شوهر زنی که از ایران به تورنتو کرونا آورده بود نیز کرونایی شد

Submitted on جمعه, 02/28/2020 - 13:15
به گفته مقامات پزشکی تورنتویی، ششمین مورد تایید شده کرونا در انتاریو که در عین حال اولین مورد انتشار آن از طریق انتقال انسان به انسان است، مربوط به شوهر زن ایرانی‌ست که با کرونا از ایران وارد تورنتو شده بود. معاون بهداشت و درمان استان روز پنجشنبه تأیید كرد كه این آخرین مورد مثبت ویروس "کووید-19" می‌باشد.

روز چهارشنبه (یک روز پیش از این اعلان)، وزارت بهداشت اعلام كرد كه زنی حدود 60 ساله، كه اخیراً به ایران سفر كرده بود، پنجمین كسی می‌باشد که در این استان مبتلا به ویروس كروناست. شوهر این زن که او نیز حدود 60 سال سن دارد، اگرچه همراه همسرش در ایران نبوده ولی نتیجه آزمایش کرونایش مثبت شده، به این معنی که این اولین بار است که انتاریو شاهد یک مورد انتقال انسان به انسان از این ویروس می‌باشد، کلیه بیماران مشابه قبلا سفری به چین داشته‌اند.

دکتر "آیلین دو ویلا"، مسئول بهداشت و درمان تورنتو گفت: "اکنون زن و شوهر، هر دو در خانه‌ای در تورنتو در قرنطینه هستند و حال عمومی آنها خوب است. مرد تنها علائم سرفه خفیف و تب را از خود نشان داده بود". این وزارتخانه گفت كه اداره بهداشت عمومی تورنتو اکنون در حال پیگیری این موضوع با این دو بیمار است تا افرادی که به آنها نزدیک و یا در تماس بوده‌اند را شناسایی و آزمایش کنند.

در حالی که چین مرکز شیوع ویروس کروناست اما ایران اکنون به یکی از بدترین شیوع‌های این بیماری در خارج از چین تبدیل شده طوری که تا زمان گزارش این خبر 388 نفر آلوده و 34 فوتی و 73 بهبود قطعی را ثبت کرده است وزارت بهداشت می‌گوید پیک اصلی این بیماری از روزهای آینده آغاز و در هفته آینده ایران را فرا خواهد گرفت. از زمان ظهور ویروس در چین ، بیش از 81000 مورد ابتلا در سراسر جهان رخ داده، اما مقامات بهداشتی انتاریو می‌گویند خطر برای عموم مردم در کانادا کم استالبته کلیه مسئولان بهداشتی عنوان کرده‌اند که افراد بایستی مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را انجام دهند.

دکتر ویلا گفت: "در حال حاضر این ویروس حتی به صورت محلی نیز شیوع ندارد، با این حال، با توجه به شرایط جهانی که ما به طور جدی با دیگر کشورها و شهرها در تماس و همکاری هستیم، حداکثر تلاشمان را برای کنترل پتانسیل گسترش محلی آن انجام می‌دهیم". وی افزود که مقامات بهداشتی هوشیار هستند و هیچ دلیلی برای ترس در عموم مردم وجود ندارد. وی ادامه داد: "اطلاعات آمده از چین نشان می‌دهد که بیشتر این شیوع به واسطه نزدیکان اشخاص بوده و بیشتر افراد آلوده شده دارای علائم نسبتاً خفیف و کوتاه مدت - به ویژه افراد جوان - هستند و مرگ و میر در افراد مسن با توجه به شرایط بهداشتی و زندگی آنها بیشتر بوده است".
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز