شش بانک بزرگ کانادا در سه ماه اول سال حدود ۱۱ بیلیون دلار بدهی بالا آوردند

Submitted on جمعه, 05/29/2020 - 13:24

گزارش اقتصادی مبنی بر بدهی شش بانک بزرگ کانادا در ربع اول سال می باشد. این بانک ها نه تنها سودی به دست نیاوردند بلکه بدهی آنها به طرز بدی به ۱۰/۹۳ بیلیون دلار کانادا رسید.
شش بانک تجاری در کانادا از قبیل رویال بانک، اسکوشیا بانک، بانک ملی، امپریال بانک، تی دی بانک و بانک مونترال گزارش مالی ماهانه ی خود را انتشار دادند و این گزارش مبنی بر آن است که از زمان انتشار ویروس کوید ۱۹ وضعیت اقتصادی بسیاری از مشتریان کانادایی و مشتریان بین المللی که در کانادا زندگی می کنند رو به وخامت گذاشته است و نتیجه ی آن بالا رفتن به سرعت بدهی بانک هاست.

برای مثال مشتریان شرکت های نفت و گاز که از مشتریان اصلی بانک های تجاری کانادا هستند نمی توانند از بازار اوراق قرضه وام بگیرند زیرا که اوضاع اقتصادی خوب نیست و این مشتریان تنها می توانند بر وام هایی که بانک می دهد متکی باشند و بعضی از این مشتریان توان پرداخت به موقع وام ها را ندارند.
در بین این شش بانک تجاری کانادا، سه بانک امپریال، تی دی و سی آی بی سی گزارش مالی ماهانه نهایی را اعلام کرده اند.
درآمد خالص بانک امپریال در فصل اول سال ۳۹۰ میلیون کانادایی بوده است که نسبت به همین زمان در سال گذشته به میزان ٪۷۰ کاهش داشته است. بدهی های بانک از ۲۵۵ میلیون کانادایی در اولین فصل سال گذشته به ۱/۴۱ بیلیون در اولین فصل امسال رسید.
تی دی بانک که دومین بانک بزرگ کانادا است در فصل اول سال درآمد خالص خود را ۱.۵ بیلیون دلار گزارش داد که نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهش ٪۵۲ درصدی داشته است. بدهی تی دی بانک از ۶۳۳ میلیون دلار کانادایی در فصل اول سال گذشته به ۳/۲۲ بیلیون دلار در فصل اول امسال رسید.

تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز