وزارت کشور ایران: حجاب همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی خواهد بود

Submitted on جمعه, 03/31/2023 - 06:35

علیرغم گذشت نزدیک به هفت ماه از آغاز حرکت مدنی زنان ایران، وزارت کشور جمهوری اسلامی، دهم فروردین، با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه "هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت" اعلام کرد که "حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید، همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود".

این بیانیه، کارزارهای مدنی "چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و... " را "طرح های شکست خورده" خوانده و ادامه می دهد:

وزارت کشور ایران سپس تاکید می کند "تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت های بنای حیاتی خانواده می باشد". این بیانیه در ادامه از "همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی" تقاضا کرده است تا "با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض بدانند".

بیانیه وزارت کشور در پایان، حجاب را از منظر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی "غیر قابل تردید" دانسته و با توجه به پایبندی "اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر"خاطر نشان می کند که:

 مقام‌های جمهوری اسلامی پیوسته از روند سرباز زدن زنان از حجاب اجباری ابراز نگرانی کرده و بر برخورد به خاطر عدم رعایت حجاب تاکید می‌کنند. این در حالی ست که تصاویر منتشرشده از شهرهای مختلف ایران، حضور روزافزون زنان بدون حجاب اجباری را نشان می دهد که با جمهوری اسلامی به مخالفت برخاسته‌اند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز