تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم خریدن خانه در کانادا را یک رویا می‌دانند

Submitted on ش., 03/11/2023 - 12:38

تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم خریدن خانه در کانادا را یک رویا می‌دانند

طبق یک نظرسنجی جدید، از آنجایی که قیمت خانه و نرخ بهره همچنان بالاست، تعداد بی‌سابقه‌ای از افراد فکر می‌کنند که هرگز نمی‌توانند خانه‌دار شوند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این گزارش که توسط وام‌های حرفه‌ای کانادا منتشر شده، نشان می‌دهد که حدود یک سوم از پاسخ‌دهندگان معتقدند که خریدن خانه در کانادا برایشان تقریبا نشدنی است.

در این گزارش آمده است:

«افزایش سریع قیمت‌ها – به لطف قیمت‌های بالای خانه و هم اکنون نرخ‌های بهره بالا – نقشی اساسی در دیدگاه کانادایی‌ها نسبت به خریدن خانه داشته است.»

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تعداد بی‌سابقه‌ای از افراد غیرمالک بر این باورند که هرگز نمی‌توانند خانه‌ای خانوادگی بخرند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که کانادایی‌ها نسبت به تورم نگران‌تر هستند. به طوری که ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نگران تأثیر تورم بر امور مالی‌شان هستند که ۲۰ درصد نسبت به شش ماه قبل افزایش یافته است.

ماه گذشته، اداره آمار کانادا گزارش داد که تورم در ژانویه کاهش و شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبت به سال گذشته ۵.۹ درصد افزایش یافته است.

با این حال، تورم همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از محدوده هدف کنترل تورم بانک مرکزی کانادا از یک تا سه درصد است.

این گزارش نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان (۴۷ درصد) می‌گویند افزایش نرخ بهره بانکی باعث می‌شود آنها با مشکلات پرداخت وام مسکن مواجه شوند.

بسیاری از صاحبان‌ خانه‌های جدید نیز در پرداخت وام مسکن خود با مشکل مواجه هستند، به طوری که ۱۴ درصد از خریدارانی که برای اولین بار خانه خریده‌اند می‌گویند هر ماه در پرداخت اقساط‌شان با مشکل مواجه هستند.

در حالی که بسیاری از بازارهای مسکن طی ۱۲ ماه گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌اند، این گزارش می‌گوید: «هزینه‌های بالای وام مسکن منجر به وخامت گسترده در توانایی مردم در خریدن خانه در کانادا شده است.»

مراکز شهری در انتاریو و بریتیش کلمبیا، که در آن متوسط قیمت مسکن ۲۳.۵ و ۲۳.۳ برابر میانگین درآمد افراد در آن مناطق هستند، تا حد زیادی گرانترین بازارهای مسکن هستند. این نسبت در کبک بسیار کمتر است (۱۳.۳ برابر).

بر اساس این گزارش، ونکوور و تورنتو همچنان گرانترین بازارهای مسکن هستند. و انتظار نمی‌رود در آینده نزدیک نیز به سطوح مقرون به صرفه بازگردند.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز