سرکوب خونین حکومتی در شهرهای کردنشین ایران؛ هه‌نگاو: تنها در یک شبانه‌روز ۱۳ تن کشته شدند

Submitted on Mon, 11/21/2022 - 12:13

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو کردستان روز دوشنبه نوشت که تنها در ۲۴ ساعت گذشته  دست‌کم ۱۳ شهروند کُرد در شهرهای كُردستان با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شده‌اند که ۷ نفر از آنان در جوانرود، ۴ نفر در پیرانشهر، یک نفر در دهگلان و یک نفر در بوکان بوده‌اند.

از دو روز پیش نیروهای حکومتی که در برخی موارد مسلح به سلاح‌های نیمه‌سنگین هستند، به مهاباد و جوانرود یورش برده و به شکل گسترده سرکوب مخالفان را آغاز کردند. نیروهای حکومتی در جریان این درگیری‌ها شهر جوانرود را تقریبا به محاصره درآوردند.

ادامه لشکرکشی به سوی شهرهای بوکان و مهاباداین تصاویر روز دوشنبه ۳۰ آبان در مسیر شاهیندژ به بوکان ضبط شده و برای هه‌نگاو ارسال شده است.#IranRevolution2022#ژینا_امینی pic.twitter.com/1hJznEQ7p3

به نوشته هه‌نگاو، از شب گذشته بیش از ۲۰۰ جوان اهل مهاباد و بوکان به دست نیروهای حکومتی ربوده شده و سرنوشت‌شان نامعلوم است. این سازمان همچنین شمار هویت ۶ نفر از قربانیان درگیری‌ها در شهرهای کردنشین غرب کشور را عرفان کاکایی، بهاء‌الدین ویسی، جلال قربانی، کاروان قادر شیری، طاهر عزیزی و محسن نیازی ذکر کرده است.

بانک خون در کرمانشاه برای #جوانرود#مهسا_امینی pic.twitter.com/LXfq7sKC7I

پایگاه خبری سحام‌نیوز هم اسامی برخی از کشته‌شدگان روزهای اخیر در جوانرود را جوهر فتاحی، جمال اعظمی، اسماعیل گل‌عنبر، تحسین میری و مسعود تیموری ذکر کرده است.

«الان جنازه مسعود تیموری از بیمارستان خارج شد خانوادش اجازه ندادند ببرنش سردخانه» جوانرود#مهسا_امینی pic.twitter.com/rBiaF1sT6h

آمار دقیقی از زخمی‌های تیراندازی مأموران در شهرهای غربی در دست نیست، اما گفته شده است که تنها در پیرانشهر و جوانرود دست کم ده نفر زخمی شده‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی تصاویر تکان‌دهنده‌ای از صحنه‌های تیر خوردن شهروندان به ویژه در جوانرود و بوکان همرسان شده است. همچنین گزارش‌ها حاکی از قطعی یا کندی بیش از حد اینترنت در کردستان حکایت دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز