طالبان  رادیو «صدای بانوان» را تعطیل کردند

Submitted on جمعه, 03/31/2023 - 10:36

به گزارش رسانه‌های افغانستان، اداره اطلاعات و فرهنگ گروه طالبان دلیل تعطیلی رادیو «صدای بانوان» را «پخش موسیقی» از سوی این رسانه اعلام کرده است.

مولوی معزالدین احمدی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در مورد تعطیلی رادیو «صدای بانوان» گفته است: «این رسانه در ماه رمضان موسیقی منتشر کرده و چنین اقدامی از نگاه شریعت کاملا ممنوع است.»

ادعای رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در حالیست که از زمان روی کار آمدن دوباره این گروه در افغانستان در اوت سال ۲۰۲۱ میلادی، پخش موسیقی در رسانه‌های این کشور ممنوع است.

افزون بر این، یکی از مسئولین رادیو «صدای بانوان» تاکید دارد که دلیل اصلی تعطیلی این رسانه از سوی طالبان مشخص نیست. بنا بر اظهارات وی، رادیو «صدای بانوان» موسیقی پخش نکرده است.   

رادیوی محلی «صدای بانوان»، تنها رسانه ویژه بانوان در بدخشان، در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی فعالیت‌های خود در شهر فیض‌آباد آغاز کرده بود. با وجود این، در کمتر از دو سال پس از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان، صدها رسانه از جمله رادیو «صدای بانوان» به خاطر محدودیت‌های وضع شده از سوی این گروه تعطیل شدند.

 

یک رادیوی ویژه بانوان در ولایت بدخشان مسدود شد.معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان می‌گوید که نشرات رادیو صدای بانوان، از سوی مسوولان اطلاعات و فرهنگ و امر به معروف و نهی از منکر، به دلیل تخلف از پالیسی نشرات امارت اسلامی، تا امر ثانی متوقف شده است. ۲/۱ 📸آرشیف pic.twitter.com/Blw3wPPfbO

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز