تایید ۶۲۸ مورد کووید-۱۹ در کبک – وضعیت اضطراری تشدید می‌شود! / فرانسوآ لوگو: زمان نشان...

Submitted on س., 03/24/2020 - 01:30

فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک، با اشاره به تایید ۶۲۸ مورد بیماری کووید-۱۹ در کبک تعداد بیماران جدید ثبت شده در ۲۳ مارس را بیشترین میزان ثبت شده طی مدت شیوع این بیماری در کشور خواند.

دولت کبک از آغاز شیوع کووید-۱۹ هر روز اقدام به اطلاع رسانی کرده با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: افزایش قابل توجه تعداد بیماران به این معنی است که ما بیش از پیش موضوع شیوع کرونا را جدی بگیریم و اقدامات حفاظتی را اجرا کنیم.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت از تعطیلی مراکز خدماتی غیر ضروری استان تا ۱۳ آوریل خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این تاریخ تغییر کند و زودتر این مراکز باز شوند.

لوگو با اشاره به تعداد موارد تایید شده در کبک ادامه داد: اکنون زمانی مهم و تعیین کننده برای جلوگیری از انتشار ویروس در استان است.

سالمندان بخصوص افراد ۷۰ سال و بالاتر که بیش از بقیه در معرض خطر هستند باید تحت نظارت و محافظت خانه‌هایشان را ترک کنند.

نخست وزیر کبک با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهداشتی و پزشکی گفت: هرچه بیشتر قوانین را رعایت کنید زندگی‌تان زودتر به حالت عادی باز می‌گردد بخصوص در هفته آینده کبکی‌ها باید همکاری زیادی داشته باشند.

لوگو همچنین در آخرین توییت خود که قبل از نشست با خبرنگاران منتشر کرده بود نوشت: زمان حاضر وقت نشان دادن عزم، همبستگی و شجاعتی است که ما در کبک داریم بنابراین همه باید از دستورالعمل‌های بهداشت عمومی پیروی کنیم.

تایید ۶۲۸ مورد کووید-۱۹ در کبک و پنج مورد فوت و یک مورد بهبود نیز تاکنون به ثبت رسیده است.

همچنین ۱۸۸۸ نفر نیز به دلیل احتمال حامل بودن این ویروس تحت آزمایش هستند. تست ۱۱۲۱۱ نفر در استان نیز تاکنون منفی بوده است.

قوانین تازه کبک جهت کاهش شیوع کووید-۱۹ / تست آنلاین کبک و مرکز تست سرپایی مونترال راه اندازی شد!

هزار دلار جریمه نقدی و حبس برای ناقضین تمامی قوانین مربوط به کنترل همه‌گیری کووید-۱۹ در مونترال

دستگیری به دلیل سرپیچی از قرنطینه / برای اولین بار حکم بازداشت برای افراد قرنطینه‌ای اجرا شد!

منبع: ام تی ال بلاگ

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز