رئیس ارشد بهداشت عمومی کانادا: روند کاهش بیماری با کندی پیش می‌رود!

Submitted on پ., 05/07/2020 - 01:11

رئیس ارشد بهداشت عمومی کانادا گفت: تاکنون میلیون‌ها تست کووید۱۹ انجام شده ولی روند کاهش بیماری با کندی پیش می‌رود.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، دکتر ترزا تَم، با بیان این مطلب افزود: نشانه‌های مثبتی در رابطه با کند شدن شیوع کووید۱۹ وجود دارد با این وجود هنوز نگرانی‌هایی در رابطه با شیوع بیماری در اقامتگاه‌های سالمندان و جوامع La Loche در ساسکاچوان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسئولین بهداشت عمومی در کنترل بیماری جدی هستند تصریح کرد: در حال حاضر کارکنان بهداشت در La Loche – Dene village که در فصله ۶۰۰ کیلومتری شمال ساسکاچوان واقع شده است آزمایش خانه به خانه کووید۱۹ و شناسایی بیماران را آغاز کرده‌اند.

تَم، شناسایی و درمان بیمارانی که در مناطق دوردست قرار دارند را برای مسئولان بهداشت عمومی دشوار خواند و بیان کرد: تاکنون تعداد مرگ و میر در اثر کووید۱۹ به ۴۱۰۰ نفر در کانادا رسیده است درحالیکه پیش‌بینی‌های ملی میزان مرگ و میر بیماران را در مقطع زمانی ۳۸۸۳ نفر برآورد کرده بود چراکه بسیاری از این موارد را ساکنان خانه‌های سالمندان و اقامتگاه‌های بازنشستگی تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس ارشد بهداشت عمومی کانادا بیش از سه چهارم مرگ و میرها در اثر کووید۱۹ در کانادا با خانه‌های سالمندان و اقامتگاه‌های بازنشستگی مرتبط است.

در همین رابطه کبک درصدد است محدودیت بازدید از خانه‌های سالمندان و اقامتگاه‌های بازنشستگی خصوصی را افزایش داده و یا حتی برای مراقبت از آنها از نیروهای مسلح کمک بگیرد.

Jean-Yves Duclos، رئیس هیات مدیره خزانه داری کبک گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نیروی ارتشی در بیش از ۱۳ اقامتگاه کبک نستقر هستند و بزودی ۳۰۰ نفر دیگر به آنها ملحق می‌شوند.

تَم، با بیان اینکه کانادا تاکنون ۹۷۰ هزار تست کووید۱۹ انجام داده که ۳۰ هزار تست طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است گفت که طی یک هفته گذشته روزانه ۲۸ هزار تست در کانادا انجام شده و بزودی تعداد تست‌های کشور به ۱ میلیون مورد می‌رسد.

دو هفته پیش تَم گفته بود که استان‌ها توانایی افزایش تست‌ها را به ۶۰ هزار مورد دارند و تاکنون بیشترین تعداد تست در یک روز ۳۰ آوریل با ۴۲ هزار تست بوده است.

وی اظهار داشت: بزودی بسیاری از مناطق اقدام به راه اندازی درمانگاه‌هایی برای تست افرادی که علائمی هرچند خفیف دارند خواهد شد.

منبع خبر

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز