روش های فروش

Submitted by xavi on ش., 02/24/2018 - 12:32
انجمن‌ها

بهترین روش های فروش و راههایی برای افزایش فروش

گفته می شود که فروش هرگز کار آسانی نبوده است و در شرایط بازار رقابتی حاکم بر سراسر جهان کنونی بسیار هم دشوار است. در این مقاله بر روش های فروش که به وسیله ی آن بتوانید فروش موفقی داشته باشید، تمرکز می شود.

عامل اول
طرز برخورد درستی داشته باشید

باید به کار فروش درست توجه کرد. این کار پویاست، یعنی بر زمینه ای از تغییر عمل می کند. بازارها، رقابت و اقتصاد همه در معرض تغییر هستند و به همین ترتیب مشتریان نیز که از همه مهمتر هستند، تغییر می یابند. آنها روزبه روز تقاضاهای بیشتری دارند. و نظر خود را تغییر می دهند. بنابراین آنچه در کار فروش بهتر از همه نتیحه می دهد تنها یک روش نیست. در کار فروش باید روش های مناسب از روشهای مختلف را به کار گرفت. بهترین فروشندگان کسانی هستند که این واقعیت را می پذیرند. کسی که می تواند بیشترین کمک را بکند تا فروش شما بالا برود، خود شما هستید.

عامل دوم
خود انگیخته باشید

عوامل معینی وجود دارند که عملا به خود انگیختگی کمک می کنند. فروشنده ی عاقل از این عوامل بهره می گیرد تا طرز فکر خود را ارتقا دهد و به بهبود عملکرد خویش کمک کند. در اینجا دو روش برای کمک به خود انگیختگی را بیان می کنیم: اعتماد به نفس و پایمردی.

اعتماد به نفس به باورهای ما مربوط می شود. آشنایی کامل با محصولی که عرضه می کنید، داشتن هدف های روشن و آماده ساختن وسایل کمکی فروش اعتماد به نفس شما را افزایش می دهند.

پایمردی را در نظر بگیریم؛ اگر شما بیشتر کار کنید و بیش از دیگران فعالیت نمایید می دانید که احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که به هدف های فروش خود برسید.

عامل سوم
مصمم شوید که مداوما روش های خود را دقیق و جدید نمایید

یک امر ساده و بسیار مهم این است که باید تجربه کسب کرد و در بهترین حالت ، انباشت آن را شتاب بخشید. به هر تماسی که می گیرید به عنوان فرصتی برای یادگیری بنگرید که به شما کمک خواهد کرد تا تماس های آینده را بهتر و موثرتر برقرار کنید و طبق این اصل عمل کنید که حتی بهترین کارکرد را نیز می توان بهبود بخشید.

روش کار خود را دقیق کنید و از یکنواخت شدن آن و تکرار بی پایان جملات مشابه که گویی برای همه ی مشتریان مختلفی که با آنها روبه رو می شویم قابل استفاده است، پرهیز کنید.

عامل چهارم
وظایف خود را انجام دهید

به نظر نمی رسد در کار فروش کسی از فکر برنامه ریزی خوشش بیاید، اما چشم پوشی از آن به زیان خود شماست. بنابراین همیشه خود را آماده نمایید. فروشنده ای که چنین می کند اولین گام را در موفقیت در بین رقبا برداشته است. گاهی آماده سازی فقط چند دقیقه تفکر بیش از حضور در جلسه است.

عامل پنجم
هدف های روشنی را معین کنید

هر نشست به قصد فروش نیازمند اهداف روشنی است. اگر درباره ی آنچه برای انجامش می کوشید نظر روشنی نداشته باشید، فعالیت برای نیل به آن دشوار است. تنها گفتن اینکه هدف فروش است ساده نگری محسوب می شود. مقصود فروش چه چیزی ، به چه میزان و چگونه است؟

عامل ششم
اعتراض های ممکن را پیش بینی کنید.

شما از روی تجربه در میابید که اعتراض و مخالفت نه تنها ممکن بلکه بسیار محتمل است. در واقع بسیاری از افراد می گویند عدم مخالفت و اعتراض را می توان نشانه ای از فقدان مطلق توجه و علاقه از سوی مشتری قلمداد کرد. شما ممکن است بتوانید با اندیشیدن پیش از شروع کار از بروز برخی مخالفت ها جلوگیری کنید.

منبع : http://nody.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/

ممنون از مطلب بسیار با ارزشی که گذاشتید.
در مورد اخلاق در کسب و کار یه داستانی میخواهم در رابطه با متن شما عرض کنم.
من رفته بودم ایران یه سری به کوچه برلین زدم با خواهرم برای خرید آینه رفته بودیم.یکی دوتا از آینه ها را پسند کردیم برگشتیم که بخریم یکی از آینه ها را
فروشنده برگشت گفت خانم چند دفه میای دور میزنی نگاه میکنی مگه تئاتره؟
گفتم آقا ما مشتری هستیم ولی الآن دیگه نظرمون عوض شد.
همینطور که خسته بودیم داشتیم می گشتیم یه جا پیدا کنیم بشینیم و هوا بسیار گرم بود.
یه جا پیدا کردیم که در کشویی داشت و وقتی در باز می شد نسیم خنک کولر به ما میخورد و خنک میشدیم.
ولی چون در سنسور داشت با هر حرکت ما باز می شد و بسته میشد.
من و خواهرم منتظر بودیم صاحب مغازه بیاد بیرون مارو دعوا کنه که چرا اینجا نشستید و تمام هوای خنک با حرکت شما میاد بیرون.
و از قبل هم آمادگی داشتیم چون کاسب های دیگه مارو دعوا کرده بودند ولی داستان کلا چه چیز دیگه از آب دراومد!
صاحب مغازه اومد بیرون گفت:خانم ها بیرون گرمه تشریف بیارید داخل مغازه هم خنک میشید و هم آب خنکی می خواهید میل کنید.
من و خواهرم که از برخورد این آقا تعجب کرده بودیم داخل مغازه رفتیم و مغازه ترمه فروشی رضایی بود در چهارراه اول کوچه برلن فکر کنم.
آنقدر برخورد صاحب فروشگاه بزرگوارانه بود که ما اصلا تصمیم به خرید ترمه نداشتیم ولی هرچی پول همراهمون بود ترمه خریدیم.
و به خود صاحب فروشگاه هم گفتم که آقا ما اصلا برای خرید ترمه نیومده بودیم ولی به خاطر اخلاق خوب شما ترمه خریدیم.
اینجاست که میگن کاسب باید درستکار و با اخلاق باشه و این رمز موفقیت کاسبی است.

نظریه چرخ و فلک بيزنسى

شروع هر کسب و کاری به راه‌اندازی یک چرخ و فلک میماند. . وقتی تلاش دارید بيزنسى را راه‌اندازی کنید، این کار شبیه به حرکت در آوردن چرخ و فلک است. حرکت اولیه نیروی زیاد لازم دارد.

البته پس از شروع حرکت، نیروی مورد نیاز به مرور کاهش پیدا می‌کند تا اینکه چرخ و فلک با استفاده از تکانه‌ی خود به حرکت ادامه می‌دهد. در مورد بيزنس نیز پس از شروع به کار و معرفی محصول، نیروی مورد نیاز به‌مرور کاهش می‌یابد؛ اما باید مراقب باشید که جریان نیرو هیچ‌گاه قطع نشود وگرنه چرخ و فلک کسب و کار شما متوقف خواهد شد.

نکته‌ مهم در مورد حفظ این نیروها و ادامه دادن به مسیر تلاش، داشتن چشم‌انداز مشخص، انگیزه و اشتیاق است. کارآفرینانی که پس از مدتی از هدف خود خسته شوند، نمی‌توانند جریان همیشگی اشتیاق را حفظ کنند و مقصد نهايى را به سکون و سپس سقوط می‌برند.

انگیزه‌ی خود را همیشه حفظ کنید و با رسیدن به اهداف کوتاه مدت، از حرکت نایستید.

Most viewed topics today