قیمت مسکن در سراسر کانادا در سال جاری چقدر افزایش می یابد؟

Submitted on Mon, 01/15/2024 - 18:32

تورنتو ممکن است ۶ درصد رشد کند
پس از یک سال دلخراش برای فروش املاک و مستغلات در کانادا، حداقل یک شرکت کارگزاری بزرگ مطمئن است که بازار املاک و مستغلات تورنتو و قیمت‌های آن در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردد و حتی به شکوه سابق خود باز می‌گردد.

برخی از کارشناسان املاک و مستغلات پیش بینی می کنند که عدم اطمینان بیشتر افزایش می یابد و قیمت مسکن کاهش می یابد یا حتی سقوط می کند، اما Royal LePage معتقد است که قیمت مسکن در تورنتو و در سراسر کانادا در سال جاری به افزایش خود ادامه خواهد داد.

اکثر ذینفعان می گویند فروش خانه های آینده در سراسر کشور به تغییرات در نرخ وام مسکن بستگی دارد، اما رویال لی پیج معتقد است که بدون توجه به تقاضا بالا خواهد رفت.

مدیرعامل رویال لی پیج در پیش‌بینی جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد گفت: «فکر می‌کنم اشتباه است که بگوییم بازار تنها زمانی که بانک کانادا نرخ‌های بهره را کاهش می‌دهد، بازگشت خواهد کرد. وقتی مصرف‌کنندگان مطمئن هستند که خانه‌ای که امروز می‌خرند ارزشش پایین نمی آید، بهبود آغاز خواهد شد.

ما معتقدیم که نقطه عطف در سه ماهه اول و پیش از کاهش نرخ های وام مورد انتظار بانک مرکزی خواهد بود.

میانگین ملی قیمت خانه در کانادا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/۳ درصد افزایش یافت و قیمت خانه در تورنتو نیز در همین دوره ۵/۱ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش در میان شهرهای بزرگ این کشور بود. این شرکت پیش بینی می کند قیمت ها در سال جاری دوباره افزایش یابد.

در این گزارش آمده است: «مصرف‌کنندگان کانادایی دوران گذار را سپری می‌کنند، و همچنین پویایی بازار مسکن ملی نشانه‌های تثبیت قیمت مسکن باعث بهبود زودهنگام بازار خواهد شد و ما اکنون به آن نقطه بسیار نزدیک هستیم». قیمت مسکن همچنان پایین‌تر از اوج خود در سال ۲۰۲۲ است، اما بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، رویال لی پیج تخمین می زند که متوسط ​​قیمت خانه در منطقه تورنتو بزرگ تا پایان سال ۲۰۲۴ به 1,190,698 دلار افزایش می یابد که ۶ درصد نسبت به پایان سال ۲۰۲۳ افزایش می یابد، که این افزایش ناشی از "فعالیت های بهاری" و رشد تقاضا است.

تنها شهر کانادا با افزایش بیشتر قیمت مسکن، کلگری است که در آن قیمت خانه با ۸ درصد افزایش به 716580 دلار خواهد رسید.

تنها شهر با بالاترین قیمت مسکن در این کشور همچنان ونکوور است. پیش بینی می شود قیمت خانه در شهر ساحل غربی تا سه ماهه آخر سال جاری به 1,256,703 دلار برسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

کارشناسان رویال لی پیج نوشتند: به نظر می‌رسد که «برای اولین بار در طی ماه‌ های گذشته، کانادایی‌ها نسبت به جهت هزینه‌های وام‌گیری تا حدودی خوش‌بین هستند.

اولین نشانه کاهش نرخ بهره می‌تواند جرقه‌ای از فعالیت‌ها را در بازار مسکن ایجاد کند و تقاضای سرخورده را آزاد کند. پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افزایش قیمت‌های مسکن رشد سه‌ماهه‌ای نسبتاً ملایم داشته باشد. در نیمه دوم سال به دلیل یک سری کاهش نرخ بهره، سودهای بزرگتری وجود خواهد داشت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز