تهران دو گروگان فرانسوی را به همکاری با مجاهدین و گروه‌های مارکسیستی متهم کرد

Submitted on Mon, 05/01/2023 - 05:21

"فارس" تصریح کرده است که این خبر را به نقل از "منابع مطلع"  منتشر کرده و این "منابع" به این خبرگزاری گفته‌اند که هدف دستگیرشدگان "طراحی و هماهنگی برای ایجاد تنش در تجمعات کارگری و معلمان و هدایت آنها به سوی اعتصاب سراسری و نیز برجسته‌سازی مجدد پروژۀ مسمومیت‌های مصنوعی در مدارس" کشور بوده است.

فارس تصریح کرده است که از جمله افراد دستگیر شده "مریم اسداللهی (معروف به آنیشا) و ریحانه انصاری هستند که سال گذشته به دلیل ارتباط با "دو جاسوس فرانسوی" دستگیر شده بودند."

خبرگزاری سپاه پاسداران دو شهروند فرانسوی را که در ایران به همراه پنج تن دیگر از اتباع فرانسه به گروگان گرفته شده‌اند، متهم کرده که سال گذشته "به منظور ساماندهی اغتشاشات و تزریق پول به عوامل آنها وارد کشور" و سپس توسط مأموران وزارت اطلاعات ایران دستگیر شدند.

خبرگزاری "فارس" تلویحاً  کانون نویسندگان ایران را مورد هدف قرار داده و گفته است که دو شهروند فرانسوی زندانی در ایران در خانۀ یکی از اعضای سابق این کانون "با هدایت عناصر خارج از کشور و با پوشش بازدید از خانواده[های] زندانیان" جلسه تشکیل داده بودند.

در این حال، اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، در پیامی که امروز دوشنبه یازده اردیبهشت به مناسبت روز کارگر منتشر کرد، گفت که "جامعۀ کارگری میهن اسلامی... همواره مورد طمع دشمن و به طور بی امان در کانون انواع دسیسه‌های بیگانگان [برای] ایجاد تزلرل و یأس و ناامیدی قرار داشته" است.  

"سسیل کوهلر" عضو سندیکای معلمان "نیروی کارگری" در فرانسه و همسر وی "ژاک پاری" در اردیبهشت ماه سال گذشته در جریان سفر تفریحی خود به ایران توسط مقامات این کشور به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق ایجاد اغتشاش دستگیر شدند. اندکی بعد سیمای جمهوری اسلامی ایران با پخش اعترافات تلویزیونی آنان، دو فرانسوی زندانی را به عضویت در سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه نیز متهم کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز