تقریباً ۴۰ درصد از خریدارانی که برای اولین بار خانه در تورنتو می‌خرند، پول والدین خود را می‌گیرند

Submitted on س., 06/27/2023 - 20:35

بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیش از یک سوم خریداران خانه در منطقه تورنتو بزرگ هنگام خرید خانه اول خود از والدین یا اقوام خود برای پیش پرداخت پول دریافت کردند، در حالی که تقریباً ۷۵ درصد از خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می کردند نگران پیش پرداخت کافی بودند.


این نظرسنجی در میان خریدارانی است که برای اولین بار در دو سال گذشته خانه خریداری کرده اند.

تام استوری، نماینده فروش Royal LePage Signature Realty، گفت: "بزرگترین مانع برای خریدارانی که برای اولین بار خانه دارند، پیش پرداخت است. گرفتن پول والدین برای پیش پرداخت غیر معمول نیست، و خریداران اغلب مبلغ پنج رقمی پول برای خرید خانه اول دریافت می کنند. ."

او خاطرنشان کرد، خریدارانی که برای اولین بار در GTA استفاده می کنند، معمولاً زوج های شاغل در ۳۰ سالگی هستند. میانگین سنی خریداران نیز در حال افزایش است زیرا مقرون به صرفه بودن، خریداران را مجبور به تاخیر در برنامه های خرید می کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۶ درصد از خریدارانی که برای اولین بار در منطقه تورنتو بزرگ خریدند، گفتند که برای خرید خانه یک بار از والدین یا خویشاوندانشان پولی دریافت کرده اند. حدود ۲۹ درصد گفتند که برای پرداخت ماهانه وام مسکن خود کمک مالی دریافت کرده اند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، ۴۴ درصد از خریدارانی که برای اولین بار خانه در GTA خریداری می کنند، گفته اند که پرداختی که دریافت کرده اند یک هدیه بوده است. ۲۹ درصد گفتند که به دلیل مسائل مربوط به توان خرید، خانه ای در محله ای که برنامه ریزی کرده بودند، نخریدند و ۳۷ درصد گفتند که خانه ای کوچکتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود خریداری کردند.

فیل سوپر، رئیس و مدیر عامل رویال لی پیج گفت: «کانادایی‌ها همچنان با چالش‌هایی برای ورود به بازار املاک مواجه هستند، از جمله ی این چالش ها نرخ بهره بالا، معیارهای سخت‌گیرانه واجد شرایط بودن وام، یا مشکل در پس‌انداز پول کافی برای پیش‌پرداخت در مدت زمان معقول» می باشد. با این وجود، آنها همچنان مسکن را در اولویت قرار می دهند و آن را نقطه عطف ارزشمندی می دانند."

استوری گفت که اکثر خریداران که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند گفتند که حاضر نیستند خانه ای گران تر از پلو موجودشان بخرند.

او گفت: «اگر پیش‌پرداخت کافی نباشد، اکثر خریداران آماده پذیرش ملک یا آپارتمان کوچک‌تر هستند و پول را برای تعمیرات و دیگر موارد نگه دارند.

بر اساس گزارش هیئت املاک منطقه ای تورنتو، میانگین قیمت یک خانه در منطقه تورنتو بزرگ در ماه می به 1,196,101 دلار رسید که از 1,153,269 دلار در ماه قبل افزایش یافته است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز