یک منبع ارشد دولت انتاریو: انتاریو هفته آینده گذرنامه واکسن کووید۱۹ را رونمایی می‌کند

Submitted on Mon, 08/30/2021 - 01:17

یک منبع ارشد دولت انتاریو از رونمایی گذرنامه واکسن کووید۱۹ این استان در هفته آینده توسط داگ فورد خبر داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این منبع آگاه با بیان این مطلب گفت: «ارائه گواهی واکسن برای حضور در مراکز خرید غیر ضروری و برای مکان‌هایی مانند رستوران و سینما الزامی است».

وی افزود: «بر همین اساس فورد درصدد است هفته آینده در این رابطه با کابینه‌اش دیدار و طرح نهایی این گذرنامه را تائید کند».

معرفی سیستم صدور گواهینامه واکسن می‌تواند یک تغییر جهت قابل توجه در سیاستگذاری‌های داگ فورد باشد چراکه وی قبلاً این ایده را رد کرده و گفته بود که نمی‌خواهد با این کار موجب شکاف در جامعه استانی شود.

وزارت بهداشت انتاریو نیز هفته گذشته با تکرار این دیدگاه اقدامات استان بر روی گواهی واکسن را رد کرد اما به فاصله چند ساعت پس از آن جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از داگ فورد خواست این طرح را اجرایی کند.

پس از این درخواست، دفتر داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات ترودو در روز جمعه اعلام کرد: «انتاریو جامع ترین و گسترده ترین سیاست‌های واکسیناسیون اجباری محیط‌های پرخطر را در کشور دارد».

ترودو در تشویق انتاریو برای اجرایی کردن گذرنامه واکسن بر اقدامات کبک و بریتیش کلمبیا اشاره کرده و گفته بود: «پیش از این، نخست وزیر هورگان (نخست وزیر بریتیش کلمبیا) و نخست وزیر لوگو (کبک) این کار را انجام داده و امیدواریم نخست وزیر فورد نیز در انتاریو اقدام به این کار کند چراکه وقت آن رسیده که او حرف‌های مقامات بهداشت عمومی و رهبرانی مانند بانی کرامبی را مورد توجه قرار دهد».

ترودو در ادامه اظهارات بانی کرامبی، شهردار می سی ساگا را تکرار کرد، که گفته بود سیاست های واکسن تمام کارکنان و داوطلبان شهرداری می سی ساگا را موظف می‌کند تا ۳۱ اکتبر به طور کامل در برابر کووید۱۹ واکسینه شوند.

کرامبی همچنین از دولت انتاریو خواسته است تا به جای این که کسب و کارها و سازمان‌ها قوانین خود را به طور مستقل وضع کنند، دولت با رویکردی استاندارد قوانین واکسیناسیون را اجرا کند.

ترودو در حمایت از وی گفت: «این نوع رهبرهای محلی ما را از این بحران عبور می‌دهد».

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز