طالبان۳٠٠ نفر را از صفوف خود اخراج می‌کنند

Submitted on س., 11/22/2022 - 10:16

ملا هیبت الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان، در فرمان جدید خود از مسئولان نظامی طالبان در ولایت تخار افغانستان خواسته است که ۳٠٠ تن از افراد این گروه را از صفوف طالبان اخراج کنند او این افراد را «افراد نامطلوب و استفاده جو» یاد کرده است.

یک منبع معتبر در مقام ولایت تخار افغانستان به شرط افشا نشدن نامش به روزنامه «اطلاعات روز» گفته است که طالبان برای انجام این کار یک کمیسیون ویژه تشکیل داده‌اند. این منبع معتبر تصریح کرد که شماری از این افراد که قرار است اخراج شوند نزد ضیاءالرحمان مدنی، والی تخار رفته و از تصمیم رهبر طالبان انتقاد کرده و گفته اند که رهبری طالبان باید در مورد تصمیم خود تجدیدنظر کند.

به گفته این منبع، والی تخار به دفتر رهبری طالبان در ولایت قندهار تماس گرفته، اما کدام پاسخ رد دریافت نکرده است. مقام‌های محلی طالبان در ولایت تخار افغانستان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گروه طالبان در ماه اوت ٢٠٢١، افغانستان را از نو تصرف و سپس کمیسیونی را به هدف شناسایی افراد «مغرض و استفاده‌جو» در میان خود ایجاد کرد. رهبر طالبان نیز سال گذشته به فرماندهان این گروه دستور داد که صفوف شان را از وجود افراد نامطلوب پاکسازی کنند.

در این حال و در ادامه بازداشت زنان معترض در کابل، سازمان ملل متحد اعلام کرد که زنان افغانستانی به طور سیستماتیک از جامعه حذف میشوند.  در حال حاضر هشت معترض به شمول چهار زن در بازداشت طالبان به سر میبرند که هنوز از سرنوشت‌شان خبری نیست.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز