طرزتهیه سیب زمینی سرخ کرده درفر

Submitted by shadab on جمعه, 11/29/2019 - 07:22
انجمن‌ها

دست به کار شوید
ابتدا 750 گرم سیب زمینی را بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. سعی کنید اندازه آن ها مانند سیب زمینی سرخ کرده های معمولی باشد تا به دلتان بچسبد.
بخارپز کنید
قبل از هر کاری سیب زمینی های خلال شده را بخارپز کنید. برای این کار یک قابلمه آب داغ کنید و سیب زمینی ها را داخل آب کش روی بخار آن قرار دهید. اجازه دهید آب به آرامی بجوشد تا سیب زمینی ها بخارپز شوند. حدود 12 تا 15 دقیقه وقت لازم است تا سیب زمینی ها کمی نرم شوند اما مغز آن ها همچنان سفت است. این شیوه باعث می شود که سیب زمینی کمی نشاسته آزاد کند که لایه ای نازک دور هر یک از سیب زمینی ها دیده می شود. این نشاسته روغن کمی نیز جذب می کند.
فر را داغ کرده و روی 220 درجه سانتی گراد بگذارید. سیب زمینی بخارپز شده در یک کاسه بریزید و 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. حواستان به دست هایتان باشد چون سیب زمینی ها داغ هستند.
سیب زمینی ها را داخل سینی فر بچینید و مقداری نمک روی آن ها بپاشید. استفاده از ادویه های خاص برای افرادی که به اصطلاح ادویه باز هستند مجاز است.
سینی را به مدت 20 تا 25 دقیقه داخل فر قرار دهید تا سیب زمینی ها طلایی شوند.
سیب زمینی هایتان با سیب زمینی سرخ کرده مو نمی زنند
سیب زمینی ها را داخل ظرف مورد نظر ریخته و سریع سرو کنید. با این شیوه بدون اینکه روغن زیادی مصرف کرده باشید و بدون اینکه چربی زیادی جذب بدنتان شده باشد می توانید از خواص سیب زمینی و طعم فوق العاده آن بهره ببرید.

نوش جان!

Most viewed topics today