ویروس کرونا؛ شمال ایتالیا در قرنطینه قرار گرفت

Submitted on ی., 03/08/2020 - 12:53

بنا به تصمیم دولت ایتالیا، حداقل ١٦ میلیون نفر در منطقۀ لومباردی و همچنین ١٤ استان از چهار منطقۀ دیگر در این کشور، از جمله شهرهای ونیز، مودنا و پارما، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا تاریخ ٣ آوریل در قرنطینۀ اجباری قرار گرفته اند.

جوزپه کنته نخست وزیر ایتالیا، شامگاه شنبه ١٧ اسفند، با حضور در نشستی خبری، اعلام کرد که بر اساس این تصمیم، ورود و خروج از منطقۀ لومباردی که ده میلیون نفر جمعیت دارد و شهر میلان پایتخت اقتصادی ایتالیا نیز در آن واقع شده است، ممنوع خواهد بود.

وی تأکید کرد که هرگونه تردد از مبدأ یا به مقصد مناطقی که در قرنطینه قرار گرفته اند، جز در موارد اضطراری، ممنوع است.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت ایتالیا برای مهار ویروس کرونا در این کشور، تمامی موزه ها، باشگاه های ورزشی، مراکز فرهنگی، پیست های اسکی و استخر ها نیز تعطیل خواهند بود اما رستوران ها و کافه ها از ساعت ٦ صبح تا ساعت ٦ بعد از ظهر، می توانند به کار خود ادامه دهند به شرط آنکه مشتریان با فاصلۀ یک متری از هم بنشینند.

این تدابیر در حالی اتخاذ می شود که بر اثر شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، بیش از ١٢٠٠ نفر تنها طی ٢٤ ساعت به این ویروس مبتلا شده اند.

تا کنون ٢٣٣ نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست داده اند و ٥٨٨٣ نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

مقامات ایتالیا، پیش از این مدارس و دانشگاه های این کشور را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تعطیل کرده بودند.

ایتالیا از نظر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا، پس از چین و کره جنوبی در جایگاه سوم قرار دارد و هم اکنون بزرگترین کانون شیوع این ویروس در اروپا به شمار می رود که از روز شنبه ١٧ اسفند، جهشی شدید در شمار موارد مبتلا در این کشور گزارش شده است.

تدابیر تازه ای که از سوی دولت ایتالیا برای مهار ویروس کرونا اتخاذ شده، از روز یکشنبه ٨ مارس به اجرا گذاشته می شود و حداقل تا تاریخ سوم آوریل ادامه خواهد یافت.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز