رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا نسبت به مردم به ویژه زنان و جوانان ایران ادای احترام کردند

Submitted on پ., 12/01/2022 - 16:24

در بیانیۀ مشترک خود، رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا، بر عزم خود برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به سلاح هسته‌ای نیز تأکید کرده‌اند. در  این بیانیه آمده است که فرانسه و آمریکا با دیگر متحدان خود  همکاری می کنند و هدف از این همکاری مقابله با تنش های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، عدم همکاری این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی، نقض تعهدات تهران در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح های اتمی و همچنین فعالیت‌های بی ثبات‌کننده‌ آن در خاورمیانه به ویژه در زمینۀ انتقال موشک و پهپاد حتی به نیروهای غیردولتی است.

جو بایدن و امانوئل ماکرون سپس تأکید کرده اند که انتقال موشک و پهپادهای حکومت ایران، متحدان کلیدی فرانسه و آمریکا در خاورمیانه و ثبات و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد و اینک همین پهپادها و موشک‌ها در خدمت جنگ تجاوزکارانۀ روسیه علیه اوکراین به کار گرفته شده‌اند.

رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا در بیانیۀ خود تأکید کرده‌اند که دو کشور به همراه متحدان‌شان همکاری خود را در خصوص اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مبارزه با این فعالیت‌ها افزایش خواهند داد. رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا سپس گفته‌اند که به تلاش‌های مشترک‌شان برای محدود ساختن توسعۀ موشک ها و پهپادهای رژیم ایران در منطقه و فراتر از آن ادامه می‌دهند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز