پنجمین راهپیمایی بین المللی زنان با تجمع‌هایی علیه فقر و خشونت در کبک به پایان رسید

Submitted on چ., 10/20/2021 - 01:27

پنجمین راهپیمایی بین المللی زنان با تجمع‌هایی علیه فقر و خشونت در کبک به پایان رسید

پنجمین راهپیمایی بین‌المللی زنان روز یکشنبه درحالی در کبک به پایان رسید که سازمان دهندگان آن از دولت استانی خواستار حفاظت بهتر و بیشتر از زنان بومی شدند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، ائتلاف مونترالی این راهپیمایی گفت که نابرابری‌های فزاینده که تا حدی ناشی از همه‌گیری است، به ویژه زنان و دختران بومی را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا در حال حاضر آن‌ها بیش از همه در معرض خشونت و تبعیض قرار دارند.

ماری هلن کوتور، سخنگوی این نهاد نیز گفت: ما در همبستگی و حمایت زنان بومی در کنار آن‌ها ایستاده و برایشان خواستار اجرای عدالت هستیم تا بتوانند به حقوق‌شان برسند.

راهپیمایی بین المللی زنان هر پنج سال یکبار، از 8 مارس تا 17 اکتبر انجام می‌شود. اما سال گذشته و  بیستمین سالگرد تاسیس آن به دلیل همه‌گیری COVID-19 به تعویق افتاد.

ائتلاف کبکی این راهپیمایی بین المللی از استان کبک نیز خواسته است تا در یک تجمع تغییر سیستماتیک ایجاد کرده و  این رویداد هفت ماهه را به پایان رساند.

ائتلاف کبک نیز از این فرصت استفاده کرد و برای رفع خشونت علیه زنان خواستار اقتصاد قوی‌تر برای مهاجران شد.

ماری اندری گوتیه، سخنگوی راهپیمایی بین المللی زنان کبک، گفت: دولت باید تغییرات سیستماتیک را پیشنهاد دهد و فقط  به فکر ایجاد باند نباشد.

وی افزود: حمایت از زنان مهاجر نیازمند منابع مالی است و ما برای مبارزه با فقر آن‌ها خواستار افزایش فوری حداقل دستمزد به 15 دلار در ساعت هستیم.

هزاران بومی در راهپیمایی لغو روز کانادا در مقابل پارلمان شرکت کردند

اخبار کوتاه/ از تیراندازی در بندر قدیمی مونترال تا راهپیمایی معترضان به قوانین جدید کبک در مرکز…

منبع: nationalpost

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز