عظيم ترين مركز خريد آسيا در تهران افتتاح شد!!

Youtube or facebook videos

آدرس:
تهران، اتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)

http://www.iranmall.com
توضیحات:
ایران مال با مساحت یک میلیون و ۹۵۰ هزار متر مربع، بزرگترین پروژه چند منظوره ایران در نوع خود و یکی از ۵ مجتمع بزرگ تجاری، فرهنگی، اداری، تفریحی و توریستی دنیاست.

حدود ۵۰۰ هزار متر مربع آن را واحدهای تجاری تشکیل می دهند. در فاز اول یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع آن رونمایی شده که دارای ۳۰۰ هزار متر مربع واحد تجاری و تولیدی است. ۵۵۰ متر مربع دیگر در فاز دوم و تا پایان ۱۳۹۹ به بهره برداری می رسد.

ایران مال در منطقه غرب دریاچه خلیج فارس بین استان البرز و تهران قرار دارد. طراحی و مطالعه این پروژه ۲ سال به طول انجامیده و اجرای آن ۶ سال زمان برده است.

این مجموعه حدود ۲۰۰ رستوران دارد. همچنین بزرگترین فروشگاه کارفور که برای قشر متوسط یا با درآمدهای پایین تر است، در آن افتتاح می شود. ۲۰ هزار پارکینگ خودرو و موتورسیکلت نیز به صورت رایگان به بازدیدکنندگان تعلق می‌گیرد.

در این طرح بزرگ ۴۰ سالن سینما طراحی شده که ۱۲ واحد آن با مجموع ظرفیت ۱۸۰۰ صندلی در فاز یک افتتاح خواهد شد و و ۲۸ واحد دیگر در طرح توسعه احداث می شود . ایران مال دارای فضاهای ورزشی استاندارد در ۱۵ رشته ورزشی است. طولانی ترین جاده تندرستی در منطقه نیز در ین مجتمع قرار دارد که مسافت آن ۲ و نیم کیلومتر است.

باغ دیدارو باغ ماهان نیز نمایانگر فرهنگ و فناوی های جدید روز است. همچنین باغ کتاب به وسعت ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع با ۶۷ هزار جلد کتاب و فروشگاه بزرگ کتاب نیز در این مجموعه قرار دارد.

باغ ایرانی ماهان به عنوان قلب پروژه ایران‌مال و از زیباترین بخش‌های پروژه است. این فضا با الهام گرفتن از باغ شازده ماهان کرمان، در قسمت مرکزی ساختمان بازار بزرگ ایران، واقع است. باغ ایرانی با استفاده از فناوری پیشرفته ای مسقف شده است. جریان آبی که بی‌وقفه در راستای شمالی- جنوبی این فضا جاری است، تجربیات بصری به یاد ماندنی را برای بازدید کنندگان ایجاد می کند.

بازار ایرانی ایران مال، نماد فرهنگی، ایرانی و اسلامی است. این بازار بزرگترین بازار سنتی با معماری سنتی است که بعد از دوره صفویه به طور متمرکز ساخته شده و مساحت آن یک هکتار است. این بازار چهار سوق دارد؛فرش ایران، خشکبار ایرانی، صنایع دستی ایرانی و وسایل آنتیک و قدیمی ایرانی. همچنین بازار ایرانی مانند بازارهای قدیمی دارای تالار آینه است. از سویی برای نخستین بار به جای کافه شاپ، در این بازار به رسم قدیم، شربت خانه وجود دارد .

دریاچه ای به وسعت ۱۳ هزار متر مربع نیز از دیگر بخش های ایران مال است. فضاهای نمایشگاهی این پروژه نیز قابل توجه است. بزرگترین مرکز نمایشگاهی ایران در ایران مال واقع شده که ۴۰ هزار متر مربع است. نمازخانه هاو مسجد جامع، امکانات بانکی با نوین ترین امکانات، شهربازی سرپوشیده ۱۰ هزار متر مربعی و سرای سالمندان با ظرفیت ۳۰۰ نفر از دیگر امکانات ایران مال محسوب می‌شود. فاز اول دارای یک هتل ۵ ستاره پلاس با ۴۰۰ اتاق و امکانات بالا است.

Most viewed topics today