شمار مرگ‌های ناشی از کرونا در آمریکا از ۹۰۰۰۰۰ گذشت| اُمیکرون از اوج عبور کرده است

Submitted on ش., 02/05/2022 - 20:09

شمار مرگ‌های ناشی از پاندمی کرونا در آمریکا با وجود کاهش شمار مرگ‌های روزانه در این کشور روز جمعه از ۹۰۰۰۰۰ مورد عبور کرد.

به نقل از رویترز آخرین آمار اعلام شده افزایش بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفری در شمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا از ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) را نشان می‌دهد که همزمان با افزایش شمار عفونت‌ها و بستری‌شدن‌های ناشی از انتشار سویه بسیار واگیر اُمیکرون بوده است.

شواهد مقدماتی نشان داده‌اند که با وجود اینکه سویه اُمیکرون بسیار واگیرتر از سویه‌های قبلی کروناویروس است، بیماری با شدت کمتری نسبت به آنها ا زجمله سویه دلتا ایجاد می‌کند. اما به علت افزایش مطلق موارد عفونت با اُمیکرون شمار بستری‌شدن‌ها افزایش یافته است و بسیاری از بیمارستان‌ها در آمریکا در هفته‌های اخیر زیر فشار قرار گرفته‌اند.

کارشناسان می‌گویند عمده بیماران مبتلا به اُمیکرون که نیاز به بستری شدن پیدا کرده‌اند، افراد واکسینه‌نشده و دارای بیماری‌های مزمن زمینه‌ای بوده‌اند.

داده‌های همچنین نشان می‌دهند که شیوع اُمیکرون در آمریکا نسبت به سایر کشورهای با جمعیت به طور کلی جوانتر مانند آفریقای جنوبی اثرات شدیدتری به جای گذاشته است.

آخرین ارقام مربوط به روز جمعه نشان می‌دهد که شمار کل آمریکاییانی که جانشان را از دست داده‌اند دست کم به ۹۰۴۲۲۸ مورد رسیده است.

به این ترتیب شمار مرگ‌ها ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان است و در رده‌های بعدی از لحاظ شمار تلفات کشورهای روسیه و برزیل و هند قرار می‌گیرند که در مجموع بیش از ۱.۸ میلیون مورد مرگ را گزارش کرده‌اند.

البته آمریکا از لحاظ شمار مرگ‌های سرانه ناشی از کرونا در رده بیستم قرار می‌گیرد و بسیار پایین‌تر از دو کشور پرو و روسیه در راس جدول است.

در همین حال به نظر می‌رسد میزان مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا با افت شیوع اُمیکرون در حال کاهش باشد. برخی از مقامات بهداشت عمومی گفته‌اند که با فروکش کردن شیوع اُمیکرون و کاهش شمار موارد بستری، ممکن است پاندمی کرونا در آمریکا و سایر مناطق جهان وارد مرحله جدیدی شود.

شمار موارد روزانه عفونت کرونا در آمریکا اکنون به طور میانگین ۳۵۴۰۰۰ مورد در روز است که نصف مقدار گزارش‌شده در کمتر از دو هفته پیش و بسیار کمتر از اوج شیوع با ۸۰۶۰۰۰ عفونت در روز در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) است. البته بسیاری از عفونت‌ها هم ثبت نمی‌شوند، زیرا با کیت‌های آزمایش خانگی شناسایی می‌شوند و به مقامات بهداشت عمومی گزارش نمی‌شوند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز