سیل مهاجرت کانادایی ها از اونتاریو به بالاترین نرخ خود رسید

Submitted on س., 10/05/2021 - 21:27

شیوع ناگهانی اپیدمی کرونا تأثیر زیادی بر زندگی مردم در سراسر جهان داشته است. در کانادا، علاوه بر افزایش دیوانه وار قیمت در بازار املاک، یک تغییر بزرگ دیگر نیز بوجود آمد. در بین کانادایی ها رونق جابجایی بین استانی آغاز شده است. این بزرگترین جابجایی داخلی از زمان حباب املاک و مستغلات کانادا در دهه ۱۹۹۰ است.
بر اساس داده های تازه منتشر شده توسط آمار کانادا ، در سه ماهه دوم سال جاری ، تعداد مهاجران بین استانی کانادایی بیشترین میزان در 90 سال گذشته در قرن گذشته بوده است.

کانادایی ها با سریع ترین نرخ مهاجرت از دهه ی ۹۰ به استان های جدید مهاجرت می کنند
این حجم بزرگ مهاجرت از استان خود در بین کانادایی ها در سه دهه ی اخیر بی سابقه بوده است. تعداد مهاجرت بین استانی در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۲۱ به ۱۲۳۵۰۰ نفر رسید. این یک رشد ۵۵.۱ درصدی را نسبت به سه ماه ی اول نشان می دهد و بزرگترین مهاجرت از سال ۱۹۹۱ می باشد. این یک تغییر ناگهانی در میانه ی آخرین بحران توان مالی افراد و پایان حباب اوایل دهه ی ۱۹۹۰ می باشد.مهاجرت و کیفیت زندگی در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند.

مهاجرت بین استانی کانادایی ها

کانادایی ها آلبرتا و اونتاریو را به مقصد دیگر استان ها ترک می کنند
اونتاریو شهری است که مردم، آن را بیش از شهرهای دیگر ترک می کنند و تازه واردین به این شهرکمتراز جمعیتی است که شهر را ترک می کنند. مهاجرت خالص افراد، ۱۱۸۵۷ نفر در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۲۱ بود. این بزرگترین خروجی برای استان از اوایل ۱۹۸۰ بوده است.

مهاجرت بین استانی کانادایی ها با توجه به استان
سایر استان ها شاهد مهاجرت قابل توجهی بوده اند ولی نرخ مهاجرت به اندازه ی استان اونتاریو نبوده است. نرخ مهاجرت در آلبرتا با (-5,447) ، مانیتوبا با -3,513)، و ساسکاچوان با (-3,362) مهاجرت بوده است. در این موج مهاجرت ، شکاف قابل توجهی بین استان های کانادا وجود دارد. مهاجرت بین استانی یعنی یک استان جمعیت را از دست می دهد و استان دیگر جمعیت کسب می کند.
بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ بریتیش کلمبیا اولین برنده ی کسب جمعیت است که در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۲۱، ۱۵۳۰۰ نفر را جذب کرده است. نوااسکوشیا ۴۷۰۰ نفر و نیوبرانزویک ۲۱۰۰ را جذب کرده است که عدد قابل توجهی می باشد. زندگی در زندگی در سواحل باید جذاب باشد.

استان های دیگر افزایش جمعیت کمی را تجربه کرده اند. شهر پی ای آی ۸۶۹ نفر، نیوفانلند ۸۰۶ و کبک ۶۲۶ نفر را جذب کرد. شهر کبک تعجب را برانگیخت زیرا که قبلاً جمعیت بیشتری را به خود جذب می کرد.

تجزیه و تحلیل نشان می دهد که خروج جمعیت به این معناست که این استانها مشکلات اساسی ساختاری در جذب مردم برای زندگی در خود دارند. سیل خالص مهاجرت از کل جمعیت از اهمیت کمتری برخوردار است. اگرچه روشن کننده ی دیدگاه مردمی است که در آن استان زندگی می کنند. استان های با نرخ دریافت مهاجر بیشتر دارای جذابیت بیشتری هستند. اگر این استان ها توان جذب استعداد ها را از دیگر استان ها دارند پس یعنی آن ها در راه خود موفق هستند. این استان ها با کیفیت زندگی بهتر مردم را می ربایند .
استان هایی که جمعیت از دست می دهند آن هایی هستند که مشکل ساختاری برای جذب و نگه داشتن کانادایی ها دارند. برای مثال جوانان به دنبال مهاجرت به شهرهایی هستند که توان پرداخت هزینه های زندگی را داشته باشند. با مهاجرت این افراد ، درآمد قابل تصرف ، مالیات و نوآوری استان اونتاریو کاهش می یابد.
این مسئله می تواند برای مدتی با مهاجرت افراد جدید برطرف شود. ولی نگه داشتن جوانان در استان مسئله مهمی است.

با این حال ، شایان ذکر است که BC به عنوان گران ترین منطقه در کشور می تواند هجوم کانادایی ها را به خود جلب کند ، که این نیز یک مورد خاص است.

در مقایسه با متوسط ​​قیمت خانه ملی کانادا 660،000 دلار ، قیمت متوسط در بریتیش کلمبیا ​​890،000 دلار که ۵۰ درصد از متوسط قیمت بیشتر است.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز