اسکوآتی پوتی: محبوب ترین درمان یبوست و مشکلات گوارشی در اروپا و آمریکا

Submitted by payam on ش., 03/03/2018 - 20:46
Youtube or facebook videos

مشکل «یبوست» شکم اعصاب خورد کن و ناراحت کننده است و اگر جدی گرفته نشود میتواند دردسرساز شود. خطر ابتلا به یبوست با بالا رفتن سن افزایش می یابد و زنان دو برابر مردان گرفتار آن می شوند.


آمار پیرامون مشکل «یبوست» در سوئد نشان از درگیری طیف قابل توجهی از مردم با آن دارد. بنا بر آخرین آمار منتشر شده حدود ۲۰ درصد از مردم سوئد از یبوست شکم رنج می برند، یعنی از هر پنج نفر یک نفر.

همزمان آمار داروخانه های سوئد نیز حکایت از افزایش ۷۷ درصدی فروش داروهای ضد یبوست در این کشور در طی ده سال گذشته دارد.

«گریگر لیندبری» یکی از برجسته ترین متخصصین سیستم گوارش در دانشگاه و مجموعه علمی کارولینسکا است که «سخت ترین شکم های سوئد را برای درمان به پیش او می برند.»

به گفته این متخصص سیستم گوارش، علاوه بر راهکارهای معمول جهت پیشگیری از یبوست از قبیل رژیم غذایی سرشار از فیبر، مصرف کافی مایعات و نیز ورزش و فعالیت بدنی منظم، عامل قابل توجه دیگری در ابتلای انسان به یبوست وجود دارد که ناشی از نشستن غلط بهنگام دفع مدفوع است.


تصویر چپ: انسداد روده در حالت نشتن بر روی توالت فرنگی
تصویر راست: باز بودن روده در حالت چمباتمه

به گفته این پزشک متخصص سوئدی، توالت های فرنگی که در غرب بهنگام دفع مدفوع از آن استفاده می شود فرم ایده آلی با توجه به آناتومی بدن انسان ندارد و خود می تواند منجر به ایجاد یبوست شود. وی میگوید:

- بهترین حالت بهنگام دفع مدفوع چمباتمه زدن است، آنگونه که در کشورهای خاورمیانه مرسوم است. این بهترین وضعیت بدنی جهت دفع مدفوع است.

اما برای دسترسی به حالت صحیح نشستن به هنگام دفع مدفوع و راحت شدن از شر یبوست و مشکلات گوارشی نیازی به بنایی و تعویض توالتهای فرنگی خود ندارید. با قرار دادن یک چهارپایه مخصوص بنام «اسکوآتی پوتی» در زیر توالت های فرنگی و قرار دادن دو پا بر روی آن بهنگام دفع مدفوع (بمانند تصویر زیر) می توان یکی از مهمترین عوامل ابتلای به یبوست را از میان برد.

«اسکوآتی پوتی» اینک تبدیل به یکی از محبوب ترین درمان های یبوست و مشکلات سیستم گوارش در اروپا و آمریکا شده است.

به گفته «گریگر لیندبری» خیلی از افراد می بایست چنین چهار پایه مخصوصی را در توالت های خود داشته باشند که نه تنها از مشکلات در رابطه با یبوست بلکه مشکلات در رابطه با سیستم گوارش در آینده نیز جلوگیری بعمل خواهد آورد.

اسکوآتی پاتی

«اسکوآتی پوتی» در دو سایز مختلف طراحی شده است، ۷ اینچ (کوچک) و ۹ اینچ (بزرگ). برای توالت های سوئدی مدل ۷ اینچ (کوچک) مناسب تر است.

«اسکوآتی پوتی» می تواند هدیه ای ارزنده بویژه برای سالمندانی باشد که با مشکل یبوست دست و پنجه نرم می کنند.

«اسکوآتی پوتی» در سوئد در «کوول استفاف» عرضه می شود و از سراسر کشور طریق اینترنت قابل خریداری است. در «کوول استفاف» می توان نظرات و تجربیات دیگر افرادی در سوئد که از آن استفاده کرده اند را نیز مطالعه نمود.

Most viewed topics today