سلطان جعل و هزاران مدرک جعلی / ویدئو ببینید

Submitted on چ., 07/29/2020 - 21:31
Videos

مشروح دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب در مشهد
جزئیات تخلفات سلطان جعل؛ از جعل دکتری تا گواهی صلاحیت شغلی | شاکیانی که مدرک تقلبی گرفته‌اند چرا در دادگاه حضور نداشتند؟
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۵ متهم پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب در مشهد و به ریاست قاضی منصوری برگزار شد.
تصاویر دادگاه دوم هلدینگ آفتاب امیررضا ثابت
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۵ متهم پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب به ریاست قاضی سید هادی منصوری و در قالب شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران و مفسدان در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد و با حضور متهمان و وکلای مدافع آنها، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات، جمعی از شکات و وکلای آنها، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اعلام رسمیت دادگاه توسط رییس جلسه، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام شده در این پرونده پرداخت و گفت: یکی از اهداف مهم در جریان رسیدگی‌های قضایی، پیشگیری از تکرار و وقوع مجدد چنین جرایمی از سوی سایر افراد، در کنار برخورد قاطعانه قانونی با مجرمینی است که به اعتماد عمومی صدمه می‌زنند.

دراین هنگام و به دستور رییس دادگاه امیر رضا ثابت فرزند محمدحسن به عنوان متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و از وی خواسته شد تا مطابق کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به دفاع از خود بپردازد.

قاضی با ذکر مجدد ۹ اتهام منتسبه به امیر رضاثابت، از وکیل مدافع متهم ردیف اول خواست تا لایحه دفاعیه خود را پس از دفاع از موکل خود به دادگاه تقدیم کند.

متهم امیر رضا ثابت با اشاره به نحوه اقدامات خود و در پاسخ به سوالات رییس دادگاه گفت: مهرهای مورد اشاره در انبار ما کشف شده و اقدامات در مورد تعدادی از سایت‌هایی که اعلام شد را قبول دارم.

نماینده دادستان در واکنش به اظهارات متهم مبنی بر عدم قبول برخی اتهامات خود گفت: به اذعان همه متهمان امیر رضاثابت دستور انجام امور را صادر می‌کرده و محل خدمت افراد نیز در مشهد و سایر نقاط را نیز او تعیین می‌کرده است. نامبرده با کتمان درآمدهای خود نهایتا مبادرت به فرار مالیاتی می‌کند. متهم ردیف اول دستور امحا اسناد مالی راصادر می‌کند که خوشبختانه برخی این کار را انجام نمی‌دهند.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات و اقاریر سایر متهمین و همچنین گزارش سازمان‌ها و نهادهای مربوطه گفت: متهم اصلا اجازه صدور چنین مدارکی را نداشته است.

قاضی خلال مطالب نماینده دادستان اعلام کرد: چنانچه هر شخص حقیقی یا حقوقی از این افراد شکایت دارد می تواند شکایت خود را تقدیم مرجع قضایی کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

غرابادیان به عنوان نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول گفت: ما شما را به صداقت در اظهارات دعوت می‌کنیم؛ چرا که بیان واقعیت‌ها در نهایت می تواند به شما کمک کند و این تذکرات درحالی به شما داده می‌شود که اسناد و مدارک کشف شده و همچنین اقاریر و اظهارات خود شما و سایر متهمین، نشانگر وقوع تخلفات و جرایم متعدد تحت لوای این شرکت است.

نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول گفت: بنای شما ثبت شرکت به نام دیگران با هدف پوشش بوده و برخی از موسساتی که توسط این افراد بنام آن‌ها مدرک صادر شده اصلا وجود خارجی نداشته است.

غرابادیان با اشاره به صدمات مادی و معنوی که نامبرده به جامعه زده گفت: اقدامات او علاوه بر فرار مالیاتی. موجب هتک حیثیت مجامع علمی شده است.

نماینده داستان پس از کسب اجازه از محضر دادگاه با به نمایش درآوردن برخی از مستندات تخلفات متهم ردیف اول درصحن علنی، افزود: جعل مدرک دکتری افتخاری، جعل امضای افراد مسئول و جعل گواهی صلاحیت شغلی تنها گوشه‌ای از اقدامات خلاف قانون نامبرده است و این فرایندهای متقلبانه در حالی طی میشده که برادر او که دارای شغل آزاد بوده و هیچگونه تخصصی نیز در امور تخصصی نداشته؛ مسئولیت تایید صلاحیت را برعهده داشته که جای تعجب داشته و قابل تامل است.

در ادامه روند رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب با ۱۵ متهم و تعداد قابل توجهی شاکی حقیقی و حقوقی؛ نماینده دادستان از رییس جلسه خواست تا تعدادی از مطلعین حاضر در جلسه را برای ارائه مطالب خود به جایگاه فراخواند.

در ادامه جلسه و پس از حضور تعدادی از مطلعین درصحن علنی دادگاه ؛ فیلم تعداد دیگری از مطلعین نیز که به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی در محل جلسه حضور نیافته بودند؛ پخش شد.

پس از آن نماینده سازمان امور مالیاتی با اشاره به مواد قانونی و در تشریح نحوه عملکرد متهم ردیف اول گفت: تحقیقات نشان می دهد نامبرده از افراد غیرمطلع و نا آگاه در پیشبرد امور خود سوءاستفاده می کرده و این درحالی است که بخشی از اسناد و مدارک متاسفانه امحا شده است.

نماینده دادستان در ادامه گفت: تعداد شکات بیشتر از آن چیزی است که عنوان می ‎شود؛ اما به دلایل مختلف از جمله حفظ آبرو و یا الزامات بهداشتی مربوط به پروتکل‌های موجود، در دادگاه حضور ندارند.

قاضی خطاب به متهم ردیف اول امیر رضا ثابت گفت: علیرغم تذکرات متعدد به شما در جهت بیان حقایق و در پیش گرفتن طریق صداقت در محضر دادگاه و با وجود اسناد و مدارک گوناگون مثبته؛ متاسفانه شاهد عدم همکاری شما با دادگاه هستیم و در این مورد به وکیل متهم یادآوری می کنیم تا موکل خود را نسبت به رعایت موازین اخلاقی و قانونی توجیه کند.

نماینده وزارت علوم در واکنش به اظهارات وکیل متهم ردیف اول گفت: باید پرسید این موسسه با چه مجوزی اقدام به اعطای مدرک دکتری افتخاری می‌کرده است. حال آنکه اعطای این مدارک دارای فرآیند پیچیده و دقیقی است و در کشور ما تاکنون به تعداد محدودی از افراد اینگونه مدرک داده شده؛ بنابراین اقدامات متهمین موجب وهن نظام آموزشی و علمی کشور شده است.

نماینده دادستان خطاب به وکیل متهم گفت: بیان مطالب غیر حقوقی و غیر مستند در مقام دفاع از عملکرد و تطهیر متهم شایسته نیست بنابراین درخواست مکرر ما از متهمین و وکلای مدافع آن‌ها رعایت موازین اخلاقی، قانونی و توجه به اصل صداقت است.

پس از اظهارات نماینده دادستان و مدافعات وکیل متهم ؛قاضی ادامه رسیدگی را به صبح فردا موکول کرد.

منبع
mizan
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز