واکسن کووید-19 برای کودکان 5 تا 11 سال هم موثر است!

Submitted on جمعه, 09/24/2021 - 01:13

فایزر خبر داد: واکسن کووید-19 برای کودکان 5 تا 11 سال هم موثر است!

فایزر روز دوشنبه گفت: واکسن COVID -19 برای کودکان 5 تا 11 سال موثر است  و به زودی از ایالات متحده برای این گروه سنی مجوز می‌گیرد که گامی کلیدی برای شروع واکسیناسیون جوانان است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، واکسن ساخته شده توسط فایزر و شریک آلمانی‌اش بایون‌تک  اکنون برای افراد 12 سال به بالا در دسترس است.

با توجه به اینکه بچه‌ها اکنون به مدرسه بازگشته‌اند و نوع بسیار مسری کرونا، موسوم به دلتا که باعث جهش عظیمی در عفونت‌های کودکان شده‌است، بسیاری از والدین را مشتاقانه منتظر واکسیناسیون برای فرزندان کوچکتر کرده‌است.

فایزر برای بچه‌های سنین دبستان، دوز بسیار کمتری و حدود یک سوم مقدار موجود در هر ویال را پیش‌بینی کرده‌است.

دکتر بیل گروبر، نایب‌رئیس ارشد فایزر گفت: با این حال، پس از دوز دوم سطح آنتی‌بادی‌ها و مقابله با ویروس کرونا در کودکان 5 تا 11 ساله، به اندازه نوجوانان و جوانان افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: دوز بچه نیز بی‌خطر و با عوارض جانبی کمتر از بزرگترها مانند دست درد یا تب است.

هدف این شرکت‌ها این است که تا پایان ماه برای استفاده اضطراری در این گروه سنی به سازمان غذا و دارو مراجعه کنند و بلافاصله پس از آن با برنامه‌های نظارتی اروپایی و انگلیسی، په منظور واکسن کووید-19 برای کودکان اقدام کنند.

اوایل این ماه نیز دکتر پیتر مارکس، رئیس FDA در امریکا نیز گفته‌بود به محض اینکه فایزر نتایج مطالعه خود را تحویل داد، داده‌های وی “در عرض چند هفته” ارزیابی و در رابطه با آن تصمیم‌گیری می‌شود .

یک متخصص نیز گفت: دانشمندان می‌خواهند جزئیات بیشتری را ببینند و این گزارش دلگرم کننده است.

بررسی عوارض جانبی واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا

آیا کرونا ویروس باعث نقص سیستم ایمنی بدن می‌شود؟

منبع: سی‌تی‌وی نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز