاده هست مردم فقط شنونده هستند و عادت کرده اند به این وضعیت.
واقعا متأسفم
با تشکر از به اشتراک گذاشتن نظرات همشهریانم در تورنتو
ممنون از سایت خوبتون
در ضمن من از فیلم های روزانه ی شما لذت می برم.
موفق باشید

درود بر شما
برای مصادره بالاخره یه دلیلی دارند که بچسبوننش به رژیم شاهنشاهی ولی مامان من همین امروز در حیاطشون را دارن عوض می کنند واسه این که در کهنه شده و باید عوض بشه بعدش از شهرداری نایب اومده که شما اجازه ندارید در را عوض کنید.
طرف حق و حساب می خواسته.بعدش بهش صدهزار تومان دادن که شرشو بکنه بره گفته نه بعداز ظهر میام حرف می زنیم.پول بیشتری می خاد .
آخه توروخدا این مملکته که اینا درست کردند.مردم در خونشونو میخان عوض کنن باید رشوه بدهند به شهرداری؟
چقدر آخه دزدی به اشکال مختلف؟
اون بنده خدا که شاهزاده ای چیزی بوده خونشو گرفتن و یه قلپ آب خنکم روش خوردند. هیچ چیز اینا رو سیر نمی کنه.

Most viewed topics today