شرط ورود مسافران متقاضی ورود به ایران رسما توسط مقامات ایران اعلام شد

Submitted on پ., 07/30/2020 - 00:50

تمامی افراد متقاضی سفر به ایران از همه ورودی های مرزی هوایی، دریایی و زمینی٫ باید گواهی سلامت تاییدشده از مقامات مسوول کشور مبداشان به زبان انگلیسی را باید به همراه داشته باشند.

اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

فارس: درحال حاضر با توجه به ادامه داشتن بیماری کرونا در کل کشور٫ وزیر بهداشت برای کند کردن سرعت گسترش کرونا، شرایط جدیدی برای مسافرانی که به ایران وارد می شوند را در نظر گرفته است. به این منظور همه افرادی که می خواهند از همه راه‌های زمینی، هوایی و دریایی به کشور ایران وارد شوند، باید دارای گواهی سلامت تایید شده از طرف مقامات صلاحیت‌دار و مربوطه در کشور خود به زبان انگلیسی باشند. همچنین مدرک تست مولکولی بیماری کرونا را از مرکزهای مورد تایید وزارت بهداشت کشور خود تا حداکثر ۹۶ ساعت قبل از ورود به ایران انجام داده باشند. در غیر این صورت٫ اگر مدارک گفته شده را در فرودگاه مقصد به همراه نداشته باشد٫ اگر مسافر خارجی باشد، با مشکل مواجه می‌شود و اجازه ورود به او داده نمی‌شود.

درمورد مسافران ایرانی٫ چنانچه کارت سلامت به همراه نداشته باشند، شخص با هزینه شخصی به مدت چهارده روز به قرنطینه تحت نظارت وزارت بهداشت هدایت خواهد شد.

براساس این اطلاعیه٫ در صورت مشاهده مسافری دارای علائم بیماری کووید۱۹، بیمار تا زمان مشخص شدن جواب منفی تست آزمایشگاهی و رفع علائم این بیماری، در قرنطینه تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان ایران (برای مسافران غیرایرانی) نگهداری خواهد شد. مسافران ایرانی بعد از گرفتن تعهدنامه کتبی، در قرنطینه خانگی اقامت خواهند داشت.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: مقررات فوق برای تمامی اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به ایران را دارند٫ بدون در نظر گرفتن نوع پاسپورت، نوع روادید، هدف سفر و …. لازم‌الاجرا است و ایران هیچ استثنایی در این مورد قائل نیست.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: دنیای اقتصاد

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز