شرایط سفر به استانبول و شهرهای مهم توریستی ترکیه در دوران کرونا

Submitted on جمعه, 06/04/2021 - 18:33

بعد از گذشت تقریبا ۱۵ ماه از شروع پاندمی، عاشقان سفر هر روز بیشتر از قبل تشنه سفر می شوند. اوضاع در بسیاری از کشورها به سمت مساعد شدن شرایط پیش میرود. حتی با سفر به برخی از کشورها میتوان واکسیناسیون کرونا را هم انجام داد.

ترکیه هم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد سفر توریستی و تجاری ایرانیان تا ۱۷ می در قرنطینه سراسری بود، اما از ۱۷ می به بعد شرایط سفر به ترکیه بهتر از قبل شده است.

در این مطلب قصد داریم شهرهای مهم و توریستی ترکیه که برای سفر از ایران مناسب تر هستند را بررسی کنیم :

اوضاع کشور ترکیه
در حال حاضر برای سفر به ترکیه، هم در پرواز رفت و هم در پرواز برگشت نیاز به ارائه تست منفی کرونا است. اما ترکیه اعلام کرده به زودی برای اکثر مسافران ورودی این گزینه حذف خواهد شد . در حال حاضر منطقی ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه پیش روی مسافران ایرانی، کشور ترکیه و شهرهای پرطرفدار آن مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و . . . هستند. فصل خرداد هم از لحاظ آب و هوایی بسیار مناسب سفر است و هم از لحاظ قیمتی. با شروع فصل تابستان قیمت تورهای شهرهای مختلف ترکیه افزایش قابل توجهی پیدا می کند، پس اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهترین فرصت همین خرداد ماه و اوایل تیرماه است.

شهرهای توریستی ترکیه در تابستان نیز آب و هوای بسیار مناسب و معتدلی دارند، اما از لحاظ قیمتی به دلیل شروع فصل تعطیلات معمولا هتل ها و تورها افزایش حداقل ۴۰% خواهند داشت.

شرایط سفر به ترکیه
· ارائه تست منفی پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از سفر و ۷۲ ساعت قبل از پرواز برگشت ( این ۷۲ ساعت از زمانی که شما تست می دهید تا زمانی که پرواز انجام میشود، محاسبه میشود.)

· کودک زیر ۶ سال نیازی به تست ندارد

· در بدو ورود قرنطینه ندارد

· هزینه تقریبی تست در ترکیه :۲۰۰ لیر

شرایط قرنطینه در سراسر ترکیه

· قرنطینه از ساعت ۱۰ شب الی ۵ صبح برقرار است

· شنبه‌ها از قانون قبلی خارج شد و مثل سایر روزها شد اما یکشنبه‌ها همچنان قرنطینه در تمامی ساعات برقرار است

· باشگاها و سالن های تفریحی از این به بعد مجاز به فعالیت هستند

· رستوران ها تا ساعات ۹ شب می توانند به صورت حضوری پذیرای مشتریان خود باشند، اما از ساعت ۹ به بعد صرف غذا در رستوران ها مجاز نیست و فقط میتوان خرید انجام داد.

استانبول
استانبول و تورهای استانبول سالیان زیادی است که به عنوان اصلی ترین مقصد توریستی خارجی مورد توجه ایرانیان است. مسافت تقریبا نزدیک، تعداد بالای پروازهای مستقیم چارتری و سیستمی، تنوع هتل ها، امکان خرید البسه با بهترین نرخ ها مخصوصا در ایام آفرها، نزدیکی فرهنگی دو کشور و … باعث می شود که تورهای استانبول به عنوان اصلی ترین گزینه پیش روی ایرانیان باشند. از تور استانبول میتوان به عنوان یکی از ارزانترین تورهای پیش روی مسافران سفرهای خارجی نیز یاد کرد. معمولا تورهای استانبول در قالب تورهای ۴ ،۵ و یا ۶ شب و روزه بیشترین طرفدار را دارند و اکثر مسافران نیز ترجیح می دهند هتل خود را در مناطق تکسیم یا شیشلی انتخاب نمایند. همچنین اگر تاکنون به استانبول سفر نداشته‌اید باید بدانید که استانبول دیدنی های بسیار زیادی دارد و فقط در خرید خلاصه نمیشود. حتما قبل از سفر درباره کارهایی که باید در استانبول انجام دهید و جاذبه های مهم این شهر تحقیق کنید. با کمی جستجو در وب ، میتوان سایت های مختلفی مثل سایت لست سکند را در مورد قیمت تور ها و جاذبه های دیدنی ترکیه پیدا کرد.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز