یک جوان ۱۹ ساله ساکن اتاوا به دلیل انتشار پیام‌های تهدید آمیز در توییتر دستگیر شد

Submitted on س., 01/10/2023 - 13:24

یک جوان ۱۹ ساله ساکن اتاوا به دلیل انتشار پیام‌های تهدید آمیز در توییتر دستگیر شد

یک جوان ۱۹ ساله ساکن اتاوا به دلیل تهدید به مرگ و تروریسم علیه مؤسسات کانادایی و همچنین سفارتخانه‌های چین و ایالات متحده، توسط پلیس بازداشت شد.

ظاهراً متهم مذکور، تحت عنوان دانیل هود، پیام‌های نگران‌کننده‌ای را در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده و در ۸ نوامبر این پیام‌ها به مقامات فدرال گزارش شده است. در حال حاضر او تحت آزادی مشروط قرار دارد.

پیام‌های تهدید آمیز وی پارلمان هیل، وزارت دفاع ملی، سفارت جمهوری خلق چین و سفارت ایالات متحده آمریکا در اتاوا را هدف قرار داده است.

تحقیقات انجام شده توسط تیم مشترک اجرای امنیت ملی یکپارچه (INSET) و پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP) منجر به اتهاماتی علیه مرد جوان ساکن اتاوا و محکومیت او به ایجاد ترس در خصوص فعالیت‌های تروریستی، تهدید عمدی به مرگ یا آسیب بدنی به اشخاص و تهدید عمدی به سوزاندن و همچنین تخریب یا آسیب رساندن به ساختمان‌ها شده است.

بر اساس اسناد دادگاه دادگستری انتاریو که توسط رادیو-کانادا مورد بررسی قرار گرفته است، متهم تحت اتهامات متعددی قرار گرفته است. در کیفرخواست وی به طور ویژه به مواردی همچون تهدید به مرگ یا صدمه بدنی توسط آقای هود علیه نمایندگان پارلمان کانادا، وزارت دفاع ملی، سفارت ایالات متحده آمریکا و سفارت جمهوری خلق چین اشاره شده است.

بنابر این پرونده قصد وی برای استفاده از مواد منفجره در ساختمان پارلمان کانادا و همچنین جای گذاری بمب‌های لوله‌ای در سفارت ایالات متحده آمریکا و وزارت دفاع ملی در اتاوا نیز مطرح شده است.

در نهایت، این اتهامات به قصد او برای سوزاندن سفارت جمهوری خلق چین با استفاده از مواد مشتعل ختم می‌شود.

وی همچنین از حضور در ۵۰ متری تپه پارلمان و بازدید از دو سفارتخانه یا منازل کارکنان این نهادها منع شده است. او همچنین مشمول مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۸ شب تا ۷ صبح بوده و در اختیار داشتن هر نوع سلاحی برای وی ممنوع است.

پاسکال هبرت، افسر کمکی در اداره اجرای امنیت ملی یکپارچه (INSET) نیز به نوبه خود تکرار می‌کند که تمام پیام‌های تهدید آمیز که علیه مردم مطرح شود، از جمله توییت‌ها و پیام‌ها در رسانه‌های اجتماعی، از طرف آن‌ها جدی گرفته می‌شود.

چگونه لوگان اسمیت تاریخ فوت ملکه را پیش‌بینی کرد؟

منبع: آی‌سی‌آی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز