ویروس کرونا؛ نگرانی از گسترش سریع و گزارش اولین موارد ابتلا در آمریکا

Submitted on ش., 02/29/2020 - 01:19

گسترش سریع ویروس کرونا در کشورهای مختلف باعث هراس از همه‌گیری آن شده است. هشت کشور اولین مورد ابتلا به این ویروس را گزارش داده و سازمان جهانی بهداشت سطح هشدار را افزایش داده است.

مقام‌های بهداشتی در ایالت‌های کالیفرنیا، اورگن و واشنگتن آمریکا سه مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند.

فردی که در کالیفرنیا به این ویروس مبتلا شده زن ۶۵ ساله‌ای در شهرستان سانتا کلارا است.

فرد مبتلا به ویروس در اورگن ساکن شهرستان کلاکاماس است و در مدرسه کار می‌کند و ممکن است دانش‌آموزان و سایر کارکنان مدرسه را به ویروس مبتلا کرده باشد.

این مدرسه اکنون تعطیل شده است.

مقام‌ها در شهرستان اسنوهومیش ایالت واشنگتن هم از ابتلا یک دانش‌آموز دبیرستان خبر داده‌اند.

هیچ یک از این سه بیمار با فردی که مبتلا به ویروس کرونا بوده تماس نداشته و سابقه سفر به کشورهای شیوع یافته را نداشتند.

سی‌ان‌ان گفته است این افراد در داخل خاک آمریکا به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت خطر شیوع ویروس کرونا در جهان را "بسیار زیاد" توصیف کرده و هشدار در این باره به "بالاترین سطح ممکن" رسانده است.

در کره جنوبی نیز شمار افراد مبتلا به ویروس افزایش چشمگیری یافته است. مقام‌های این کشور ابتلا ۶۰۰ نفر دیگر به این ویروس را تائید کرده‌اند که بیشترین افزایش را تا کنون نشان می‌دهد.

تعداد افراد مبتلا به ویروس در کره جنوبی به نزدیک به ۳ هزار نفر رسیده است. ۸۰ درصد مبتلایان جدید مربوط به شهر دئگو هستند که مرکز شیوع این ویروس در کره جنوبی بوده است. سه زن و یک مرد در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم جلسه‌ای با مقام‌های ارشد این کشور در باره راه‌های مقابله با ویروس کرونا تشکیل داده است.

رسانه‌های دولتی گفته‌اند که رهبر کره شمالی دستور داده تا تمامی منافذی که ویروس ممکن است از طریق آن وارد کشور شود، مسدود شوند.

تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کره شمالی گزارش نشده است. این کشور مرز خود را چین را در ژانویه امسال بست و خارجی‌ها را به محض ورود قرنطینه کرد.

در ایران بنا بر آمار رسمی تا روز جمعه، ۳۸۸ نفر به ویروس مبتلا شده و ۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اگرچه طبق اطلاعاتی که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده تا روز پنجشنبه ۸ اسفند، در مجموع دست کم ۲۱۰ نفر در شهرهای مختلف ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند. وزارت بهداشت ایران این آمار را رد کرده است.

چین ۴۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده که بیشتر از ۳۲۷ مورد ابتلا در روز گذشته است. تا کنون ۷۹ هزار نفر در چین به ویروس مبتلا شده‌اند.

در ایتالیا روز جمعه مرگ ۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا اعلام شد. شمار افراد جان داده به علت ویروس کرونا در این کشور به ۲۱ نفر رسیده است.

منبع
bbc
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز